Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/45505
Назва: | Управління ланцюгами постачання продукції квітникарства |
Інші назви: | Управление цепочками поставок продукции цветоводства Management of supply chains for floriculture products |
Автори: | Воронюк, Владислав Володимирович |
Ключові слова: | ланцюг постачання дипломна робота управління ланцюгом постачання ринок квітів продукція квітникарства холодний ланцюг інформаційні технології |
Дата публікації: | 24-гру-2020 |
Видавництво: | Національний авіаційний університет |
Короткий огляд (реферат): | Сучасна світова квіткова промисловість є галуззю, яка досить динамічно розвивається. Різноманітність і походження продукції, технології виробництва, ринки і механізми в роздрібній торгівлі піддаються постійним змінам, змушуючи учасників адаптуватися. На повільно, але безперервно зростаючому глобальному ринку нові експортери з країн, що розвиваються набувають все більшу частку ринку витісняючи існуючих виробників. Така жорстка конкуренція серед гравців в рамках даної індустрії сприяє постійному підвищенню якості продукції, диверсифікації та інновацій.
Незважаючи на значні бар'єри для входу на ринок (потреба в капіталі, ноу-хау, інфраструктура тощо), квіткова промисловість постійно залучає нових гравців. Колумбія, Еквадор, Кенія і Ефіопія, є найбільш швидко зростаючими експортерами за останні десятиліття.
Ці успішні постачальники не з Європи наділені сприятливими природно-кліматичними умовами, але, на жаль для них, вони знаходяться за тисячі кілометрів від основних європейських та північноамериканських споживчих ринків, тоді як квіти входять в категорію швидкопсувних продуктів. Проте, рівень ефективності, досягнутий країнами, що розвиваються, дозволяє їм, незважаючи на численні логістичні проблеми, які вони повинні вирішити, реально конкурувати з європейськими постачальниками, які в свою чергу розташовані набагато ближче до основних ринкових центрів.
Вирощування квітів на сьогоднішній день стало досить актуальним і рентабельним бізнесом. Квіти широко використовуються в повсякденному житті кожної людини – в якості подарунка близьким, для створення весільних букетів і прикрас для банкетних залів до свят. Різноманітний асортимент квітів на вулицях кожного міста нікого не залишає байдужим, а значить, прибутковість бізнесу завжди буде знаходитися на високому рівні. Зайнятися вирощуванням квітів зможе кожен бажаючий. Однак необхідно вміти правильно організувати власний бізнес, інакше перспективний проект може виявитися збитковим. До того ж, з огляду на сезонність бізнесу, потрібно розуміти, що в зимовий період він приносить куди більше прибутку, ніж влітку.
Квіти дуже чутливі в обігу і догляді після зрізання. Строгий контроль вологості, температури і якості повітря є життєво необхідними умовами для доставки такого тендітного продукту на ринок. Дійсно, практично неможливо продавати свою продукцію на глобальних ринках за відсутності налагодженого «холодного ланцюга».
Холодний ланцюг полягає в тому, щоб отримувати продукти з належною температурою та підтримувати цю температуру через усі обмеження в холодному ланцюзі, доки вона не досягне споживача. При правильному застосуванні холодний ланцюг значно впливає на якість продукту.
На початку XXI століття інтегральна парадигма управління породила нову ідеологію управління логістичними процесами та бізнесом в цілому – Supply Chain Management (SCM) – управління ланцюгами поставок. Це привело до виникнення інноваційної (інтегральної) парадигми логістики. Вона відбиває нове розуміння бізнесу: окремі підприємства розглядаються як ланки ланцюга поставок, зв'язані в інтегральному процесі управління потоками всіх видів ресурсів для оптимального задоволення покупців відповідно до їхніх специфічних потреб [76].
Однак сьогодні цього об'єктивно недостатньо, тому розвитком інтегрованої логістики за межами фокусної компанії в плані міжфункціональної та міжорганізаційної координації різних суб'єктів є концепція SCM. Таким чином [76]:
по-перше, колишня координуюча роль логістики й наскрізне управління товарними потоками стають прерогативою SCM, тобто логістика – це частина управління ланцюгами поставок SCM;
по-друге, логістика – це функціонал оптимізації операційної діяльності всередині компанії, а SCM – це інтегрований функціонал, що включає трьох і більш учасників, які беруть участь у потоках продукції, послуг, фінансів і інформації від джерела до споживача;
по-третє, логістика орієнтована на локальні функції реалізації фізичного потоку перетворення матеріалів, а SCM – на весь ланцюг створення доданої вартості й оптимізацію зв'язків між цими локальними функціями як усередині підприємств, так і на міжорганізаційному рівні;
по-четверте, логістика тяжіє до фізичної реалізації матеріальних потоків, а SCM – до управлінського рівня (інформаційні та фінансові потоки).
Через збільшення кількості компаній, що працюють на світовому ринку, ланцюг поставок значно ускладнився. Це пояснюється тим, що зараз компанії розглядають такі питання, як централізація запасів, глобальне брендування, глобальні джерела, глобальне виробництво та централізація інформації. Сьогодні управління глобальним ланцюгом поставок стає досить популярним, оскільки багато компаній хочуть, щоб їх розглядали як міжнародні організації; охоплюють кілька країн і континентів, водночас зменшуючи загальні витрати та мінімізуючи ризики купівельної діяльності по всьому ланцюжку поставок.
Управління ланцюгами постачання здійснює значний вплив на якість продукції квітникарства. Однак досліджень та досліджень з квіткової логістики небагато. Продукція квітникарства відноситься до товарів, які швидко псуються. Відповідно до прийнятого визначення, швидкопсувними продуктами є: живі рослини, свіжі або охолоджені овочі, свіжі гриби, свіжі фрукти, свіжі зрізані квіти та концентрований цитрусовий сік. На відміну від інших продуктів, свіжі квіти вимагають набагато більше логістичних умов.
У процедурі логістики для свіжих квітів слід враховувати багато деталей, таких як якість повітря, температура, вологість, тиск у приміщенні та навіть рівень освітлення. Наприклад, освітлення безпосередньо впливає на якість свіжих квітів, тоді як ріст бактерій буде неконтрольований без відповідної температури та вологості. Оскільки видів живих квітів велика кількість, їх важко контролювати за допомогою машин, тому велика частина логістичного процесу обробляється вручну. Незважаючи на те, що середовище зберігання є дуже важливим для збереження свіжих квітів, немає спеціальних вказівок щодо зберігання квітів, і стандарти в різних країнах можуть відрізнятися.
Основною ідеєю управління ланцюгами поставок є створення системи взаємодії підприємств, яка спрямована на підвищення якості планування й управління за рахунок єдиних інформаційних каналів, синхронізацію потоків, спільне планування попиту та запасів.
Таким чином, ефективне управління ланцюгами постачання продукції квітникарства є ключовим фактором успіху в цій галузі. Першими її пізнали голландці, які близько століття тому створили перший аукціон, що дозволив їм отримати справедливий дохід від своїх зусиль і дозволив Голландії стати головним виробником і центром торгівлі зрізаними квітами в усьому світі. Підприємцям в таких латиноамериканських країнах, як Колумбія та Еквадор, також вдалося зайняти частину бізнесу і, незважаючи на відсутність своїх власних значних внутрішніх ринків, домогтися вражаючого зростання виробництва і увійти до числа п'яти найбільших експортерів у світі.
Ланцюги поставок дедалі більше віртуалізуються у відповідь на ринкові виклики та можливості, що пропонуються сьогодні доступними новими технологіями. Віртуальне управління ланцюгами поставок більше не вимагає фізичної близькості, що означає, що контроль та координація можуть здійснюватися в інших місцях та іншими партнерами. Таким чином концепцію Інтернету речей можна використовувати для посилення віртуалізації ланцюгів поставок у квітникарському секторі. Очікується, що віртуалізація матиме великий вплив у цьому секторі, де в даний час більшість продуктів фізично проходять через аукційні будинки за фіксованими маршрутами від/між національних виробників до/між національних споживачів.
У таких віртуальних ланцюгах поставок планування, організація та координація базуються на віртуальних представленнях фізичних продуктів та ресурсів, що забезпечуються новими інформаційно-комунікаційними технологіями. Дійові особи, відповідальні за планування, організацію та координацію, не обов'язково є особами, які обробляють і спостерігають за цими фізичними об'єктами. Вони можуть знаходитися в різних місцях. Як наслідок, віртуалізовані мережі забезпечують децентралізацію або роз'єднання фізичних потоків від (централізованого) планування, організації та координації, що відбувається в інших місцях та іншими партнерами. Як результат, майбутні ланцюги можуть обійти нинішніх учасників і прагнути до більш коротких та швидких шляхів від виробника до кінцевого споживача.
Все це обумовило актуальність обраної теми дипломної роботи.
Метою дипломної роботи є узагальнення теоретичних, аналіз практичних і розробка науково-методичних рекомендацій щодо вдосконалення управління ланцюгами постачання продукції квітникарства.
Об’єктом дослідження є процес постачання продукції квітникарства від виробників до кінцевих споживачів.
Предметом дослідження стало впровадження сучасного організаційного та інформаційного інструментарію спрямованого на вдосконалення управління ланцюгами постачання продукції квітникарства.
Для досягнення поставленої мети були поставлені наступні завдання:
дослідити сутність поняття управління ланцюгами постачання;
розглянути еталонні моделі управління ланцюгам поставок;
визначити особливості організації постачання продукції квітникарства;
проаналізувати ринок квітникарства в Україні;
провести аналіз товарної структури ринку квітів в Україні;
провести аналіз діяльності компанії ТОВ «Омега Автоплюс» на ринку квітникарства;
визначити напрями розвитку ланцюгів постачання продукції квітникарства;
розробити концептуальну модель управління ланцюгами постачання продукції квітникарства;
запропонувати удосконалення управління ланцюгами постачання продукції квітникарства з використанням інформаційних технологій;
розрахувати економічний ефект від запропонованих заходів.
Наукова новизна роботи полягає у розробці концептуальної моделі управління ланцюгами постачання продукції квітникарства, яка формується з погляду системного підходу і полягає у взаємодії елементів виробничої, посередницької, флористичної, дизайнерської, маркетингової, фінансової, інформаційної та агросервісної складових задля максимального задоволення потреб кінцевих споживачів.
Проектною пропозицією стало використання спеціального інформаційного додатку для моніторингу якості ланцюга постачання продукції квітникарства, який зможе забезпечити практичні функціональні можливості, зокрема для доступу в режимі реального часу до потрібної інформації, включаючи умови навколишнього середовища, раннє попередження у разі відхилень та прогнозування терміну зберігання, що залишився.
В процесі написання дипломної роботи було використано матеріали внутрішньої звітності підприємства, дані статистичних довідників та матеріали практикуючих фахівців в галузі логістики та менеджменту, розміщені в періодичних виданнях, монографіях, підручниках та електронних джерелах. The modern world flower industry is an industry that is developing quite dynamically. The variety and origin of products, production technologies, markets and mechanisms in retail are subject to constant change, forcing participants to adapt. In a slowly but steadily growing global market, new exporters from developing countries are gaining market share, displacing existing producers. Such fierce competition among players in this industry contributes to the constant improvement of product quality, diversification and innovation. Despite significant barriers to market entry (need for capital, know-how, infrastructure, etc.), the flower industry is constantly attracting new players. Colombia, Ecuador, Kenya and Ethiopia are the fastest growing exporters in recent decades. These successful suppliers are not from Europe endowed with favorable climatic conditions, but, unfortunately for them, they are thousands of kilometers away from the main European and North American consumer markets, while flowers fall into the category of perishable products. However, the level of efficiency achieved by developing countries allows them, despite the many logistical problems they have to solve, to really compete with European suppliers, which in turn are located much closer to the main market centers. Growing flowers today has become quite relevant and profitable business. Flowers are widely used in everyday life of everyone - as a gift to loved ones, to create wedding bouquets and decorations for banquet halls for the holidays. The diverse range of flowers on the streets of each city leaves no one indifferent, which means that the profitability of the business will always be at a high level. Everyone will be able to grow flowers. However, you need to be able to properly organize your own business, otherwise a promising project may be unprofitable. In addition, given the seasonality of the business, you need to understand that in winter it brings much more profit than in summer. Flowers are very sensitive in circulation and care after cutting. Strict control of humidity, temperature and air quality are vital conditions for the delivery of such a fragile product to the market. Indeed, it is virtually impossible to sell your products in global markets without a well-established "cold chain". Cold chain is to obtain products with the right temperature and maintain this temperature through all the limitations in the cold chain until it reaches the consumer. When used correctly, the cold chain significantly affects the quality of the product. At the beginning of the XXI century, the integrated management paradigm gave rise to a new ideology of logistics process management and business in general - Supply Chain Management (SCM) - supply chain management. This led to the emergence of an innovative (integrated) logistics paradigm. It reflects a new understanding of business: individual enterprises are seen as links in the supply chain, linked in the integrated process of managing the flow of all types of resources for optimal customer satisfaction according to their specific needs. However, today this is objectively not enough, so the development of integrated logistics outside the focus company in terms of cross-functional and inter-organizational coordination of different actors is the concept of SCM. Thus: first, the former coordinating role of logistics and end-to-end flow management become the prerogative of SCM, ie logistics is part of SCM supply chain management; secondly, logistics is a functional optimization function within the company, and SCM is an integrated functional that includes three or more participants involved in the flow of products, services, finance and information from source to consumer; thirdly, logistics is focused on local functions of realization of a physical stream of transformation of materials, and SCM - on all chain of creation of added value and optimization of communications between these local functions both within the enterprises, and at interorganizational level; fourth, logistics tends to the physical realization of material flows, and SCM - to the management level (information and financial flows). Due to the increase in the number of companies operating in the global market, the supply chain has become much more complicated. This is because companies are now addressing issues such as inventory centralization, global branding, global sourcing, global production, and information centralization. Today, global supply chain management is becoming quite popular because many companies want to be seen as international organizations; cover several countries and continents, while reducing overall costs and minimizing the risks of purchasing throughout the supply chain. Supply chain management has a significant impact on the quality of floriculture products. However, research and studies in flower logisticsa bit. Floriculture products are perishable goods. According to the accepted definition, perishable products are: live plants, fresh or chilled vegetables, fresh mushrooms, fresh fruits, fresh cut flowers and concentrated citrus juice. Unlike other products, fresh flowers require much more logistical conditions. The logistics procedure for fresh flowers should take into account many details, such as air quality, temperature, humidity, room pressure and even the level of lighting. For example, lighting directly affects the quality of fresh flowers, while the growth of bacteria will be uncontrolled without proper temperature and humidity. Because there are so many types of fresh flowers, they are difficult to control with machines, so much of the logistics process is done by hand. Although the storage environment is very important for preserving fresh flowers, there are no special guidelines for storing flowers, and standards may vary from country to country. The main idea of supply chain management is to create a system of enterprise interaction, which aims to improve the quality of planning and management through a single information channel, flow synchronization, joint planning of demand and stocks. Thus, effective floristry supply chain management is a key success factor in this area. It was first recognized by the Dutch, who about a century ago created the first auction, which allowed them to receive a fair income from their efforts and allowed the Netherlands to become the main producer and center of trade in cut flowers around the world. Entrepreneurs in Latin American countries such as Colombia and Ecuador have also managed to take part in the business and, despite the lack of their own significant domestic markets, achieve impressive production growth and become one of the five largest exporters in the world. Supply chains are increasingly virtualized in response to market challenges and the opportunities offered by today's new technologies. Virtual supply chain management no longer requires physical proximity, which means that control and coordination can be done elsewhere and by other partners. Thus, the concept of the Internet of Things can be used to enhance the virtualization of supply chains in the flower sector. Virtualization is expected to have a major impact in this sector, where most products currently physically pass through auction houses on fixed routes from / between national producers to / between national consumers. In such virtual supply chains, planning, organization and coordination are based on virtual representations of physical products and resources provided by new information and communication technologies. The actors responsible for planning, organizing and coordinating are not necessarily the persons who process and monitor these physical objects. They can be in different places. As a result, virtualized networks provide decentralization or disconnection of physical flows from (centralized) planning, organization, and coordination that takes place elsewhere and by other partners. As a result, future chains may bypass current participants and strive for shorter and faster paths from producer to end consumer. All this determined the relevance of the chosen topic of the thesis. The purpose of the thesis is to summarize the theoretical, practical analysis and development of scientific and methodological recommendations for improving the management of supply chains for floriculture. The object of the study is the process of supplying floricultural products from producers to end consumers. The subject of the study was the introduction of modern organizational and information tools aimed at improving the management of supply chains for floriculture products. To achieve this goal, the following tasks were set: explore the essence of the concept of supply chain management; consider reference models of supply chain management; determine the features of the organization of supply of floricultural products; analyze the floriculture market in Ukraine; to analyze the commodity structure of the flower market in Ukraine; to analyze the activities of Omega Autoplus LLC in the floriculture market; determine the directions of development of supply chains for floriculture products; to develop a conceptual model of floriculture supply chain management; propose improvements in the management of supply chains for floriculture products using information technology; calculate the economic effect of the proposed measures. The scientific novelty of the work is to develop a conceptual model of supply chain management of floriculture products, which is formed in terms of a systematic approach and is the interaction of elements of production, brokerage, floristic, design, marketing, fin.nsovoy, information and agroservice components to maximize the needs of end users. The project proposal was to use a special information application to monitor the quality of the supply chain of floriculture products, which will be able to provide practical functionality, in particular for real-time access to the required information, including environmental conditions, early warning of deviations and forecasting the remaining shelf life. . In the process of writing the thesis was used materials of internal reporting of the enterprise, data from statistical directories and materials of practicing specialists in the field of logistics and management, published in periodicals, monographs, textbooks and electronic sources. |
Опис: | Робота публікується згідно наказу ректора від 29.12.2020 р. №580/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт вищої освіти в репозиторії НАУ" . Керівник проекту: проф., к.е.н. Кулик В.А. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/45505 |
Розташовується у зібраннях: | Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри логістики |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
ФТМЛ_2020_073.4_Воронюк В.В..pdf | Дипломна робота | 2.63 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.