Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/38244
Назва: Теоретичні засади державного управління освітніми змінами в Україні
Автори: Семенець-Орлова, Інна Андріївна
Ключові слова: освітні зміни
Дата публікації: вер-2018
Видавництво: МАУП
Бібліографічний опис: Семенець-Орлова І. А. Теоретичні засади державного управління освітніми змінами в Украні: автореф. дис. ... на здобуття наук.ступ. доктора наук з державного управління : 25.00.01 – теорія та історія державного управління / Інна Андріївна Семенець-Орлова. - К.: МАУП, 2018. – 44 с.
Серія/номер: Автореферат дисертації;
Короткий огляд (реферат): У дисертації обґрунтовано теоретичні засади державного управління освітніми змінами як підвиду соціального управління, можливості застосування сучасних теорій освітніх змін у стратегічному плануванні, програмуванні, моделюванні, проектуванні процесів реформування освіти в сучасній Україні. Проаналізовано інституційний вплив держави на процес реалізації освітніх змін з метою попередження проблемних ситуацій у системі управління освітою, забезпечення синхронності перетворень на різних ланках складної системи соціальної сфери, якою є освітня галузь, мінімізації труднощів на шляху реалізації освітніх змін та збільшення їх корисної дії. Концептуалізовано базове поняття розвитку освіти – освітню зміну. Розкрито процедурні аспекти освітніх змін, обґрунтований об’єктивний характер змін в освіті як галузі, що має безпековий вимір, а, відтак, цілепокладання розвитку системи освіти, виходячи з актуальних потреб суспільства. Проаналізовано та розкрито суть і особливості філософсько-методологічних та теоретичних основ дослідження державного управління освітніми змінами в Україні в контексті світових та національних суспільних процесів. Охарактеризовано особливі ознаки, функціональні можливості освітніх змін, визначено їх типології у сучасних теоретичних інтерпретаціях. Досліджено предметне поле і категоріальний апарат управління освітніми змінами з використанням синергетичного підходу. Розкрито зміст і специфіку освітніх змін як інструментальної підсистеми організаційного розвитку, обґрунтовано місце теорії освітніх змін в теоріях організації. Виокремлено універсальні методологічні схеми успішного впровадження запланованих освітніх змін, що відповідають селективній моделі управління змінами. Обґрунтовано наукові основи освітніх змін як об’єктів державного управління, охарактеризовано тенденційність державного управління освітніми змінами. Розкрито особливості регуляторного впливу держави на процес впровадження освітніх змін на загальнодержавному, регіональному та рівні освітнього закладу з метою забезпечення гарантій реалізації конституційного права особи на освіту, що здійснюється за допомогою системи державного управління у сфері освіти. Розроблено практичні рекомендації щодо вдосконалення правових основ та оптимізації організаційно-управлінських засад реформування освіти в сучасній України.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/38244
Розташовується у зібраннях:Наукові праці співробітників НАУ (проводиться премодерація, колекція НТБ НАУ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ArefSemenetsOrlovaІ_.pdfАвтореферат дисертації на здобуття наукового ступеню доктора наук з державного управління522.09 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.