Спеціалізована вчена рада Д 26.062.07
Permanent URI for this community
News
Відповідальний за розділ: доцент кафедри Комп'ютерних систем та мереж ЖУРАВЕЛЬ Сергій Володимирович. E-mail: sergey.zhuravel@gmail.com
Browse
Browsing Спеціалізована вчена рада Д 26.062.07 by Subject "data processing"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- ItemМетоди та засоби підвищення точності обробки інформації в бортових підсистемах БпЛА(Національний авіаційний університет, 2024) Долінце, Богдан Ігорович; Dolintse, Bohdan IhorovychДисертація зосереджена на розв'язанні важливого методологічного та науково-технічного завдання, що полягає у підвищенні ефективності обробки інформації в підсистемах позиціонування безпілотних літальних апаратів використовуючи методи злиття інформації від бортових та супутникових джерел інформації, а також методи корекції і обробки інформації. Об'єктом досліджень є процес обробки інформації про позиціонування в комплексних підсистемах БпЛА, включаючи LEO, GNSS та MEMS. Дослідження пропонує підхід “багатошарової системи систем”, яка інтегрує сигнали з різних джерел, включаючи LEO супутники низької земної орбіти, GNSS системи та бортові датчики користувача. Комбінований підхід синтезу робастної LeGNSS, використовує переваги кожного компонента, забезпечуючи резервування та підвищену точність позиціонування. Аналіз похибок показав, що запропонований метод перевершує традиційні GNSS системи, особливо в динамічних умовах експлуатації. Покращення точності інтегрованої робастної підсистеми LeGNSS пов'язано з інтеграцією декількох супутникових систем різних типів з бортовою МЕМС та застосуванням методів оптимальної обробки інформації. У дослідженні також використовувалося математичне моделювання для представлення залежностей та взаємодії при злиттю інформації з різних джерел. Фільтр Калмана відіграє роль засобу для оптимальної обробки даних. Висновки з цього дослідження можуть бути застосовані у різних секторах, включаючи безпілотні літальні апарати та сектор оборони. Висока точність позиціонування може значно підвищити безпеку, точність керування та оперативну ефективність. Проте дослідження виходить з ідеалізованих умов для прийому сигналів супутника, які не завжди можуть бути точними в реальних умовах. Подальші дослідження можуть дослідити вплив складних умов експлуатації та інтеграцію додаткових супутникових джерел або датчиків для подальшого покращення точності. Було проведено комп'ютерне моделювання синтезованої робастної LeGNSS, та були отримані її характеристики. Пропонована модель підсистеми позиціонування продемонструвала покращені динамічні характеристики та показники точності позиціонування до існуючих систем. Ключові слова: БпЛА, LeGNSS, INS, LEO супутники, обробка інформації, багатосупутникова система позиціонування, точне позиціонування, безпілотні літальні апарати.