Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/44940
Title: Technologies of airlines and travel agencies interaction
Other Titles: Технології взаємодії авіакомпаній і туроператорів
Authors: Kukharenko, Andrii
Keywords: tourism
airline
tour operator
impact of COVID-19
aviation
дипломна робота
Issue Date: Dec-2020
Publisher: National Aviation Uniiversity
Abstract: Tourism is completely dependent on transport, its safety, speed and convenience provided to the tourist during his travels. Understanding the basics of relationships with airlines, the rules for interacting with them in matters of ensuring the safety of passengers and their property, service, and the use of appropriate discounts and benefits in sales is important for both tourists and travel organizers. Currently, tour operators are the leading customers of airlines, and air travel is becoming an integral and forming component of an increasing number of tours. First of all, the growth of air tours is caused by the expansion of the geography of international tourism, a huge number of resorts, which are located in different parts of the world, are becoming the direction of tourist flows. Only aviation can deliver tourists to such remote regions, which simply carries its own passengers across the seas and oceans, deserts and tropical thickets, mountains and plains. Apart from the fact that modern tourism asks from carriers for the highest speed of transportation of passengers and goods, since tourists often do not have much free time to implement distant ground crossings. Only thanks to the spread of aviation, weekly tours for Europeans, for example, in distant Thailand or Turkey, became possible. Thus, the transformation of airlines into a noticeable and important element of the modern tourism industry is a natural process caused by the globalization of international tourism and the requirements for an increase in the speed of delivery of tourists to holiday destinations. A more important prerequisite for the spread of air tours, including in the Russian Federation, has become a noticeable reduction in the cost of air travel, caused by the growth of competition in the air transportation market and the widespread use of charter flights at the end of the 20th century, the service on flights has acquired an attractive look for tourists, aviation companies directly and through international networks reservations and reservations pay travel operators and travel agencies a commission for each seat booked on the plane, thereby motivating them to choose air travel.
Туризм повністю залежить від транспорту, його безпеки, швидкості та зручності, що надаються туристу під час подорожі. Розуміння основ взаємовідносин з авіакомпаніями, правил взаємодії з ними у питаннях забезпечення безпеки пасажирів та їхнього майна, обслуговування та використання відповідних знижок та пільг при продажах є важливим як для туристів, так і для організаторів подорожей. В даний час туроператори є провідними клієнтами авіакомпаній, і авіаперевезення стає невід'ємною частиною все більшої кількості турів. Перш за все, зростання повітряних турів викликаний розширенням географії міжнародного туризму, величезна кількість курортів, які розташовані в різних частинах світу, стають напрямком туристичних потоків. Тільки авіація може доставити туристів у такі віддалені регіони, які просто перевозять власних пасажирів через моря та океани, пустелі та тропічні хащі, гори та рівнини. Окрім того, що сучасний туризм вимагає від перевізників найвищої швидкості перевезення пасажирів та вантажів, оскільки у туристів часто не так багато вільного часу для здійснення далеких наземних переходів. Тільки завдяки поширенню авіації стали можливими щотижневі тури для європейців, наприклад, у далекий Таїланд чи Туреччину. Таким чином, перетворення авіакомпаній у помітний та важливий елемент сучасної туристичної галузі є природним процесом, спричиненим глобалізацією міжнародного туризму та вимогами до збільшення швидкості доставки туристів до місць відпочинку. Важливішою передумовою розповсюдження повітряних турів, у тому числі в Російській Федерації, стало помітне зниження вартості авіаперевезень, спричинене зростанням конкуренції на ринку авіаперевезень та широким використанням чартерних рейсів в кінці 20 століття послуга на рейсах придбала привабливий вигляд для туристів, авіакомпанії безпосередньо та через міжнародні мережі бронювання та бронювання платять туроператорам та туристичним агенціям комісію за кожне місце, заброньоване в літаку, тим самим мотивуючи їх вибирати авіапереліт .
Description: Робота публікується згідно наказу ректора від 29.12.2020 р. №580/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт вищої освіти в репозиторії НАУ" . Керівник проекту: Керівник проекту: к.т.н., доцент Галагуз Т.А.
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/44940
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри організації авіаційних перевезень

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FTML_2020_275_KuharenkoA.pdfДипломна робота730.61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.