Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/18118
Title: | Important questions of comparative studies in Asian countries Важливі питання компаративних досліджень в країнах Азії Важные вопросы сравнительных исследований в азиатских странах |
Authors: | Пазюра, Наталія Валентинівна Пазюра Наталья Валентиновна Pazyura Nataliya |
Keywords: | education policy research comparative studies globalization regionalization Asia-Pacific region international studies on education neo-institutional theory private tutoring language education дослідження освітньої політики порівняльні дослідження глобалізація регіоналізація Азійсько-Тихоокеанський регіон міжнародні вивчення освіти нео-інститутційна теорія приватне тьюторство мовна підготовка исследования образовательной политики сравнительные исследования глобализация регионализация Азиатско-Тихоокеанский регион международные изучения образования нео-институционная теория частное тьюторство языковая подготовка |
Issue Date: | 2015 |
Abstract: | The issue of the presumed “identity” of comparative education as a field of study or a discipline has been discussed for decades. Yet what remains open to question is a kind of systematic structure that provides the basic principles for a coherent exposition of the field. “Comparative education” can no longer be conceived in terms of an imaginary field’s coherence but, rather, in terms of distinct branches of comparative and international studies in education and their underlying issues. Such an understanding is fostered through a deepened awareness of the basic problems, and successive solutions, constitutive of the emergence and further conformations of the comparative approach in education and the social sciences. Глобалізаційні тенденції змушують до проведення порівняльних досліджень в світі, основна увага в яких приділена освітнім стратегіям в різних країнах, як основних важелів економічного розвитку. У статті розглядаються основні принципи проведення компаративних вивчень, та вплив на них нео-інституційної теорії. Представлений аналіз публікацій азійських компаративістів та виявлено основні напрями за якими здійснюються вивчення в азійських країнах. Здійснено порівняння компаративних досліджень в Азії та Америці, виявлено спільні та відмінні сфери інтересу учених цих країн Глобализационные тенденции вынуждают к проведению сравнительных исследований в мире, основное внимание в которых уделено образовательным стратегиям в разных странах, в качестве основных рычагов экономического развития. В статье рассматриваются основные принципы проведения компаративных изучений, и влияние на них нео-институциональной теории. Представлен анализ публикаций азиатских компаративистов и выявлены основные направления по которым осуществляется изучение в азиатских странах. Проведено сравнение компаративных исследований в Азии и Америке, выявлены общие и отличительные сферы интереса ученых этих стран. |
URI: | http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/18118 |
Appears in Collections: | Наукові статті кафедри авіаційної англійскої мови |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Пазюра Н.В. Хмельницкий (1).doc | 109.5 kB | Microsoft Word | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.