Browsing by Author "Хохліна, Олена Петрівна"
Now showing 1 - 20 of 82
Results Per Page
Sort Options
- ItemВплив музичних композицій різних жанрів на розумову працездатність підлітків(Національний авіаційний університет, 2020-04-01) Хохліна, Олена Петрівна; Середіна, Олександра ДмитрівнаСучасні умови посилених соціально-психологічних змін, проблеми в екології, по- тужне й зростаюче інформаційне навантаження на підлітків, ще недостатня сформо- ваність у них мозкових структур, фізіологічних функцій та їх збалансованості, здатно- сті до саморегуляції позначаються на розумовій працездатності дітей цієї вікової категорії, яка є необхідним підґрунтям у них не лише успішного навчання, але й формування готовності до нього.
- ItemГра як засіб формування комунікативних умінь у молодших школярів з розладами аутистичного спектру(2019) Хохліна, Олена Петрівна; Варлаков, Сергій Вікторович
- ItemДо проблеми психологічного забезпечення реалізації індивідуальності у життєдіяльності людини(Національний авіаційний університет, 2023-04) Хохліна, Олена Петрівна; Khokhlina, OlenaВисока успішність людини у всіх сферах життєдіяльності у психології розглядається невідꞌємно від проблеми акме –вершинного розвитку особистості, реалізації її індивідуальності. Поняття індивідуальності вказує на індивідуальну неповторність людини, на психофізичну цілісність людини як індивіда та особистості. Тобто, в індивідуальності представлено неповторні індивідні та особистісні властивості, які злито воєдино та які створюють те унікальне, що є в людині.
- ItemДО ПРОБЛЕМИ БІОЛОГІЧНОЇ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ДЕТЕРМІНАЦІЇ СТАНОВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ(2016-04-22) Хохліна, Олена ПетрівнаСаме особистість та її становлення є пріоритетною цінністю суспільних, і, зокрема освітніх, впливів людину; саме особистісне становлення є вершинною метою психічного розвитку людини. Розуміння суті особистості, детермінант її становлення є необхідною умовою забезпечення адекватності, повноти цього процесу та досягнення розвивальних та педагогічних ефектів.
- ItemДО ПРОБЛЕМИ ВИКОРИСТАННЯ В ЮРИДИКО-ПСИХОЛОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ ПОЯСНЮВАЛЬНИХ ПРИНЦИПІВ, ЩО ПОХОДЯТЬ З ФІЛОСОФІЇ(2017-11-11) Хохліна, Олена ПетрівнаРозв’язання дослідницьких чи практичних завдань у юридичній психології передбачає визначення теоретико-методологічних засад діяльності, серед яких особливе місце відводиться пояснювальним принципам - основним висхідним положенням теорії, виходячи з якого розглядається об’єкт вивчення чи впливу. Щоб бути адекватно й всебічно описане, будь-яке психічне явище має пройти через призму системи принципів. А самі принципи мають торкатися висвітлення природи психічних явищ в різних аспектах, з різних сторін.
- ItemДО ПРОБЛЕМИ ВИКОРИСТАННЯ КАТЕГОРІЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ЮРИДИКО-ПСИХОЛОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ(2012-11-17) Хохліна, Олена ПетрівнаКатегорія діяльності є однією з базових у психологічній науці. Під неї «підводиться» значна частина психологічних знань, а діяльнісний підхід залишається пріоритетним як у практичній, так і дослідницькій діяльності в юридичній психології. Адже робота у контексті професійної підготовки фахівців у галузі права, вивчення психологічних аспектів професійної діяльності з метою підвищення її ефективності має здійснюватись щонайперше з урахуванням психологічної суті діяльності та використання діяльнісного підходу. Лише за цієї умови уможливлюється повнота характеристики юридичної діяльності, зміст якої конктеризується відповідно до її специфічних особливостей. Конкретизується предмет вивчення й стосовно того, на тлі якої провідної діяльності досліджуваних воно здійснюється (для курсантів та студентів – учбової з орієнтацією на професіограму юриста; для фахівців - трудової). Адже кожний провідний вид діяльності, який найбільше позначається на розвитку особистості, має свої специфічні мету, мотиви, дії, одиниці, що мають враховуватися для досягнення ефективності впливів.
- ItemДО ПРОБЛЕМИ ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДОЛОГІЧНИХ ПІДХОДІВ У ЮРИДИКО-ПСИХОЛОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ(2014-04-25) Хохліна, Олена ПетрівнаНеобхідною умовою проведення юридико-психологічного дослідження (як і психологічного загалом) є визначення його теоретикометодологічних засад, серед яких особливе місце відводиться методологічним підходам. Методологічний підхід розглядається як теоретична позиція щодо розуміння психічного явища (в тому числі у юридико-психологічному контексті), його вивчення, інтерпретації, впливу на нього. Найбільшою мірою використовуються системний, особистісний (в тому числі індивідуальний та віковий) та діяльнісний підходи.
- ItemДО ПРОБЛЕМИ ЗБЕРЕЖЕННЯ ПСИХОЛОГІЧНОГО ЗДОРОВ’Я У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ЮРИСТА (НА ПРИКЛАДІ ПРАВООХОРОННОЇ ДІЯЛЬНОСТІ)(2015-04-16) Хохліна, Олена ПетрівнаРозглядаються теоретичні засади розв’язання проблеми збереження психологічного здоров’я правоохоронця.
- ItemДО ПРОБЛЕМИ ЗМІСТУ МЕТОДОЛОГІЧНИХ ПРИНЦИПІВ ЮРИДИЧНОЇ ПСИХОЛОГІЇ(2015-04-24) Хохліна, Олена ПетрівнаСкладовою методології науки, як інструментарію дослідника та практика, є принцип - основне висхідне положення теорії, через призму якого розглядається об’єкт пізнання. Відмічається, що у межах принципу здійснюється й інтерпретація отримуваних результатів. При визначенні принципів юридичної психології використовуються загально-психологічні основоположні принципи, до яких належать щонайперше принципи детермінізму відображення, єдності психіки й діяльності, розвитку, системності.
- ItemДО ПРОБЛЕМИ ПСИХОЛОГО ОБГРУНТУВАННЯ ПРИНЦИПУ УСВІДОМЛЕНОГО НАВЧАННЯ ТА ВИХОВАННЯ СТУДЕНТІВ(2010-05-21) Хохліна, Олена ПетрівнаРеалізація освітнього процессу у ВНЗ базується на використанні теоретичних засад, необхідним елементом яких є його принципи. У відчизняній педагогіці одним з провідних загальних принципів визначається принцип свідомості у навчанні та вихованні (чи усвідомленого навчання та виховання). Щодо навчання він конкретизується як принцип свідомості та активності, щодо виховання – єдності свідомості та поведінки. Незважаючи на визнання особливого значення для педагогічної практики зазначеного принципу, аналіз літературних джерел показує широкий діапазон його трактування й педагогічних умов реалізації. Основною причиною цього є його недостатнє психологічне обгрунтування на основі з’ясування сутності явищ, покладених у його основу.
- ItemДО ПРОБЛЕМИ СУТІ ДІЯЛЬНІСНОГО ПІДХОДУ У КОНТЕКСТІ СУБ'ЄКТНО-ДІЯЛЬНІСНОЇ КОНЦЕПЦІЇ(2015-10-29) Хохліна, Олена ПетрівнаНеобхідною основою проведення наукового дослідження та практичної діяльності психолога є визначення методологічного підходу - теоретичної позиції щодо розуміння психічного явища, його вивчення, інтерпретації, впливу на нього. Одним з найважливіших у психології є діяльнісний підхід, суть якого розглядається щонайперше у контексті культурно-історичної концепції, представленої поглядами на суть діяльності, активності Л.С.Виготським, С.Л.Рубінштейном, О.М.Леонтьєвим та ін. Однак на сьогодні все більшої актуальності набуває використання діяльнісного підходу у контексті суб'єктнодіяльнісної концепції, яка представлена у працях О.М.Ткаченка, О.Г.Асмолова, А.В.Петровского, В.А.Петровського та ін.). Таке розуміння діяльнісного підходу спостерігається у рамках динамічної парадигми розгляду діяльності, що вказує на саморух, саморозвиток діяльності
- ItemДО ПРОБЛЕМИ СУТІ КАТЕГОРІЇ ВІДОБРАЖЕННЯ У ПСИХОЛОГІЇ(2016) Хохліна, Олена Петрівна
- ItemДО ПРОБЛЕМИ СУТІ КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНОЇ РОБОТИ В СПЕЦІАЛЬНОМУ ОСВІТНЬОМУ ЗАКЛАДІ(2015) Хохліна, Олена ПетрівнаУ статті представлено результати теоретичного дослідження проблеми суті корекційно-розвивальної роботи в спеціальному освітньому закладі. Корекція входить до єдиної системи освіти дітей з порушеннями психофізичного розвитку як цілісного педагогічного процесу. Освіту аномальних дітей становлять корекційне навчання та виховання, в процесі яких здійснюється корекція. Корекція розглядається як основа, органічний стрижень усієї навчально-виховної роботи у спеціальному закладі освіти. У статті визначаються складові системи корекційно-розвивальної роботи, що відповідають цільовому, організаційному, змістовому, методичному та результативному компонентам педагогічного процесу. На основі співставлення суті їх використання для розв’язання навчальних завдань розкриваються специфічні саме для корекційного впливу особливості мети, організації, змісту, методики та результатів (ефектів). Постановка ж мети й пошук спеціальних шляхів організації педагогічного процесу, добір відповідних методичних засобів та змісту роботи, визначення показників її результативності залежить від предмета корекції. Відмічається, що навчання та корекція можуть здійснюватися використанням одного й того ж змістового матеріалу, однак він має уможливлювати власне корекцію визначеної (як предмета впливу) складової розвитку дитини, а не лише засвоєння нею знань, умінь і навичок.
- ItemДО ПРОБЛЕМИ СУТІ САМОРЕГУЛЯЦІЇ ОСОБИСТОСТІ(2013-04-24) Хохліна, Олена ПетрівнаЗагальною передумовою самодетермінації становлення особистості є перехід дитини, яка стала суб’єктом, в істоту, яка усвідомлює себе як суб’єкт, тобто формування у неї самосвідомості. Саме самосвідомість лежить в основі формування особистості, лише вона забезпечує можливість самодетермінації, саморозвитку (Л.С.Виготський, С.Л.Рубінштейн та ін.). Тому вищим рівнем розвитку особистості є рівень її самоорганізації, саморегуляції, що можливе на основі формування самосвідомості, рефлексії, що в онтогенетичному плані найбільшою мірою припадає на підлітковий вік.
- ItemДО ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ В УМОВАХ СПЕЦІАЛЬНОГО ОСВІТНЬОГО ЗАКЛАДУ(2013) Хохліна, Олена ПетрівнаУ статті представлені результати теоретичного дослідження проблеми формування діяльності у школярів в умовах спеціального освітнього закладу.
- ItemДОСЛІДЖЕННЯ ТРИВОЖНОСТІ СТУДЕНТІВ ВПРОДОВЖ НАВЧАННЯ У ВИЩОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ(2014) Хохліна, Олена ПетрівнаУ статті наведені результати теоретико-емпіричного дослідження. Вивчалася ситуативна та особистісна тривожність сучасних студентів як показник їхньої дезадаптованості. Виявлена певна її динаміка впродовж навчання у ВНЗ. Емпірично доведено зниження рівня їх тривожності та особливо – її особистісного виду. Наявність середнього рівня ситуативної тривожності розглядається як умова успішної життєдіяльності студента.
- ItemЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ДИТИНИ ЯК МЕТА ДІЯЛЬНОСТІ СПЕЦІАЛЬНОГО ОСВІТНЬОГО ЗАКЛАДУ(2009) Хохліна, Олена ПетрівнаУ статті наводяться теоретичні засади організації процесу соціалізації дитини у спеціальному освітньому закладі
- ItemЗагальна психологія. соціальна психологія. Захист бакалаврської роботи: Методичні рекомендації з підготовки до державної атестації(2014) Хохліна, Олена ПетрівнаСкладання державних екзаменів є завершальним етапом фахової підготовки певного освітньо-кваліфікаційного рівня. Виключність цього моменту вимагає від студентів відповідального ставлення до самостійної підготовки, що значною мірою впливає на результат екзаменів. З метою організації найбільш ефективної підготовки до екзаменів необхідно дотримуватись вимог щодо розпорядку дня, режиму підготовки, самопідготовки, користування бібліотекою тощо. Необхідно відповідально підійти до відвідування заключних лекцій та консультацій. Методика проведення консультацій передбачає попередню підготовку студента з питань, що виносяться на екзамен. Це дає можливість за час консультації з’ясувати питання, які викликають труднощі в оволодінні матеріалом.
- ItemЗМІСТ РЕАБІЛІТАЦІЇ У КОНТЕКСТІ СПІВВІДНОШЕННЯ КАТЕГОРІЙ СПЕЦІАЛЬНОЇ ПСИХОЛОГІЇЇ(2008) Хохліна, Олена ПетрівнаВажливою ланкою діяльності спеціальних освітніх закладів є реабілітаційна робота. Від розуміння суті реабілітації значною мірою залежить адекватність та визначеність проведення відповідної роботи, уникнення її заміни іншим по суті педагогічним впливом на дитину.
- ItemЗміст складових особистості як концептуальна основа забезпечення становлення професіонала(Кафедра, 2021-04-15) Хохліна, Олена ПетрівнаТемою статті є теоретичний аналіз особистісних чинників процесу становлення особистості професіонала. Для досягнення найвищого рівня розвитку людини як особистості уможливлюється лише у процесі її активності, зокрема при здійсненні ефективної діяльності; в ній вона може максимально самореалізуватися та розкрити свої здібності, знайти смисл життя та стати ним задоволеною. Зазначене обумовлює актуальність досліджень з проблеми становлення особистості фахівця у професійній діяльності. Такі дослідження проводяться щонайперше в аспекті особистісного підходу, відповідно до якого кожне психічне явище, що проявляється в діяльності, а відповідно й сама ця діяльність та її елементи, має розглядатись, вивчатись, розвиватись з урахуванням його особистісної зумовленості. Необхідною концептуальною основою забезпечення становлення професіонала в контексті особистісного підходу має слугувати уявлення про суть особистості, її структуру та психологічний зміст її складових.