Browsing by Author "Dailydonys, Anastasiia"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Психологічні особливості прояву стилів мислення в процесі комунікативної діяльності юнаків(Класичний приватний університет, 2020) Каряка, Інна Вікторівна; Дайлідоніс, Анастасія; Коваленко, Олександра; Karіaka, Inna; Dailydonys, Anastasiia; Kovalenko, Oleksandra; Каряка, Инна Викторовна; Дайлидонис, Анастасия; Коваленко, АлександраВ статті висвітлюється проблема вивчення особливостей прояву стилів мислення під час здійснення комунікативної діяльності у юнаків. Теоретичною основою дослідження є виокремлені А. Харрісоном та Р. Бремсоном п’ять типів мислення (критичний, ідеалістичний, прагматичний, аналітичний та реалістичний). Сформовано гіпотезу, яка полягає у тому, що юнаки, які мають різні типи мислення по-різному поводять себе в ситуаціях комунікативної взаємодії, мають схильність до суперечок або, навпаки, конформістські тенденції при спілкуванні. З метою підтвердження висунутої гіпотези було проведено експериментальне дослідження щодо виявлення особливостей комунікативної діяльності у юнаків з різним типом мислення. Вибірка досліджуваних становила 40 осіб віком від 17 до 21 років. Обґрунтовано вибір психодіагностичного інструментарію, представлено кількісні результати дослідження та здійснено опис якісної інтерпретації отриманих даних. В результаті проведеного дослідження було зафіксовано той факт, що комунікація юнаків детермінується стилями мислення. Останні мають сильні та слабкі сторони свого прояву та зумовлює подальшу взаємодію з представниками різних стилів. Окрім цього, було виявлено, що юнацький вік є найбільш сензитивним періодом виявлення особливостей стилів мислення у комунікативній діяльності, оскільки даний віковий період вирізняється остаточним дозріванням та встановленням досліджуваних особливостей. Доведено, що стиль мислення є ключовим компонентом комунікативної діяльності юнаків, який обумовлює продуктивність комунікації та якість взаємодії. Констатовано факт підтвердження висунутої нами гіпотези щодо особливостей комунікативної діяльності у юнаків з певним типом мислення та встановлено кореляційні зв’язки між загальним рівнем комунікативних умінь юнаків та стилем мислення, при якій особистість набуває певних стереотипів щодо прояву означених характеристик.