Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/38211
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBukala, Mikhal-
dc.contributor.authorZaporozhets, Oleksandr-
dc.contributor.authorIsaienko, Volodymyr-
dc.contributor.authorChyla, Andrzej-
dc.date.accessioned2019-03-25T11:26:34Z-
dc.date.available2019-03-25T11:26:34Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.otherdoi.org/10.18372/38211-
dc.identifier.urihttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/38211-
dc.description1. Economic Benefits from Air Transport in Poland. Poland country report – Oxford: Oxford Economics, 2011. – 25 p. – (OX1 1HB). 2. Prawo ochrony środowiska. – Dz. U. z 2013 r. poz. 1232 oraz z 2014 r. poz. 40, 47. 3. ICAO Annex 16 to the Convention on International Civil Aviation, Vol. 1, Environmental Protection, Aircraft Noise. – ICAO, 2011. – 226 p. 4. Polish Aviation Law [Electronic reference]. – 2017. – Access mode: http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20170000959. 5. Monitoring as an instrument for aircraft noise nuisance reduction [O. Zaporozhets, A. Jagniatinskis, B. Fiks, et al.]. // Proc. The 7th World Congress “Aviation in the XXI-st Century”, September 19-21. – Kyiv, 2016. – P. 5.4.39–5.4.41. 6. On Board a Sustainable Future. ICAO Environmental Report [Electronic reference]: ICAO. – 2016. –– Access mode: https://www.icao.int/environmental-protection/Documents/ICAO%20Environmental%20Report%202016.pdf. 7. Zaporozhets O. AIRCRAFT NOISE: assessment, prediction and control. / O. Zaporozhets, V. Tokarev, K. Attenborough. – CRC Press Reference, March 31, 2017. – 420 p. (ISBN 9781138073029).uk_UA
dc.description.abstractAir transportation is very beneficial for national and international economy, but it produces an aircraft noise – some kinds of damages, particularly for population and environmental systems in airport vicinity. Aircraft noise levels are subject of aircraft certification, the aircraft with incorrect levels of noise are illegal to be produced and operated. Permanent or/and temporary noise monitoring to be undertaken usually in local community on assumption that aircraft noise will exceed what is considered ‘acceptable’ or legally permissible level of noise, and in this connection it is necessary to refer to the legislative control on aircraft noise. The number and location of the terminals in noise monitoring system is important depending upon the specific role they are to play inside this system.uk_UA
dc.description.abstractПовітряні перевезення є дуже вигідними для національної та міжнародної економіки, але вони створюють авіаційний шум – деякі види збитків, особливо для населення та екологічних систем в районі аеропорту. Рівень авіаційного шуму є предметом сертифікації літальних апаратів, виробництво та експлуатація літаків з невідповідним рівнем шуму є незаконною. Постійний та/або тимчасовий шумовий моніторинг повинен проводитись, як правило, у місцевій громаді за умови, що шум повітряного судна перевищує "прийнятний" або законно допустимий рівень шуму, і в зв'язку з цим необхідно послатися на законодавчий контроль шумів повітряних суден. Кількість і місце розташування терміналів у системі моніторингу шумів є важливими залежно від конкретної ролі, яку вони повинні відігравати в цій системі.uk_UA
dc.description.abstractВоздушные перевозки являются очень выгодными для национальной и международной экономики, но они создают авиационный шум – некоторые виды убытков, особенно для населения и экологических систем в районе аэропорта. Уровень авиационного шума является предметом сертификации летательных аппаратов, производство и эксплуатация самолетов с несоответствующим уровнем шума является незаконной. Постоянный и/или временный шумовой мониторинг должен проводиться, как правило, в местной общине при условии, что шум воздушного судна превышает "приемлемый" или законно допустимый уровень шума, и в связи с этим необходимо ссылаться на законодательный контроль шумов воздушных судов. Количество и местоположение терминалов в системе мониторинга шумов важны в зависимости от конкретной роли, которую они должны играть в этой системе.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherNational Aviation Universityuk_UA
dc.subjectAircraft noiseuk_UA
dc.subjectnoise monitoringuk_UA
dc.subjectterminals in noise monitoring systemuk_UA
dc.titleNoise monitoring for improvement of operational performances of the aircraft in vicinity of airportsuk_UA
dc.title.alternativeМоніторинг шуму для покращення експлуатаційних характеристик повітряного судна поблизу аеропортівuk_UA
dc.title.alternativeМониторинг шума для улучшения эксплуатационных характеристик воздушного судна вблизи аэропортовuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.subject.udc502.175:629.3.015.6:656.1(045)-
dc.specialityTechnical sciencesuk_UA
Appears in Collections:Вибрані аспекти забезпечення хіммотологічної надійності техніки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bukala.pdf754.27 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.