Browsing by Author "Шип, Лілія Олександрівна"
Now showing 1 - 20 of 21
Results Per Page
Sort Options
- ItemContingent Factors of Physical Activity of the Person in the Problem Field of Physical Education(Національний авіаційний університет, 2018-10-10) Вржесневський, Іван Іванович; Ракитіна, Тетяна Іванівна; Шип, Лілія Олександрівна
- ItemАнализ теоретических аспектов учебного процесса в Вузах.(ФГАОУ ВПО «Рос.гос.проф. – пед. ун-т», 2016-02-28) Дейнеко, Ігор Володимирович; Свірська, Тамара Федорівна; Шип, Лілія ОлександрівнаРассмотрены теоретические аспекты основных компонентов управления качеством учебного процесса в вузах с использованием синергетических принципов самоорганизации систем.
- ItemВзаємозв'язок професіонально-прикладної діяльності й фізичного виховання студентів ВНЗ.(Кіровоград. – КЛА НАУ, 2015, 2015-11-26) Шип, Лілія Олександрівна; Харун, Олена СергіївнаПісля закінчення школи заняття фізичною культурою і спортом сприяють зміцненню здоров'я й підтримці здорового способу життя. Це відіграє немаловажну роль у виборі професії та подальшої трудової діяльності людини. Одним з ефективних засобів підвищення трудової і суспільної активності людей є залучення їх до фізкультури і спорту з урахуванням особливостей професійної діяльності.
- ItemВиховання морально-вольових і психологічних якостей засобами фізичного виховання у майбутніх соціальних працівників(Національний авіаційний університет, 2024-06-13) Скидан, Інна Володимирівна; Лукашова, Інна Володимирівна; Шип, Лілія ОлександрівнаУ сучасному суспільстві соціальні працівники відіграють ключову роль у забезпеченні добробуту та підтримки різних соціальних груп. Їхня діяльність вимагає не лише високого рівня професійних знань, але й розвинених морально-вольових і психологічних якостей. Формування цих якостей є однією з важливих складових підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери.
- ItemВлияние профессионально-прикладной физической культуры на формирование мировозрения молодежи(ЧИЭМ СПбГПУ, 2014-04-20) Лукашова, Інна Володимирівна; Харун, Олена Сергіївна; Шип, Лілія ОлександрівнаНачало организационного оформления прикладной физической подготовки в нашей стране можно отнести к 20-м годам прошлого столетия. Созданные в то время научно-исследовательские коллективы и лаборатории по проблемам физической культуры и спорта были призваны обеспечить научное обоснование, определить наиболее рациональные направления процесса использования физической культуры, все больше набирала профессионально-прикладную направленность.
- ItemДослідження співвідношення біологічного та паспортного віку студентської молоді за допомогою тестування(Національний авіаційний університет, 2022-06-16) Величенко, Микола Анатолійович; Шип, Лілія Олександрівна; Старостіна, Катерина ВолодимирівнаВажливим питанням спортивної медицини, фізичного виховання та методики фізичної культури є співвідношення біологічного та паспортного віку студентської молоді, державних тестів. Природно, що біологічний вік є більш інформативним щодо рухових якостей та функціональних можливостей студента. Невелика різниця між біологічним та паспортним віком є нормою для організму, котрий ще формується та добігає сталості всіх основних функцій. Це період навчання та формування основних фізичних та особистісних якостей. Сучасні дослідження віку та хронологічних змін в організмі вже йдуть на рівні клітини. Метою щорічного оцінювання є визначення та підвищення рівня фізичної підготовленості населення України, створення належних умов для фізичного розвитку різних груп населення, покращення його здоров’я та працездатності. Тестування рухової підготовленості та фізичного стану базується на двох принципово відмінних підходах: вимірюванні результату діяльності або на вимірюванні її «вартості».
- ItemДослідження щодо визначення функціональних можливостей організму та біологічного віку серед студентів І курсу НАУ(Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління, 2022) Орленко, Наталія Анатоліївна; Гарнусова, Вікторія Вікторівна; Шип, Лілія Олександрівна; Orlenko, Natalia Anatoliyivna; Garnusova, Victoria Viktorivna; Ship, Lilia OleksandrivnaПочаток 21 століття ставить перед біологічним виглядом Homo Sapiens складні завдання. Ці завдання є результатом певних тенденцій та характерних рис розвитку суспільства, в якому в основному загальна тенденція характеризується прискоренням темпів у суспільному розвиткові та пов'язаних з ним глобальних змін. Біологічний вік дозволяє оцінити ступінь відповідності біологічного стану організму календарному віку людини, що відображає темпи розвитку та біологічного старіння, від яких залежить функціонування основних систем життєзабезпечення та тривалість життя. Розбіжності між календарним та біологічним віком дозволяють оцінити інтенсивність старіння та функціональні можливості особистості. В статті розглянуто проблему передчасного старіння й біологічного віку людей різних вікових груп. Розбіжності між календарним та біологічним віком дозволили оцінити інтенсивність старіння та функціональні можливості досліджуваних піддослідних. В результаті розрахунків було встановлено, що переважна більшість піддослідних, незалежно від ігнорування здорового способу життя та прояву невеликої зміни активності, мали показник фактичного біологічного віку, що перевищує значення правильного біологічного віку, через яке вони пройшли. прискорене старіння та погіршення здоров'я. Було проведено тестування на визначення функціональних можливостей організму та «біологічного віку» серед студентів в кількості 115 осіб, таких спеціальностей як: «Дизайн», «Архітектура та містобудування», «Будівництво та цивільна інженерія», «Електроніка» та «Менеджмент». З них 63 – жінок та 52 – чоловіків І курсу НАУ (17-18 років). Проведено розрахунок їх біологічного віку. У тестуванні брали участь усі студенти, незалежно від якої групи вони належать: основної, підготовчої чи спеціальної. Оцінено темпи старіння організму студентів, де суттєву роль грають засоби фізичного виховання завдяки яким можна суттєво вплинути на швидкість старіння (зношення організму), гальмуючи вікові процеси. Визначено показники, які мають найміцніший зв'язок біологічного та психологічного віку. А також, зв’язок емоційного і біологічного розвитку не викликає сумнівів, адже не дарма з’явилася приказка, що людині стільки років, на скільки вона себе відчуває. Коригуючи психологічний стан, людина значною мірою впливає на стан здоров’я.
- ItemЕкспериментальна перевірка результатів дослідження фізичної підготовленості майбутніх фахівців авіаційного профілю.(Національний авіаційний університет, 2018, 2018-06-15) Орленко, Наталія Анатоліївна; Шип, Лілія Олександрівна; Коротя, Володимир ВладиславовичЗгідно з навчальним планом навчання дисципліни «Фізичне виховання та психофізична підготовка» у майбутніх пілотів проводиться протягом усього періоду навчання і здійснюється у різноманітних формах, які доповнюють одна одну і являють собою єдиний процес фізичного виховання та професійно-прикладної фізичної підготовки (ППФП) майбутніх пілотів, що характеризується ступенем розвитку таких основних фізичних якостей, як: сила, витривалість, гнучкість, швидкість, спритність та координація.
- ItemИсследование психолого-педагогических условий совместимости авиаспециалистов(ФГАОУ ВО «Рос. гос. проф. – пед. ун-т», 2019-02-28) Орленко, Наталія Анатоліївна; Оргєєва, Світлана Володимирівна; Шип, Лілія Олександрівна; Orlenko, Natalia Anatolievna; Orheeva, Svetlana Vladimirovna; Spit, Lilia AlexandrovnaВ статье рассмотрено особенности профессиональной деятельности авиаспециалистов, которая имеет коллективный характер, а также внешнюю и внутреннюю структуру. Исследовано влияние коллектива на личность авиаспециалиста
- ItemМесто «телесности» в системе ориентиров современного человека(Национальный авиационный университет, 2017-06-16) Ракитіна, Тетяна Іванівна; Шип, Лілія ОлександрівнаУчебную дисциплину «Физическое воспитание» в контексте теоретического знания можно рассматривать как ретранслятор физической культуры (которая, в свою очередь, является органической частью общечеловеческой культуры). Физическая культура на каждом этапе развития общества выходит из присутствия биологического, физиологического или другого естественного материала в социально-психологическом контексте человека.
- ItemМетодологія порівняльного аналізу динаміки просторово-часових характеристик організму студентів основного та спеціального відділення(Національний авіаційний університет, 2021-06-17) Вржесневська, Ганна Іванівна; Шип, Лілія Олександрівна; Кузнєцова, Людмила БорисівнаФундаментальною основою сучасної педагогіки є концепція «дитиноцентризма» або «студентоцентризма». Реалізація зазначеної доктрини передбачає суб’єктність студента при навчанні і, таким чином, максимальну індивідуалізацію педагогічного процесу (як загалом, так і зокрема процесу фізичного виховання). Дослідження педагогічних впливів у цьому контексті та їх взаємозв’язок з індивідуальними особливостями та відповідними характеристиками тих, хто займається розглядається фахівцями фізіології, педагогіки, психології, соціології, інших дисциплін під різними кутами зору у міждисциплінарній площині. У суто педагогічному підтексті та психологічному вимірі, у першу чергу, розглядаються аспекти, пов’язані з когнітивною сферою, формуванням мотивації та адекватних пріоритетів у навчанні та праці. Дослідження оптимізації індивідуального підходу у фізичному вихованні головним чином пов’язане з урахуванням індивідуальних характеристик фізіології людини, фізичних здібностей та антропометричних показників у контексті реалізації фізичних можливостей індивіда. Взаємозв’язок та взаємодоповнення цих підходів дозволяє створити об’єктивну картину індивідуальних можливостей і переваг у фізичному вихованні індивіда. У цьому контексті, на думку авторів, перспективними є дослідження психічних (ВНД), психосоматичних (індивідуальна хвилина, 7-метровий тест) та м’язових показників у площині міждисциплінарного дискурсу подальшої індивідуалізації фізичного виховання.
- ItemПобудова мікроциклів швидкісно-силової підготовки студентів І-ІІ року навчання спортивної спеціалізації "футзал".(Національний авіаційний університет, 2017, 2017) Дейнеко, Ігор Володимирович; Шип, Лілія Олександрівна; Коротя, Володимир ВладиславовичВ статті розглянуто закономірності структуризації і динаміки прояву швидкісно-силових якостей студентів футболістів. Зроблено аналіз впливу тренувальних навантажень. З’ясовано, що під час планування тренувального процесу при підготовці молодих футболістів можна рекомендувати навантаження малого обсягу, з різною тривалістю серій вправ, навантаження середнього обсягу.
- ItemРоль физической культуры в жизни студенческой молодёжи(ФГАОУ ВПО Российский Государственный профессионально-педагогический университет, 2013-03-07) Дейнеко, Ігор Володимирович; Шип, Лілія Олександрівна; Черниш, Людмила ПетрівнаФизическая культура является частью общей культуры человечества, вобравшая в себя не только многовековой ценный опыт человека к жизни, освоения, развития и управления на благо человека, заложенных в неё природой физических и психоческих способностей, но, что не менее важно, и опыт утверждения и закалки, проявляющихся в процессе физкультурной деятельности нравственных начал человека.
- ItemСпортивні танці як засіб підготовки студентів НАУ(Perfect Publishing, 2021-11-06) Орленко, Наталія Анатоліївна; Гарнусова, Вікторія Вікторівна; Шип, Лілія Олександрівна; Старостіна, Катерина ВолодимирівнаВ статті розглянуто вплив спортивних танців на фізичний розвиток студентів НАУ. З’ясовано, що достатня фізична підготовленість забезпечує цілісність, послідовність та безпеку тренувального процесу, також є критерієм сумісності партнерів для занять спортивними танцями. Однією з актуальних проблем спортивних танців, на нашу думку, є розробка простих і доступних комплексів або блоків вправ, які дозволять грамотне підвищувати фізичну підготовку спортсменів. Доведено, що протягом усього періоду багаторічної підготовки постійно змінюються завдання навчально- тренувального процесу, та і засоби та методи тренування у співвідношенні до засобів різної інтенсивності та обсягу.
- ItemСпортивні ігри як засіб фізичного розвитку працівників розумової праці на прикладі волейболу(Національний авіаційний університет, 2022-06-16) Орленко, Наталія Анатоліївна; Ракитіна, Тетяна Іванівна; Шип, Лілія ОлександрівнаПід час грі в волейбол діяти доводитися в залежності від ситуації, а не за певними програмами. Основною формою діяльності мозку в цих умовах є не оброблення стандартних навичок, а творча діяльність – миттєва оцінка ситуації, рішення тактичного завдання, вибір відповідних дій. Тому застосування волейболу є ефективним засобом розвитку творчого мислення людини.
- ItemСтруктура занять та організація проведення змагань з танцювальної аеробіки. Методичні рекомендації для студентів ВНЗ.(Національний авіаційний університет, 2011, 2011) Орленко, Наталія Анатоліївна; Просвірніна, С.С.; Харун, Олена Сергіївна; Шип, Лілія ОлександрівнаМетодичні рекомендації з танцювальної аеробіки, що запропоновані студентам для підготовки до змагань, дають чітке уявлення про структуру та зміст занять з танцювальної аеробіки та правил проведення й суддівства змагань. Розроблені, методичні рекомендації спрямовані на досягнення ефективності підготовки студентів з напрямку танцювальна аеробіка для формування естетичних якостей та культури здоров’я.
- ItemСтруктура скоростно-силовой подготовки студентов футболистов.(ФГАОУ ВО «Рос. гос. проф. – пед. ун-т»., 2018-02-28) Шип, Лілія Олександрівна; Величенко, Микола Анатолійович; Коротя, Володимир ВладиславовичВ статье рассмотрены закономерности структурирования и динамики проявления скоростно-силовых качеств студентов футболистов. Сделан анализ влияния тренировочных нагрузок на развитие скоростно-силовых качеств молодых футболистов. Выявлено, что во время подготовки эффективны беговые и прыжковые упражнения, объединенные в одной серии и осуществленные с субмаксимальной интенсивностью, при низкой координационной сложности упражнения. Доказано, что при планировании тренировочного процесса во время подготовки молодых футболистов можно рекомендовать нагрузки малого объема, с разной продолжительностью серий упражнений, и нагрузками среднего объема.
- ItemФормирование психофизической готовности к профессиональной деятельности будущих специалистов средствами физической культуры и спорта в Вузе.(Національний авіаційний університет, 2018-06-15) Шип, Лілія Олександрівна; Пахомов, Василь Іванович; Старостіна, Катерина ВолодимирівнаВ условиях коренных социально-экономических преобразований, становления рынка труда и рыночных отношений все более актуальной и общественно значимой становятся проблемы, связанные с повышением качества профессиональной подготовки будущих специалистов. Одна из важнейших задач, поставленных сегодня обществом перед системой профессионального образования, в том числе и перед высшей школой, – подготовка конкурентоспособной и профессионально мобильной личности – предполагает поиск путей по совершенствованию психофизической подготовки будущих специалистов. Так, здоровье молодого поколения, их физическое и психическое развитие определяют на многие годы вперед будущее нашей страны, ее социально-экономический, культурный и научный потенциал.
- ItemФізична підготовка майбутніх пілотів цивільної авіації(Національний авіаційний університет, 2019-06-15) Орленко, Наталія Анатоліївна; Величенко, Микола Анатолійович; Шип, Лілія ОлександрівнаВажливою умовою професійної підготовки є адаптація організму пілотів до перевантаження.
- ItemЦелевая модель профессионально-прикладной физической подготовки будущего пилота(ФГБОУ ВПО "Череповецкий государственный университет" 2012, 2012) Ракитіна, Тетяна Іванівна; Орленко, Наталія Анатоліївна; Шип, Лілія ОлександрівнаСовременные требования к профессиональной деятельности пилота требуют от системы профессионального образования хорошо подготовленного, квалифицированного, физически здорового специалиста XXI века, который обладает знаниями, умениями и навыками не только в соответствующей отрасли производства, но и в области техники и технологий будущего. Самым важным является умение использовать полученные знания в условиях производства, которые быстро обновляется, стремление постоянно совершенствоваться в своей профессии. От современного работника требуется активное участие в коренном улучшении труда, повышении его производительности и качества. Эти показатели человеческого фактора и определяют готовность выпускника работать по выбранной специальности. Как утверждает А. Гаврилюк, «нужно помнить, что недостаточно подготовить опытного специалиста. Необходимо, наряду с профессиональной подготовкой, осуществлять воспитание у студентов физической и психологической готовности работать на производстве. Конечной целью профессионального обучения является адаптация человека к изменениям условий и технологий общественного производства ... » 1, с. 68.