Browsing by Author "Pryshupa, Yuliia"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemImplementing the flipped classroom: a case study of teaching ESP to the bachelors in automation and computer-integrated technologies(Institute of Information Technologies and Learning Tools of the NAES of Ukraine, 2021-07) Конопляник, Леся Миколаївна; Мельникова, Катерина Сергіївна; Пришупа, Юлія Юріївна; Konoplianyk, Lesia; Melnykova, Kateryna; Pryshupa, YuliiaThe paper describes the experience of flipped classroom application in teaching ESP. The study was held at the National Aviation University and involved 46 undergraduate students majoring in “Automation and Computer-Integrated Technologies”. In-class learning was organized according to the university schedule and out-of-class activities were conducted by using Google Classroom and a set of digital learning tools. Our observations during teaching with their further analysis and a designed questionnaire were used to reveal the benefits and drawbacks of the flipped classroom. The analysis of the students’ responses has shown that it allows students to study at their own pace, meet their needs, develop their organizational, communication and time management skills and increase their independence and creativity. The paper specifies three main phases of the flipped classroom and determines what skills are developed at each of them. Remembering and understanding are developed at the first phase and the freed classroom time is devoted to developing the skills of applying and analyzing. The higher-order thinking skills of evaluating and creating can be formed both in the classroom and during the post-class phase. The authors have selected digital learning tools which can be recommended for learning ESP in order to facilitate students’ out-of-class activities. Their use can help to shift the emphasis from the teacher to the student, increase students’ engagement in learning and make the course versatile and appropriate to students’ needs. A student survey was conducted at the end of the academic year, and the analysis of students’ responses revealed that they had a positive attitude to implementing the flipped classroom in teaching ESP. As shown by the results of the study, the use of the flipped classroom for teaching ESP is effective as it saves much in-class time for communicative tasks enhancing the development of higher-order thinking skills, unites in-class and out-of-class learning, controls students’ achievement not only in the classroom but outside it and makes the learning process more engaging. У статті описується досвід використання «перевернутого класу» при викладанні фахової англійської мови. У дослідженні, яке проводилось у Національному авіаційному університеті, взяли участь 46 студентів спеціальності «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології». Навчання в аудиторії відбувалось за розкладом, а позааудиторна робота проводилась за допомогою Google Classroom та набору цифрових навчальних інструментів. Наші спостереження під час викладання, їх подальший аналіз та розроблена анкета для студентів були використані для виявлення переваг та недоліків «перевернутого классу». Аналіз відповідей студентів показав, що таке навчання дозволяє їм навчатися у власному темпі, розвивати свої організаційні та комунікативні навички, уміння планувати час, підвищувати свою самостійність та творчість. У статті визначено три основні етапи «перевернутого классу» та визначено, які навички розвиваються на кожному з них. Запам'ятовування та розуміння відбуваються на першому етапі, а звільнений аудиторний час присвячується формуванню навичок застосування та аналізу. Оцінка та креативність, що вимагають високого рівня пізнавальної діяльності, формуються на третьому етапі як в аудиторії, так і в післяаудиторній роботі. Автори систематизували цифрові навчальні інструменти для вивчення фахової англійської мови в позааудиторний час, використання яких сприятиме більшому залученню студентів до навчання, перенесенню акценту з викладача на студента та зробить курс відповідним до потреб студентів. Наприкінці навчального року було проведено опитування студентів, і аналіз відповідей студентів показав, що вони позитивно сприйняли впровадження «перевернутого классу». Як показали результати дослідження, використання «перевернутого классу» у викладанні фахової англійської мови є ефективним, оскільки економить аудиторний час на вирішення проблемних та комунікативних завдань, що сприяє розвитку навичок мислення вищого рівня, об'єднує аудиторне та позааудиторне навчання, контролює досягнення студентів не лише в аудиторії, але і поза нею, і робить навчальний процес більш цікавим та ефективним.
- ItemProfessional english. Language of design(Київ, "Талком", 2015, 2015) Шостак, Оксана Григорівна; Пришупа, Юлія Юріївна; Shostak, Oksana; Pryshupa, YuliiaThe tutorial contains professional texts on various of design, scientific and professional communication, corresponding lexical and grammar exercises, and lists of terms ( vocabulary to each unit). The course is designed for student majoring in design (022 «Design»)
- ItemThe educational information environment as a condition for the success of a linguistic personality formation(National Aviation University, 2022) Kokarieva, Anzhelika; Кокарєва, Анжеліка Миколаївна; Pryshupa, Yuliia; Пришупа, Юлія ЮріївнаThe article reveals the features of the modern educational information environment for the success of linguistic personality formation. The authors of the article prove the importance of integrating the educational and information environment into the pedagogical process, where all component processes are exposed to personality formation, influence the professional formation of the future specialist and play a significant role in the formation of linguistic personality. The purpose of the article is the theoretical substantiation and empirical study of the level of the educational and information environment influence on language personality formation success in higher education institutions. The research tasks are focused on the scientific substantiation of the concepts of "educational and information environment" and "linguistic personality"; identification of factors in the formation of linguistic identity success; analysis and interpretation of research results regarding the influence of the educational and information environment on the linguistic personality formation. The results of the study prove that the educational and information environment is a combination of the latest information technologies and modern pedagogical developments, which should lead to the maximum effect of a sufficient educational process. Various roles of the educational and information environment in the educational process are considered. Where the specified environment can be both a means of supporting the educational process and a means of implementing blended learning. In our study, the educational and informational environment is considered in the paradigm of the distance learning organization. The classification of the levels of the information and educational space and the requirements for distance learning is revealed. The research proposes and justifies the choice of Internet technologies to create a new level of education and information environment. Research also proved the establishment of contact between all participants of the educational process; sample settings are necessary when the students' load of educational material is determined. In the course of questionnaires and surveys of participants in the educational and pedagogical process of technical universities, the peculiarities of the organization of professional training of future specialists in the conditions of distance learning, their influence on the success of language personality formation, and motivation to study were established. Conclusions. Summarizing the results of the study on the influence of the educational and information environment on linguistic personality formation, the authors substantiate the need for learning a foreign language. On the basis of productive educational activities, the development of a foreign language is a component of forming a linguistic personality. It is noted that the use of Internet resources creates conditions for the implementation of an individual and differentiated approach to foreign language learning as well as forms the ability to work, analyse and evaluate information. The article reveals the advantages of implementing an educational and information environment during distance learning of foreign languages and emphasizes that despite all the problems of introducing the specified form of education into the educational process, the educational and information environment helped both teachers and students to discover new opportunities, to get a new positive experience of working with Internet platforms and digital tools, and also contributed to the success of linguistic personality formation.