Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/43456
Название: | Тілесне в художній комунікації української новели кінця ХІХ - початку ХХ століть: чуттєве versus духовне |
Авторы: | Лях, Тетяна Олегівна |
Ключевые слова: | комунікація комунікативне поле українська новела модернізм тілесність художній твір |
Дата публикации: | апр-2020 |
Издательство: | Талком, Київ |
Библиографическое описание: | Лях Т.О. Тілесне в художній комунікації української новели кінця ХІХ - початку ХХ століть: чуттєве versus духовне // Національна ідентичність в мові і культурі: збірник наукових праць / за заг.ред. О.Г. Шостак. – К.: Талком, 2020. – С.220-225 |
Краткий осмотр (реферат): | Художній твір із точки зору психології творчості являє собою потік свідомості автора, поетичне відображення ним світу, виражене через індивідуальний стиль, що є ознакою комунікації – «процесу співтворчості автора та реципієнта у будь-яких просторово-часових вимірах, коли між ними спрацьовує сподіваний «горизонт очікування», формується ефективне комунікативне поле при збереженні кожного його елемента». Комунікативний процес виявляється через жанр, композицію художнього твору, стильові та мовні засоби, через які автор моделює художній замисел. У даній розвідці проаналізовано твори українських новелістів кінця ХІХ – початку ХХ століть, у яких найбільш яскраво репрезентовано тілесне, що є ознакою модернізму. Так, Т. Гундорова відзначає «розщепленість» модерністського дискурсу, у яку «вписується асимволічна пам’ять тіла – біологічні ритми, інтонації, чуття». Тілесний аспект модернізму відзначає Ф. Штейнбук: «модернізм можна визначити як такий спосіб репрезентації тілесного буття, що йому притаманна домінація фізіологічного начала на противагу началу свідомому». |
Описание: | Література 1. Гундорова Т. ПроЯвлення Слова. Дискурсія раннього українського модернізму ; [вид. 2-ге, перероб. та доповн.] : монографія. – Київ : Критика, 2009. – 448 с. 2. Донцов Д. Марко Черемшина // Донцов Д. Літературна есеїстика / відп. ред. і упоряд. Олег Баган. – Дрогобич : Вид. фірма “Відродження”, 2009. – С. 190–208. 3. Кобилянська О.Ю. Повісті ; Оповідання ; Новели. – К. : Наук. думка, 1988. – 672 с. 4. Ковалів, Ю.І.: Літературознавча енциклопедія : у 2-х т. – К, 2007. Т. 1, с. 512. 5. Коцюбинський М. Твори : у 7 т. Т. 3 : Оповідання, повісті (1908–1913) / [редкол. : М.С. Грицюта, Н.Й. Жук, О.Є. Засенко (гол.) та ін. ; ред. тому П.Й. Колесник ; упорядкув. та прим. О.І. Гончара і С.П. Шмаглій]. – К. : Наук. думка, 1974. – 432 с. : іл. 6. Ницше Ф. Злая мудрость. Афоризмы и изречения / Фридрих Ницше // Режим доступа: http://fb2epub.ru/load/n/nicshe_fridrikh/zlaja_mudrost_aforizmy_i_izrechenija/280 -1-0-401 7. Ніцше Ф. Так казав Заратустра ; Жадання влади; пер. з нім. А. Онишка, П. Таращука. – К. : Основи, Дніпро, 1993. – 415 с. 8. Павличко С. Дискурс модернізму в українській літературі // Павличко С. Теорія літератури / упор. Віра Агеєва, Богдан Кравченко; передм. Марії Зубрицької. – К. : Вид-во Соломії Павличко "Основи", 2002. – С. 19-441. 9. Таран Л. Тіло чи особистість? Жіноча тілесність у вибраній малій українській прозі та графіці кінця ХІХ – початку ХХ століття : [антологія / упоряд.: Л. Таран, О. Лагутенко]. – К. : Грані-Т, 2007. – С. 5-15. 10. Черемшина Марко. Новели ; Посвяти Василеві Стефанику ; Ранні твори ; Переклади ; Літературно-критичні виступи ; Спогади ; Автобіографія ; Листи / [вступ. ст., упорядкув. й прим. О.В. Мишанича ; ред. тому В.М. Русанівський]. – К. : Наук. думка, 1987. – 448 с. 11. Штейнбук Ф. Тілесно-міметичний метод аналізу художніх творів: суперечлива апологія// Слово і час. – 2008. – № 12. – С.56-66. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/43456 |
ISBN: | 978-617-7832-35-4 |
Располагается в коллекциях: | Національна ідентичність в мові і культурі. XIII Міжнародна конференція |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
Лях.pdf | 209.12 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.