Мотивація досягнення як фактор успішності в навчальній діяльності студентів
No Thumbnail Available
Date
2020-04
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Національний авіаційний університет
Abstract
В наш час актуальним є питання мотивації досягнення успіху в навчальній діяльності. Мотив – це одне із найважливіших уявлень, завдяки якому визначається сутність людських дій. Загальноприйнятим вважається термін: мотив – це спонукання людини до активності, що сполучене зі спробами задовольнити певні потреби. Спонукання до дії з’являються в людини внаслідок усвідомлення потреб, і потім через їх переживання, потреби задовольняються. При цьому свідомі дії завжди направлені на досягнення певної мети, якa такoж сприймається людиною
Nowadays, the issue of motivation to succeed in educational activities is relevant. Motive is one of the most important ideas, which determines the essence of human actions. The term is generally accepted: a motive is a person's motivation to be active, which is connected with attempts to satisfy certain needs. Motivations to act appear in a person as a result of awareness of needs, and then through their experience, needs are met. In this case, conscious actions are always aimed at achieving a certain goal, which is also perceived by man.
Nowadays, the issue of motivation to succeed in educational activities is relevant. Motive is one of the most important ideas, which determines the essence of human actions. The term is generally accepted: a motive is a person's motivation to be active, which is connected with attempts to satisfy certain needs. Motivations to act appear in a person as a result of awareness of needs, and then through their experience, needs are met. In this case, conscious actions are always aimed at achieving a certain goal, which is also perceived by man.
Description
Keywords
мотивація досягнення, навчальна діяльність, фактор успішності, студенти, мotivation of achievement, educational activities, factor of success, students
Citation
Прохоренко Я С. Мотивація досягнення як фактор успішності в навчальній діяльності студентів / Я. С. Прохоренко // Політ. Сучасні проблеми науки. Гуманітарні науки: тези доповідей ХХ Міжнародної науково-практичної конференції здобувачів вищої освіти і молодих учених. – Т. 1. – К.: НАУ, 2020. – С. 272-274