Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/39565
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Рудіна, Марина Володимирівна | - |
dc.contributor.author | Шванова, Оксана Володимирівна | - |
dc.date.accessioned | 2019-06-24T11:57:02Z | - |
dc.date.available | 2019-06-24T11:57:02Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.issn | 2413 - 3094 | - |
dc.identifier.uri | http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/39565 | - |
dc.description.abstract | Storytelling is regarded as a technique of the future translators’ professional competence formation. It is pointed out that traditional techniques of foreign language and translation learning require some updating according to the students’ requests. The achievements of the national and foreign scientists in introducing of storytelling in educational process are highlighted. Storytelling actualizes the necessity of foreign language competence formation, linguistic and country studies knowledge, translation competence and general erudition. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Національний авіаційний університет | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | філологія; | - |
dc.subject | storytelling | uk_UA |
dc.subject | future translators | uk_UA |
dc.subject | translation studies | uk_UA |
dc.subject | integrated learning | uk_UA |
dc.subject | foreign competence | uk_UA |
dc.title | Технологія сторітеллінгу в системі формування фахової компетентності майбутніх перекладачів | uk_UA |
dc.title.alternative | Storytelling technique in the system of future translators' professional competence formation | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.subject.udc | 81 - 047.22:81'25 - 058.875(045) | - |
dc.speciality | Гуманітарні науки | uk_UA |
Appears in Collections: | Наукові роботи НПП, докторантів та аспірантів кафедри англійської філології і перекладу |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Рудіна_Шванова_стаття.pdf | 205.84 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.