Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/38224
Title: Nitrogen oxide and disperse particles emission reduction in diesel engines
Other Titles: Зниження викидів оксидів азоту і дисперсних частинок дизеля
Снижение выбросов оксидов азота и дисперсных частиц дизеля
Authors: Kuharyonok, Georgy
Kapsky, Denis
Berezun, Vitaly
Keywords: Diesel
fuel supply parameters
exhaust gas recirculation
nitrogen oxides
particles mater
Issue Date: 2019
Publisher: National Aviation University
Abstract: The paper focuses on the directions of the strategy to reduce emissions of NOx and PM. They were assessed by considering options for organizing the workflow taking into account the priority of fuel economy with increasing load, toxic cycle weight factors, engine configuration, as well as the degree of conversion of the exhaust gas cleaning system and average temperature required to achieve the target environmental safety level Exhaust cycle toxicity. The fuel supply parameters and the degree of EGR are determined, which allowed to implement a control algorithm in the electronic block of a diesel engine that ensures the flow of the working process within the limits of the fulfillment of Stage 4 standards according to the RM without the use of particulate filters.
Проведено оцінку напрямків стратегії зниження викидів NOx і РМ шляхом розгляду варіантів організації робочого процесу з урахуванням пріоритету паливної економічності при зростанні навантаження, вагових факторів циклу токсичності, комплектації двигуна, а також необхідної для досягнення цільового ступеню екологічної безпеки ступеня конверсії системи очищення ОГ і зміни середньої температури ОГ циклу токсичності. Визначено параметри подачі палива і ступеня РОГ, що дозволили реалізувати в електронному блоці дизеля алгоритм управління, що забезпечує протікання робочого процесу в межах виконання норм Stage 4 по РМ без застосування сажевих фільтрів.
Проведена оценка направлений стратегии снижения выбросов NOxи РМ путем рассмотрения вариантов организации рабочего процесса с учетом приоритета топливной экономичности при росте нагрузки, весовых факторов цикла токсичности, комплектации двигателя, а также необходимой для достижения целевой ступени экологической безопасности степени конверсии системы очистки ОГ и изменения средней температуры ОГ цикла токсичности. Определены параметры топливоподачи и степени РОГ, позволившие реализовать в электронном блоке дизеля алгоритм управления, обеспечивающий протекание рабочего процесса в границах выполнения норм Stage 4 по РМ без применения сажевых фильтров.
Description: 1. Markov V.A. Toxicity of exhaust gases of diesel engines / V.A. Markov, R.M. Bashirov, I.I. Gabitov. – M.: Publishing House of Moscow State Technical University of N.E. Bauman, 2002. – 376 p. 2. Grekhov L.V. Fuel equipment and diesel engine control systems: A textbook for universities / L.V. Grekhov, H.A. Ivaschenko, V.A. Markov. – M.: Legion-Avtodata, 2004. – 344 p. 3. Basshuysen R. Handbuch Verbrennungsmotor. Grundlagen, Komponenten, Systeme, Perspektiven. Auflage / R. Basshuysen, F. Schäfer. – Wiesbaden: Vieweg & Sohn Verlag, 2007. – 1032 p. 4. Kukharenok G.M. Reduction of emissions of harmful substances from diesel engines / G. M. Kukharenok, A. N. Petruchenko, V. I. Berezun. – Moscow: New Knowledge, 2014. – 220 p. 5. Planning of an experiment in the study of technological processes / K. Hartman [et al.]: Ed. E. K. Letsky. – M.: Mir, 1977. – 552 p.
URI: http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/38224
Appears in Collections:Вибрані аспекти забезпечення хіммотологічної надійності техніки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kuharyonok.pdf843.92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.