Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/40579
Title: Concept of the higher education under sociocultural analysis: objectivating methodology for sociological microanalysis
Other Titles: Концепт вищої освіти в ракурсі соціокультурного аналізу: обгрунтування методології для соціологічного макроаналізу
Authors: Стригуль, Марина Василівна
Хомерікі, Олена Андріївна
Keywords: вища освіта
культурна взаємодія
система освіти
соціокультурний підхід
культура
higher education
system of education
Issue Date: 2018
Publisher: Національний авіаційний університет
Citation: Стригуль М.В., Хомерікі О.А. Concept of the higher education under sociocultural analysis: objectivating methodology for sociological microanalysis М. В. Стригуль, О.А. Хомерікі // Соціосфера: наук. журнал. – Київ: НАУ, 2018. – № 1. – С. 5 –14.
Series/Report no.: Випуск 77;
Abstract: The concept of higher education in the perspective of socio-cultural analysis is analyzed and the methodology for sociological microanalysis is substantiated. It is noted that the sociocultural approach deserves attention among the diversity of culturological approaches to the analysis of higher education. It is analyzed the particular element of higher education: the history of universities, their institutional links, the structure, functioning of higher education institutions in a particular social, cultural and national environment, the structure of university knowledge, etc. Under such conditions, the analysis of higher education as a cultural phenomenon in the realities of the global cosmopolitan environment is much more complicated.
URI: http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/40579
Appears in Collections:Наукові роботи НПП, докторантів та аспірантів кафедри соціології та політичних наук

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Соціосфера №1 ____.pdf2.23 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools