Browsing by Author "Pavlenko, Tetiana"
Now showing 1 - 5 of 5
- Results Per Page
- Sort Options
Item Класифікація симптомів у клінічній психології(Національний авіаційний університет, 2021-12) Павленко, Тетяна Валеріївна; Pavlenko, TetianaУ статті проаналізовано основні підходи до визначення поняття симптом в медицині та психології, а також основні їх види та характер фізичного прояву в особистості. Як виявилось, кожен з симптомів має свої особливості виникнення та прояву, а також має певну мету в психіці людини та в деяких випадках може визначатись як позитивний. Надано визначення симптомів, їх основні причини та фізичні прояви. Додатково визначено базові напрямки роботи з симптомами. Мета дослідження полягає у висвітленні сучасних поглядів на розуміння психологічних механізмів формування та прояву симптомів у клінічній психології. Методи дослідження: теоретичний аналіз, наукових праць у галузі психології, медицини; систематизація та логічне узагальнення отриманого матеріалу. Процедура дослідження передбачала залучення бібліографічного, поетапно-проблемного та порівняльного методів з метою аналізу основних класифікацій симптомів та їх визначення. Визначено, що функціональні симптоми зазвичай не мають фізіологічних проявів, в той час, як конверсійні симптоми та психосоматози мають діагностоване порушення в органах та системах. Окрім того, кожний з видів симптомів несе в своїй основі різні причини. Часто причиною виникнення функціональних симптомів може бути емоційне виснаження особисті, а також депресія. Для конверсійних симптомів та психосоматозів більш характерними є необхідність відобразити внутрішні конфлікти, напруження через які і знаходить місце в тілесних реакціях. Враховуючи вище сказане, ми розуміємо, що кожен з тих симптомів потребує різних методів для роботи з ними. Тому, з метою кращого розуміння кожного виду симптому було створено порівняльну таблицю по критеріях, які є важливими в роботі клінічного психолога та дають змогу побудувати діагностичну та корекційну роботу більш якісно. Результатом дослідження стала розробка авторської порівняльної таблиці виділених в класифікації симптомів, за низкою важливих для роботи з особистістю критеріїв. У висновках було узагальнено, що симптоми можуть бути об’єднані в різні групи психосоматичних порушень, що може стати причиною плутанини в роботі та зниження якості роботи з пацієнтом. Наприклад, соматоформні порушення можуть відображатись як за допомогою функціональних симптомів, так і конверсійних, а іноді ці дві групи поєднуються одночасно. З метою прояснення цього моменту було проаналізовано класифікацію цих порушень та визначено, які симптоми знаходять свої прояви в кожній групі.Item Освітньо-професійна програма «Практична психологія» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 053 Психологія галузі знань 05 Соціальні та поведінкові науки(Національний авіаційний університет, 2023) Балахтар, Валентина Візіторівна; Balakhtar, Valentyna; Кокарєва, Анжеліка Миколаївна; Kokarieva, Anzhelika; Грузинська, Ірина Миколаївна; Hruzynska, Iryna; Павленко, Тетяна Валеріївна; Pavlenko, Tetiana; Тягур, Любомира Миронівна; Tiahur, Liubomyra; Баранова, Ольга Юріївна; Baranova, OlhaОсвітньо-професійна програма бакалавра орієнтована на: теоретичну підготовку (обов’язкові та вибіркові компоненти), практичну підготовку (фахово-ознайомлювальну, діагностико-психокорекційну та професійно-орієнтовану), науково-дослідницьку підготовку (написання здобувачами наукових робіт, участь у науково-дослідницьких проектах, конференціях, конкурсах наукових робіт тощо). Практична орієнтованість: - поглиблене вивчення психодіагностики, психологічного консультування, психокорекції, психотерапії та постстресової реабілітації; - залучення експертів психологів-практиків до проведення занять.Item Розуміння довербальних травм методом психотерапії «Я-реконструкція»(Національний авіаційний університет, 2023-04) Павленко, Тетяна Валеріївна; Pavlenko, TetianaДовербальні травми представляють особливу складність, так як про них людина нічого не пам’ятає, а вплив вони мають суттєвий. Дуже часто вони являють собою специфічне психічне явище, без структури та сенсу. Через свою болючість і інтенсивність травматичний досвід виходить за межі можливостей суб’єкта з переробки цього досвіду. В результаті довербальна травма виявляється поза системою значень, тобто. десь у такому місці, де значень (більше) не існує чи ніколи не існувало. На етапі довербального розвитку дитина ще не має системи ранжування сигналів. Перша система категоризації подій – поділ відчуттів на задоволення/незадоволення або добре/погано. Довербальні травми - це порушення в нормальному розвитку дитини від зачаття до 3 років після народження, тобто в той період, коли дитина не може відокремити своє від чужого та позначити це словами.Item Розуміння конструкту «бажання» в структурі особистості відповідно методу психотерапії «Я-реконструкція»(Національний авіаційний університет, 2023-05) Павленко, Тетяна Валеріївна; Pavlenko, TetianaУ статті проаналізовано поняття структури особистості в методі, та обґрунтовано необхідність цієї складової в напрямку дослідження. Визначено поняття «конструкт», як є ключовим у розробці складових структури особистості відповідно методу психотерапії «Я-реконструкція». Проаналізовано основні підходи до визначення конструкту «бажання» та розроблено авторське визначення його явища. Теоретичні матеріали проілюстровано відповідними таблицями. Мета дослідження полягає у висвітленні поглядів на роль конструкту «бажання» в формуванні травм особистості, та їх впливі на життя. Методи дослідження: теоретичний аналіз, наукових праць у галузі психології, медицини; систематизація та логічне узагальнення отриманого матеріалу. Процедура дослідження передбачала залучення бібліографічного, поетапно-проблемного та порівняльного методів з метою розуміння конструкту «бажання» в структурі особистості відповідно методу психотерапії «Я-реконструкція». Визначено, що для розробки структури особистості, потрібно враховувати низку критеріїв відповідності, які дозволять в повній мірі відобразити внутрішні процеси. Відповідно до цих критеріїв було запропоновано абсолютно нову структуру особистості та уточнено поняття «особистісний конструкт». Основними конструктами відповідно методу психотерапії «Я-реконструкція» є бажання, володіння та задоволення, взаємодія та прояв яких відображенні у авторській моделі. Виявилось, що в психологічній та філософській літературі, бажання сприймається скоріш як причина труднощів, потяги, які скоріш приносять труднощі, ніж розрядку. В результаті було запропоновано авторське визначення конструкту «бажання», та проілюстровано формування травми цього конструкту відповідно методу психотерапії «Я-реконструкція». У висновках було узагальнено роль конструкту «бажання» в відображенні структури особистості, та показано можливості роботи в ним, в психотерапевтичному процесі. Наприклад, страх, тривога, злість під час побудови запиту, неможливість чітко сформувати уявлення про кінцевий результат роботи, я є однією з ознак травмованості цього конструкту.Item Розуміння конструкту «володіння» в структурі особистості відповідно методу психотерапії «Я-реконструкція»(Національний авіаційний університет, 2023-12) Павленко, Тетяна Валеріївна; Pavlenko, TetianaУ статті проаналізовано поняття структури особистості в методі психотерапія «Я реконструкція», та обґрунтовано визначення поняття «володіння» як однієї з основних її складових. Розроблено авторське визначення цього конструкту. Теоретичні матеріали проілюстровано відповідними таблицями. Мета дослідження полягає у висвітленні поглядів на роль конструкту «володіння» в формуванні травм особистості, та їх впливові на життя. Методи дослідження: теоретичний аналіз, наукових праць у галузі психології, медицини; систематизація та логічне узагальнення отриманого матеріалу. Процедура дослідження передбачала залучення бібліографічного, поетапно-проблемного та порівняльного методів з метою розуміння конструкту «володіння» в структурі особистості відповідно методу психотерапії «Я-реконструкція» (Павленко, 2022). Визначено, що для розробки структури особистості, потрібно враховувати низку критеріїв відповідності, які дозволять в повній мірі відобразити внутрішні процеси. В нашому випадку основними конструктами є бажання, володіння та задоволення. В цій статті було запропоновано абсолютно новий погляд на роль володіння в житті особистості, його вплив на інші структурні елементи в психіці людини. В результаті було запропоновано авторське визначення конструкту «володіння», та проілюстровано формування травми цього конструкту відповідно методу психотерапії «Я реконструкція». У висновках було узагальнено роль конструкту «володіння» в відображенні структури особистості, та показано можливості роботи в ним, в психотерапевтичному процесі. Наприклад, проблеми в харчовій поведінці, розвиток залежності до речей, препаратів чи людини, бажання викидати або роздавати свої речі, схильність до імпульсивних покупок є ознаками травмованості цього конструкту.