Дисертації та автореферати спеціалізованої вченої ради К 26.062.12
Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/40182
Browse
Recent Submissions
Item Оцінка ухилів та рівності поверхонь дорожніх та аеродромних покриттів(Національний авіаційний університет, 2021-04) Смолич, Денис Вікторович; Smolych, DenysДисертація присвячена розробці нових методів оцінки ухилів та рівності поверхонь дорожніх та аеродромних покриттів на основі інформації, яка отримана від МЕМС-датчиків та побудові на їх основі вимірювальних приладів. Удосконалено спектральний метод оцінки ухилів та рівності дорожніх та аеродромних покриттів на основі відтвореного двоетапним ітеративним методом профілю поверхні. За допомогою імітаційної моделі проведено дослідження точності відтворення профілю поверхні, що досліджується, на основі вперше розробленої математичної моделі, як вихідних даних про профіль поверхні покриття, що досліджується. Вперше розроблено індикаторний метод діагностування ухилів, суть якого полягає в реалізації алгоритму допускового контролю і дозволяє прийняти рішення щодо діагностичного параметру: «в нормі» або «не в нормі». Проведено оцінку достовірності діагностування. Запропоновано методику проведення вимірювань на основі удосконаленого спектрального методу оцінки ухилів та рівності поверхонь дорожніх та аеродромних покриттів. На основі експериментальних досліджень алгоритмів комплексування інформації від МЕМС-датчиків встановлено, що найбільш точним алгоритмом визначення кута просторової орієнтації, виявився фільтр Калмана. Розроблено рекомендації щодо підвищення точності вимірювання. Розроблено та виготовлено макет автоматичного мобільного приладу для вимірювання ухилів та рівності поверхонь дорожніх та аеродромних покриттів, проведено експериментальні вимірювання на новозбудованій злітно-посадковій смузі аеропорту м. Харків. Розглянуто перспективи удосконалення конструкції вимірювальної платформи, розроблено проект вимірювальної платформи з підвищеною точністю вимірювання, можливістю автоматичного переміщення та використання наземної станції керування, за допомогою якої з’являється можливість дистанційної обробки даних. Враховуючи конструктивні особливості, вимірювальна платформа (ВП) не має можливості виміряти весь частотний діапазон хвиль нерівностей профілю покриття, що досліджується, тобто втрачається можливість виміряти шорсткість, тому розроблено прилад, який на основі методу лазерної тріангуляції дозволяє безконтактно вимірювати нерівності профілю дорожніх та аеродромних покриттів в діапазоні частот шорсткості, тому представлено розроблений комплексний прилад для вимірювання ухилів, рівності, та шорсткості поверхонь покриттів, що досліджуються.Item Вплив динамічних навантажень метрополітену на напружено-деформований стан конструкцій будівель та споруд(Національний Авіаційний Університет, 2019) Башинський, Ярослав Володимирович; Башинский, Ярослав Владимирович; Bashynskyi, Yaroslav VolodymyrovychМета дисертаційної роботи полягає у визначенні напружено-деформованого стану відповідальних конструкцій будівель і споруд при впливі вібродинамічних навантажень метрополітену, які можуть призвести до часткового або повного руйнування несучих конструкцій будівлі. На основі проведених експериментально-теоретичних досліджень, вирішена наукова задача, що полягає у розробці методики оцінки вібродинамічного впливу від дії метрополітену, яка використана для ретроспективного нелінійного аналізу будівлі, на яку поширюється цей вплив. Автором запропоновано: − при новому будівництві цивільних будівель у зоні впливу метрополітену, рекомендується використовувати методику розрахунку на вібродинамічні навантаження із урахуванням фактору часу, а також проводити заходи щодо захисту конструкцій або будівель у вигляді демпфуючих пристроїв, або використовувати демпфуючі властивості ґрунту; − при проведенні реконструкції будівель, рекомендується встановлювати захисні екрани у ґрунті для запобігання негативного впливу від метрополітену на несучі конструкції будівель та споруд.Item Створення розрахункових моделей будівельних конструкцій при врахуванні реологічних властивостей залізобетону(Національний авіаційний університет, 2019-02-01) Башинська, Ольга Юріївна; Bashynska, OlhaДисертація присвячена розробці методики розрахунку залізобетонних конструкцій на основі подвійного степеневого закону, із врахуванням впливу фізичної нелінійності та реологічних властивостей бетону, а також, із врахуванням впливу зміни температури оточуючого середовища та при розрахунку на вогнестійкість. Розроблена універсальна методика для чисельного розрахунку залізобетонних елементів конструкцій, що дозволяє врахувати вплив зміни температури в перерізі елементів на зниження механічних та деформаційних властивостей матеріалів. Також, розроблено алгоритм визначення деформацій конструкції із врахуванням виникнення деформацій повзучості на основі подвійного степеневого закону. Вдосконалено алгоритм визначення функції повзучості при врахуванні впливу зміни температури оточуючого середовища. Отримані рівняння і розроблена методика розрахунку плит перекриття при впливі температурних факторів, та із врахуванням в’язкопружнопластичності бетону. Набула подальшого розвитку математична модель, що дозволяє врахувати зміну температури навколишнього середовища та її вплив на розвиток нелінійних деформацій, із врахуванням зниження міцнісних та деформаційних характеристик матеріалу. Запропоновану методику можна використовувати при проектуванні будівель та споруд, в яких можуть проявлятися деформації повзучості. Виконані чисельні експерименти дозволяють визначити небезпечні фактори, що характеризують можливу зміну умов експлуатації будівлі (збільшення пластичних деформацій або високотемпературні впливи тощо). Наведені алгоритми розрахунку конструкції можуть бути використані при повторному перерахунку будівель та споруд, що зазнали вогневого впливу. Результати дослідження можна використовувати при удосконаленні стандартів у рамках забезпечення конструктивної безпеки будівель та споруд у випадку впливу високих або підвищених температур.Item Напружено-деформований стан сталезалізобетонних перекриттів із застосуванням зовнішнього армування різними видами профільованого настилу(Національний авіаційний університет, 2019-07-05) Баранецька, Дарія Сергіївна; Baranetska D. S.Дисертація присвячена порівняльному аналізу роботи та напружено-деформованного стану (НДС) сталезалізобетонних плит перекриття з різними видами профільованого настилу. Проведено дослідження НДС сталезалізобетонних плит перекриття з профільованим настилом аналітичними методами за математичною моделлю, що враховує депланацію поперечних перерізів. Удосконалено математичну модель композитних брусів з метою її адаптації для розрахунку НДС сталезалізобетонних плит перекриття з профільованим настилом та отримані залежності, що описують розподіл нормальних і дотичних напружень за висотою перерізу, що дало змогу коректно визначати ширину поперечного перерізу при наявності порожнин. Проведено експериментальне дослідження сталезалізобетонних плит перекриття з профільованим настилом та їх компонентів, отримано дані щодо особливостей роботи під короткочасним навантаженням, характеру НДС, міцності та деформативності такого типу конструктивних елементів, а також верифікації аналітичних та чисельних моделей їх розрахунку. Удосконалено методику чисельного моделювання НДС сталезалізобетонних плит з профільованим настилом з урахуванням особливості їх геометрії та роботи під навантаженням.Item Проектування автомобільних доріг на ділянках з підвищеним рівнем небезпеки аквапланування(Національний авіаційний університет, 2019-05-30) Рєзнік, Олександр Миколайович; Rieznik O.Дисертаційна робота та автореферат на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наукItem Моделі деформування залізобетону на засадах механіки руйнування(Полтавський національний технічний університет імені Юрія Кондратюка, 2018-10-09) Яковенко, Ігор АнатолійовичУ дисертації вирішена проблема тріщиностійкості та жорсткості залізобетону, яка пов’язана з визначенням дійсної ширини розкриття та розвитку різних типів і рівнів тріщин на засадах тонкого інструментарію механіки руйнування, та суттєвим зміненням жорсткості, викликаним тріщиноутворенням, що є вельми необхідними при ефективному проектуванні та розрахунках конструкцій, будівель та споруд із залізобетону. Розроблено нові моделі деформування залізобетону для граничних станів другої групи щодо визначення утворення тріщин, опору розтягнутого бетону між тріщинами, відстані між тріщинами, ширини їхнього розкриття та жорсткості на різних ділянках довільно орієнтованих тріщин. Отримані дослідні дані про характер і ефекти деформування, утворення, розвитку і розкриття нормальних і похилих тріщин у залізобетонних конструкціях; виконані чисельні дослідження та порівняльний аналіз із залученням нормативної методики розрахунку та ПК «Ліра-САПР», які підтверджують ефективність запропонованих моделей.Item РОЗРАХУНКОВА МОДЕЛЬ ЗЧЕПЛЕННЯ У ЗАЛІЗОБЕТОНІ ЗА НАЯВНІСТЮ ДИСКРЕТНИХ ТРІЩИН(2017) Дмитренко, Євген АнатолійовичThe thesis is devoted to the development of computational models of coupling in reinforced concrete in the presence of discrete cracks in the nonlinear formulation and deformation effects, taking into account the descending branch of the deformation carried out on the basis of experimental and theoretical studies. An analytical model of the bond reinforcement with concrete consists of a system of nonlinear equations, two of which are first-order differential equations. The graphs of the distribution of relative longitudinal strains movements, forces in concrete and reinforcement bar, as well as tangential bond stresses in the contact zone of the reinforcement bars and concrete along the length of the bar, the longitudinal reinforcement stiffness crossing the discrete crack from the acting force and displacement in the reinforcement are obtained as a results of experiments. The proposed model allows to conduct the calculation of the crack opening width in bent, centrally-stretched, eccentrically-stretched elements of reinforced concrete structures taking into account the nonlinear work of reinforced concrete and the contact zone of concrete and reinforcement. The techniques and experimental studies of the bond reinforcement with concrete under the deformation effects were developed, taking into account the descending branch of the strain in a representative volume of concrete by the acting the central and eccentric tensile force were carried out. New experimental data have been obtained on the nature of the deformation of reinforcement and concrete when the reinforcing bar is pulled from concrete (into concrete) and shifted along a discrete crack, taking into account the descending branch of deformation, among which the graphs of the dependence of the measured displacements on the acting loads, the pattern of crack formation in time. The cracks opening width, the values of destructive forces and cracking forces, the types of failure under various force impacts are performed. The two bar and five flat finite-element models of the adhesion between reinforcing bar and concrete are developed and investigated in terms of the central extension of the reinforcement in concrete in the environment of the PC “LIRA-SAPR”, and differentiate in the way of modeling the contact of the reinforcement with concrete. On the basis of a comparative analysis of the results obtained with the FEM models and the proposed analytical model, the most reliable finite element models of the reinforcement coupling with concrete are selected. Recommendations are given for modeling the coupling of reinforcement to concrete by the finite element method. Numerical studies using the accumulated bank of experimental data to study the bond reinforcement with concrete in a wide range of anchoring length, which yielded a comparison of theoretical and experimental parameters for determining relative displacements with respect to the concrete reinforcement under the action of the engagement of forces and the external tensile force (the coefficient of variation in research accumulated sample not exceeding 11,432%).Item ПІДВИЩЕННЯ ЗЧІПНИХ ВЛАСТИВОСТЕЙ АСФАЛЬТОБЕТОННИХ ПОКРИТТІВ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ(2017) Скрипченко, Олександра В'ячеславівнаЗабезпечення безпеки руху транспортних засобів здійснюється завдяки достатньому зчепленню колеса автомобіля з асфальтобетонним покриттям, що оцінюється такими факторами: - вимірюванням коефіцієнту зчеплення; - визначенням структури показників, що обумовлюють геометричні характеристики шорсткості асфальтобетону в покритті. Коефіцієнт зчеплення надає кількісну характеристику процесу взаємодії колеса автомобіля з поверхнею покриття. Величина коефіцієнту зчеплення впливає не тільки на швидкість, окремих автомобілів чи транспортного потоку, але й на дистанцію між автомобілями у транспортному потоці. Однак за величиною коефіцієнту зчеплення не можливо виявити причини зниження зчіпних властивостей асфальтобетонного покриття в процесі експлуатації, тому що це в більшості випадків це пов’язано з шорсткістю поверхні. Покращення зчіпних (фрикційних) властивостей це один із найбільш ефективних заходів підвищення безпеки руху автомобілів, завдяки чому можна попереджувати утворення місць концентрації дорожньо-транспортних пригод (ДТП) або знижувати ймовірність їх виникнення. Існуючі способи підвищення зчіпних властивостей і шорсткості асфальтобетонного покриття базуються на використанні сумішей кам’яних матеріалів з бітумом або улаштуванні шару щебенево-мастикового асфальтобетону (ЩМА). Це не завжди забезпечує нормативні значення коефіцієнту зчеплення вже після першого року експлуатації відремонтованого покриття. Таким чином, актуальним є удосконалення способу підвищення шорсткості існуючого асфальтобетонного покриття улаштуванням шару із шорсткої цементної суміші, розробка складу і технології нанесення шорсткого цементного шару, випробування в натурних умовах експлуатації і розробки рекомендацій щодо подальшого впровадження на дорогах України.Item Моделювання напружено-деформованого стану нежорстких дорожніх одягів, відновлених за технологією холодного ресайклінгу(2017-04-26) Дубик, Олександр МиколайовичДубик О.М. Моделювання напружено-деформованого стану нежорстких дорожніх одягів, відновлених за технологією холодного ресайклінгу. – На правах рукопису. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.11 – автомобільні шляхи та аеродроми. – Національний авіаці- йний університет МОН України. – Київ, 2017 р. Дисертація присвячена моделюванню напружено-деформованого стану нежорстких дорожніх одягів, відновлених за технологією холодного ресайклінгу. Удосконалена математична модель загального процесу нелінійного деформування конструкцій нежорстких дорожніх одягів при врахуванні граничного стану рівноваги ґрунтового півпростору, а також фізичної та геометричної не- лінійності. Удосконалений алгоритм та розроблений пакет автоматизованих програм для обчислення напружень, переміщень і деформацій в елементах конструкцій нежорстких дорожніх одягів при взаємодії з однорідною та неоднорідною ґрунтовими основами. Створені просторові розрахункові скінченно-елементні моделі та проведений розширений чисельний експеримент і аналіз напружено-деформованого стану відно- влених нежорстких дорожніх одягів для двох ділянок автомобільних доріг. Встановлено ступінь впливу параметрів відновленої дорожньої конструкції (товщини і впливу зміни відсоткового відношення вмісту органічного і мінерального в’яжучого у складі регенерованого шару) на її напружено-деформований стан. Проведено дослідження розвитку і поширення залишкових деформацій в шарах дорожнього одягу нежорсткого типу після виконання холодного ресайклінгу.Item Чисельное моделювання напружно-деформованого стану конструкцій з урахуванням стадій життєвого циклу будівель і споруд(2016) Барабаш, Мария СергеевнаДисертація присвячена вирішенню наукової проблеми, що полягає в створенні нового перспективного напряму моделювання конструкцій будівель і споруд з урахуванням їх просторової роботи та зміни напружено-деформованого стану на кожній стадії життєвого циклу. Розроблено вперше теоретичне обґрунтування концепції проектування будівель і споруд на основі математичних моделей нелінійної роботи конструкцій, розроблені співвідношення для реалізації особливостей процесу навантаження конструктивно та фізично нелінійних систем конструкцій. Розроблено новий теоретичний апарат, який реалізує основні закономірності нелінійного деформування конструкцій будівель і споруд, враховує нелінійну роботу конструкцій при зведенні, з урахуванням повзучості бетону та пристосовності конструкцій до за проектних навантажень. Запропоновано інженерну методику розрахунку з врахуванням фізичної нелінійності матеріалу конструкцій. Розроблено нову технологію моделювання та розрахунку будівель і споруд з урахуванням реальної роботи конструкцій на всіх стадіях життєвого циклу, що враховує зміну НДС, реологічні властивості матеріалів і аварійні ситуації. Запропоновані концепції чисельного моделювання процесів життєвого циклу: процесу зведення, процесу навантажування з урахуванням розвитку тріщин, процесу поведінки конструкції в часі з урахуванням реологічних властивостей матеріалу, процесу пристосовуваності конструкцій при запроектних впливах. Удосконалено методи визначення теоретичної та фактичної ймовірності руйнування конструктивних елементів і конструктивних систем на основі методів статистичного моделювання.Item The compaction of road embankment soils by ensuring their long-term strength(2016-10) Литвиненко, Тетяна ВасилівнаThe thesis is devoted to improving the optimal compaction criteria of road embankment soils, which provide their long-term strength. The first unit contains the analysis of modern soil compaction methods, subgrade deformation causes in the embankment, finite element method (FEM) solves of soil compaction tasks, regulatory framework of quality control disadvantages, and others. The second unit is stated a new author's method and the laboratory tests results of water migration in compacted silty loam embankment, including the stabilized (or final) clay soil moisture values, depending on their type (number plasticity), soil skeleton density, embankment height and time «rest» of the subgrade before it’s operation are presented. Water migration patterns in clay soil, placed in plastic tubes (it is simulated the soil multilayer consolidation of road embankment) through time is researched. In the third unit as a result of statistical processing by least squares method the research laboratory and field data, the empirical dependence of compacted clay soil stabilized moisture for their multilayer consolidation in relation to soil skeleton density and plasticity number values is obtained. Empirical dependence parameter corresponds to maximum molecular moisture capacity at what it is advisable to do the subgrade clay soils multilayer consolidation for their long-term strength ensuring. The embankment thickness of multilayer consolidation and subgrade «rest» time after 2 months did not significantly affect the stabilized soil moisture. In the fourth unit the field observation of clay soils compaction with multilayer rolling at five objects is performed. Full-scale experiment found that multilayer loams moisture consolidation by plastic limit of these soils during the «rest» time after subgrade erection and before its operation is reduced to a maximum molecular moisture capacity. General form of receiving from laboratory tests dependence of compacted loams stabilized moisture for their multilayer consolidation in relation to soil skeleton density in road embankment and plasticity number is approved. The fifth unit contains the FEM modeling correct conditions of clay soils compaction process being a part of road embankments; suggestions for the optimal compaction criteria of road embankment soils; thesis results implementation. With high statistical indicators values the empirical equation of the relationship between clay soil skeleton density in each compacted layer and the initial clay soil skeleton density within the layer after its dumping and leveling, initial thickness of filled and planned to horizontal level subgrade by grader or bulldozer layer, reduction of each clay soil layer surface under the smooth roller is obtained.Item Напружено-деформований стан і несуча здатність трубобетонних елементів зі зміцненими осердями(2016-08-26) Паливода, Олександр АнатолійовичПаливода О.А. Напружено-деформований стан та несуча здатність трубобетонних елементів зі зміцненими осердями. – На правах рукопису. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.23.01 – будівельні конструкції, будівлі та споруди. – Національний авіаційний університет, МОН України, Київ, 2016. В дисертації наведено результати експериментально-теоретичних досліджень з розв’язання актуальної теми – виявлення особливостей деформування та дійсної роботи елементів з різними способами зміцнення їх ядер. Визначені експериментально впливи різних конструктивних схем на деформативність та несучу здатність розглянутих елементів. Розроблено аналітичні та чисельні методи оцінки напружено-деформованого стану і методику розрахунку міцності досліджуваних конструктивних елементів. Наведено наочний приклад застосування одного з-поміж запропонованих конструктивних рішень досліджуваних конструкцій в галузі промислового будівництва. Ключові слова: трубобетон, зміцнене осердя, напружено-деформований стан, несуча здатність, деформації, чисельні методи, аналітичні методи.Item Вплив запроектних навантажень на напружено-деформований стан конструкцій будівель та споруд(Національний авіаційний університет, 2016-08-26) Ромашкіна, Марина АндріївнаДисертація присвячена розробці методик та алгоритмів, що дозволяють оцінити напружено-деформований стан конструкцій будівель і споруд при запроектних впливах, з урахуванням процесу пристосовуваності. Розроблено та теоретично обґрунтовано створення профілю дефлаграційної хвилі з врахуванням динамічної складової при вибуху побутового газу в житловій будівлі для визначення залишкового ресурсу несучої здатності конструкцій. Виконано комп’ютерне моделювання і розрахунок об’єктів з урахуванням впливу запроектних навантажень та фактичного технічного стану, за результатами аналізу їхніх напружено-деформованих станів ідентифіковані небезпечні руйнівні тенденції. Виконано порівняльні аналізи натурних та чисельних досліджень одержаних за розробленою методикою, які показали достатню збіжність результатів, а також покладених в її основу передумов і допущень.Item НАПРУЖЕНО-ДЕФОРМОВАНИЙ СТАН ЗІГНУТИХ ЕЛЕМЕНТІВ У СТАЛЕЗАЛІЗОБЕТОННИХ КОНСТРУКЦІЯХ З’ЄДНАНИХ ЗА ДОПОМОГОЮ СКЛЕЮВАННЯ(2016-08-26) Глушаниця, Анна ІгорівнаItem Удосконалення методу визначення інгредієнтно-параметричного забруднення автомобільних доріг та обгрунтування параметрів захисних екранів(2016-08-25) Малишева, Вікторія ВалеріївнаДисертацію присвячено вирішенню актуального питання захисту території та об’єктів з особливими вимогами до якості повітряного середовища від інгредієнтно-го та параметричного забруднення автомобільної дороги. Для досягнення цієї мети в роботі проведені теоретичні дослідження екологічних показників функціонування автомобільної дороги з моделюванням складу транспортного потоку.Item Деформативність і тріщиностійкість двобалкових нерозрізних збірно-монолітних прогонових будов мостів для складних умов будівництва(2016-03-11) Запоточний, Роман МиколайовичДисертація присвячена дослідженню деформативності та тріщиностійкості запропонованих автором конструктивних вирішень двобалкових нерозрізних збірно-монолітних залізобетонних конструкцій прогонових будов мостів для складних умов будівництва. Наведено значні результати експериментальних досліджень дослідної конструкції прогонової будови мосту на основі запропонованих конструктивних вирішень, яку виконано із прямолінійною і криволінійною її частинами, що випробувано за різних статичних схем і схем навантаження. Проведено порівняння даних експерименту із результатами розрахунків за формулами діючих норм. Наведено характер просторового розподілу деформацій ідеалізованої дослідної конструкції за різних статичних схем і схем навантаження, що отримані числовим розрахунком із застосуванням МСЕ у ПК «ЛІРА-САПР» в задачі із постановкою лінійних залежностей роботи матеріалів. А також наведено пропозиції до інженерної методики розрахунку двобалкових залізобетонних конструкцій прогонових будов мостів на криволінійних ділянках транспортної споруди по визначенню згинальних моментів та прогинів. Порівняно дані експерименту із результатами розрахунку за запропонованою методикою.Item Методика розрахунку жорсткості плосконапружених залізобетонних складених конструкцій(Національний авіаційний університет, 2015-05) Тугай, Тетяна ВолодимирівнаThe thesis for obtaine the scientific degree of the candidate of technical sciences оn specialty 05.23.01 – Building constructions, buildings and structures. – National Aviation University. – Kiev, 2015. The thesis is devoted to developing the method of calculating the rigidity of flat-strained reinforced concrete composite constructions based on the proposed classification crack and working conditions that can significantly modify the parameters of hardness on the actual development schemes and disclosing various cracks, the presence of disturbances in the seam between the concrete incompatible strain of concrete and reinforcement and the effect of concrete discontinuity. The relevance of the topic, scientific novelty and practical importance are substantiated in the introduction. Here is shown the general characteristics of the thesis. The research works are analyzed in the first section. This works are carried out in the framework of the development of a methodology for calculating the rigidity of flat-strained reinforced composite constructions, including composite, based on which are justified the tasks of further researches. The experimental studies of flat-strained reinforced composite constructions were performed to verify the proposed method of calculation and to its founding working hypotheses that are listed in the second section. The displacements are finding for the study of rigidity due to the presence of various cracks; the width of their opening along the entire profile of the crack; changing the distance between the cracks and length between cracks as the load increases (with verification of multi-level process of their formation), deformations of concrete on the crack along the main reinforcement for the effects of discontinuity and deformations of the concrete in the vicinity of the seam between concrete.Item Міцність та деформативність сталезалізобетонних балкових конструкцій, посилених зовнішнім сталевим армуванням(Національний авіаційний університет, 2015-05) Білокуров, Павло СергійовичДисертація присвячена розробці методики визначення несучої здатності, міцності та деформативності згинальних сталезалізобетонних елементів, посилених зовнішнім сталевими армуванням, дослідженню впливу клейового та зварного з’єднань на міцність та напружено–деформований стан таких конструкцій при підсиленні та розробці рекомендації по розрахунку і проектуванню підсилення згинальних елементів на основі проведених теоретичних і експериментальних досліджень. У дисертації виконано комплекс експериментальних та теоретичних досліджень із вивчення роботи згинальних сталезалізобетонних елементів, посилених шляхом наклеювання та приварювання зовнішнього сталевого армування. Проведено аналіз результатів теоретичних розрахунків із експериментальними даними, котрий свідчить про достатню точність запропонованої розрахункової методики та запропоновано класифікацію випадків НДС сталезалізобетонних балок, посилених зовнішнім сталевим армуванням розтягнутій зоні на основі аналізу їх перерізів та умов зчеплення їх компонентів.Item Розрахунок ширини розкриття тріщин позацентрово стиснутих залізобетонних конструкцій, підсилених при реконструкції(Сталь, 2010-03-25) Яковенко, Ігор АнатолійовичДисертація на здобуття вченого ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.23.01 – будівельні конструкції, будівлі та споруди. – Відкрите акціонерне товариство Український науково-дослідний та проектний інститут сталевих конструкцій імені В.М. Шимановського, Київ, 2010. Дисертаційна робота присвячена розробці нової практичної методики розрахунку ширини розкриття тріщин та залежностей для визначення відстані між тріщинами в залізобетонних конструкціях, підсилених при реконструкції, що базується на традиційних передумовах теорії залізобетону та основних положеннях механіки руйнування з урахуванням податливості шва між різними бетонами у вигляді умовного зосередженого зсуву та ефекту порушення суцільності. Проведені експериментальні дослідження і отримані дані, які доповнюють наявний дослідний матеріал і надають можливість перевірки запропонованого розрахункового апарату й основних передумов і допущень. Виконані чисельний факторний і порівняльний аналізи в широкому діапазоні зміни армування, рівня попереднього напруження, класу бетону, ексцентриситету, форми й розмірів поперечного перерізу, товщини захисного шару, які показали достатню точність результатів, одержаних за розробленою методикою, а також покладених в її основу передумов і допущень.Item Жорсткість залізобетонних конструкцій на ділянках з похилими тріщинами(Державне підприємство Державний науково-дослідний інститут будівельних конструкцій, 2014) Омельченко, Катерина ВікторівнаДиссертационная работа посвящена разработке способа расчета жесткости железобетонных конструкций на участках с наклонными трещинами, основанного на традиционных предпосылках теории железобетона, механики твердого деформируемого тела, который позволяет существенно откорректировать параметры жесткости.