Browsing by Author "Шевченко, Анна"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- ItemAssessment of investment potential of regions under the impact of the potential-forming space transformation(International Journal of Computer Science and Network Security (IJCSNS), 2021) Samiilenko, Halyna; Самійленко, Галина; Kyrychenko, Serhii; Кириченко, Сергій; Kravchyk, Yurii; Кравчук, Юрій; Svinarova, Hanna; Свінарова, Ганна; Shevchenko, Anna; Шевченко, АннаOne of the leading factors in improving the functioning of domestic economic entities and increasing their level of capitalization in the restructuring of the Ukraine’s economic system is the formation and effective use of the region’s investment potential, which should be considered the most important element of the region and its potential-forming space. Taking into account the above, it is important to identify and determine the impact of the transformation of the potential-forming space on investment activities of the region based on the assessment of its potential. In the presented article, the authors propose to determine the level of investment potential of the regions of Ukraine based on the methodology, which consists in the consistent implementation of five stages. The application of the developed algorithm for estimating investment potential is carried out using such methods as statistical, graphical, standardization, index and cartographic. The implementation of specific quantitative calculations according to the above method of assessing investment potential in the regional context allowed to divide the regions of Ukraine into groups according to the calculated complex coefficient of investment potential, which in further research can serve for the development of ways to improve the functioning and development of the investment process.
- ItemEducational and methodological complex of discipline "Marketing Product Policy" for the English-language project(National Aviation University, 2021) Shevchenko, Anna; Шевченко, АннаThis educational discipline is one of the profiling disciplines of marketing specialist training. A prerequisite for the successful functioning of enterprises is the use of a modern marketing concept of management, which focuses production on the comprehensive satisfaction of market requirements. Today, traditional forms and methods of management control cannot sufficiently satisfy the new information needs of management of business entities, business owners, creditors, investors and other information consumers. The purpose of teaching the academic discipline is to provide students with modern knowledge and specific skills in the field of marketing commodity policy, which they need for practical work at commercial and industrial enterprises of all forms of ownership.
- ItemEducational and methodological complex of pre-diploma practice for the English-language project(National Aviation University, 2022) Shevchenko, Anna; Bovsunivska, Iryna; Шевченко, Анна; Бовсунівська, ІринаThe goal of pre-diploma practice is to consolidate and deepen the theoretical knowledge and skills that higher education students have acquired in the study of the educational material of the previous educational components.
- ItemEducational and methodological complex of the discipline "Marketing in aviation" for the English-language project(National Aviation University, 2022) Shevchenko, Anna; Шевченко, АннаThis educational discipline is the theoretical and practical basis of the set of knowledge and skills that form the profile of a specialist in a number of economic disciplines that apply the management and marketing provisions of the organization's activities, is one of the main theoretical and methodological bases for the formation of students' comprehensive knowledge in the field of rational organization of marketing processes in order to perform them most effectively. The purpose of mastering theoretical and basic knowledge, assimilation of the main provisions and approaches on the peculiarities of the use of marketing tools in the activities of aviation industry enterprises and the formation of students' ability to apply these marketing tools and techniques in practical activities.
- ItemНавчально-методичний комплекс дисципліни "Лояльність клієнтів авіакомпаній"(Національний авіаційний університет, 2022) Божок, Анастасія; Шевченко, Анна; Bozhok, Anastasiya; Shevchenko, AnnaДана навчальна дисципліна є теоретичною та практичною основою сукупності знань та вмінь, що формують профіль фахівця в галузі маркетингу. Метою викладання дисципліни є формування у студентів сучасної системи поглядів та спеціальних знань з управління лояльністю клієнтів авіакомпаній, набуття практичних навичок щодо вимірювання лояльності та задоволеності клієнтів, вивчення клієнтського враження та завоювання лояльності.
- ItemНавчально-методичний комплекс дисципліни "Маркетинг в авіації"(Національний авіаційний університет, 2022) Шевченко, Анна; Shevchenko, AnnaДана навчальна дисципліна є теоретичною та практичною основою сукупності знань та вмінь, що формують профіль фахівця в ряду економічних дисциплін, що застосовують управлінські і маркетингові положення діяльності організації, є одним з основних теоретичних і методичних основ для формування у студентів комплексних знань у галузі раціональної організації маркетингових процесів з метою їх найбільш ефективного виконання. Метою оволодіння теоретичними і базовими знаннями, засвоєння основних положень та підходів про особливості використання маркетингових інструментів в діяльності підприємств авіаційної галузі та формування у студентів уміння застосовувати ці інструменти та прийоми маркетингу у практичній діяльності.