Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/40255
Название: Consumer extremism and the unenviable position of the seller's
Авторы: Filinovych, V.
Ключевые слова: consumer protection
protection of the rights of the contractor
consumer extremism
consumer terrorism
protection of the rights of the seller
protection of the rights of the service provider
Дата публикации: 2019
Издательство: National Aviation University
Библиографическое описание: Filinovych V. Consumer extremism and the unenviable position of the seller's. // Юридичний вісник Національного авіаційного університету. 2019. 2 (51). С.105-109
Краткий осмотр (реферат): Purpose: to explore the notion and the essence of the consumer extremism (terrorism) and to find out an adequate solution for disputes between the seller and the customer. The methodological basis of the research comprises philosophical, ideological, general scientific and special methods. Results: the concept of the consumer extremism as the illegal action is defined as the dishonest actions of consumers operating under the law, aimed at receiving money from the seller (manufacturer of products, supplier of services) in order to profit from it, and not to renew their violated right. Also the author found out that there is no adequate regulation of this issue in Ukrainian legislation. The author suggested the list of actions to be taken while dealing with the consumer extremist. Discussion: improvement of the national legislation in the sphere of consumer terrorism; search for actions to be taken while dealing with the consumer terrorist.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/40255
Располагается в коллекциях:Наукові статті кафедри цивільного права і процесу

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
13786-35718-1-SM.pdfСтаття355.74 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.