Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/40227
Title: Дослідження впливу геометрії контакту елементів трибопари на фретинг-корозійне зношування
Other Titles: Investigation of the influence of friction pair elements contact geometry on fretting-corrosion wear process
Authors: Духота, Олександр Іванович
Корнієнко, Анатолій Олександрович
Харченко, Володимир Володимирович
Науменко, Ніла Олександрівна
Костецький, Іван Володимирович
Гловин, Михайло Андрійович
Keywords: геометрія контакту
фретинг-корозія
відносне вібропереміщення
захисні структури
зношування
fretting corrosion
contact geometry
relative vibrational displacement
protective structures
wear
Issue Date: 2018
Publisher: Національний авіаційний університет
Citation: Дослідження впливу геометрії контакту елементів трибопари на фретинг-корозійне зношування / [О. І. Духота, А. О. Корнієнко, В. В. Харченко та ін.]. // Проблеми тертя та зношування. – 2018. – №1. – С. 56–66.
Abstract: Розглянуті питання залежності інтенсивності зношування матеріалів пар тертя від схеми і розміру контакту елементів трибопари, а також від амплітудно-навантажувальних параметрів фретингу. Дослідження проводились за схемою контакту «площина-циліндр» та площинного кільцевого контакту суцільного і приривчастого кільця з торцевою поверхнею циліндра, на зразках із титанових сплавів ВТ20, ВТ8, ВТ22 та алюмінієвого сплаву Д16Т. Аналіз результатів порівняльних випробувань за схемою «площина-циліндр» зразків із сплавів ВТ20, ВТ8 і Д16Т показав, що зі збільшенням параметра відносного зміцнення поверхонь, інтенсивність зношування зростає. За допомогою електронно-мікроскопічного та рентгеноспектрального аналізу досліджено механізм формування на поверхні тертя захисних вторинних структур. Критична амплітуда фретингу вище якої інтенсивність зношування різко зростає, буде меншою для такого типу контакту, який забезпечує кращі можливості відведення із зоні тертя продуктів зношування
Questions of dependence of wear intensity of friction pairs material on the scheme and the contact size of friction pair elements, and also on the amplitude-loading fretting parameters are considered. The research was carried out on samples made of titanium alloys VТ20, VТ8, VТ22 and aluminum alloy D16Т in accordance with the "plane-cylinder" contact scheme and the plane annular contact of continuous and discontinuous ring with cylinder end face. Analysis of results of comparative tests by the "plane-cylinder" contact scheme of samples made of alloys VT20, VТ8 and D16Т showed that the increasing of the surface relative strengthening parameter leads to the wear intensity increase. The mechanism of formation of protective secondary structures on the friction surface was investigated using by electron microscopic and Xray spectral analyses. The critical fretting amplitude above which the wear intensity increases sharply is lower for the type of contact, which provides better possibilities of wearing products removing from the friction zone.
URI: http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/40227
Appears in Collections:Наукові статті кафедри прикладної механіки та інженерії матеріалів

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12759-33229-1-SM.pdf5.99 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.