Browsing by Author "Харченко, Владимир"
Now showing 1 - 9 of 9
Results Per Page
Sort Options
- ItemActivities of the National Aviation University in "UKRAINE" project of Horizon2020 to foster EGNSS implementation in aviation sphere in Ukraine(Proceedings, THE SEVENTH World Congress. Aviation in the XXI- st Century. Safety in Aviation and Space Technologies, September 19–21, 2016 .– Kyiv: NAU.– 2016.– P. 3.6.31 - 3.6.35, 2016-09) Конин, Валерий; Харченко, Владимир; Кондратюк, Василий; Ильницкая, Светлана; Шишков, Федор; Харченко, Володимир ПетровичSome of the activities of the National Aviation University in "UKRAINE" project of Horizon2020 to foster EGNSS implementation in aviation sphere in Ukraine are describes in this paper
- ItemAIRCRAFT NAVIGATION EFFICIENCY IMPROVING DURING LANDING USING SATELLITE NAVIGATION SYSTEM(Proceedings of the National Aviation University. 2017. N4(73): 8–17, 2017-12) Конин, Валерий; Харченко, Владимир; Олевинская, Татьяна; Харченко, Володимир ПетровичPurpose: Two algorithms have been considered in this article. Both of them make possible to improve aircraft navigation efficiency during landing by satellite navigation system signals. The first algorithm describes creation of two reference planes in space using measured coordinates of four points on the runway and the subsequent calculation of the aircraft horizontal and vertical angular deviation from these planes. The second algorithm describes an autonomous integrity control in the aerodrome area when four satellites are visible. Methods: methods of experiment planning, analytic geometry and linear algebra have been used. Results: obtained a new experimental data. Discussion: The results of experimental research of the first algorithm showed the principal possibility of deviation calculation in this way. It is shown that implementation of this technology will make it possible to increase the efficiency of small aircrafts navigation during landing at aerodromes and landing areas that are currently not equipped with radio equipment for instrument landing. The results of research of the second algorithm showed that it allows reducing the number of satellite navigation system failures and also enhances navigation efficiency. These results can be used in the aerospace sector for reducing the number of small aircraft non-flying periods
- ItemGPS-навигация и геодезическая съемка - результаты экспериментальной верификации технологии OMNISTAR(Научный вестник ГосНИИ „АЭРОНАВИГАЦИЯ”. М. : Государственный НИИ Аэронавигации.– 2007.– № 7.– C. 28- 36, 2007) Конин, Валерий; Жалило, Алексей; Сушко, Виктор; Шелковенков, Дмитрий; Куценко, Александр; Кондратюк, Василий; Харченко, Владимир; Шокало, Владимир; Харченко, Володимир ПетровичПредставлены результаты экспериментальной оценки точности и надежности координатных определений в статическом и кинематическом режимах c использованием зональных (WADGPS) дифференциальных VBS/HP-коррекций компании OmniSTAR. Кратко описаны основные принципы и характеристики VBS/HP-технологий, обеспечивающих высокоточную дифференциальную DGPS навигацию и геодезическую съемку с уровнем точности ~1 м (VBS) и ~10 см (HP) в реальном времени. Такие экспериментальные исследования проведены в Украине впервые, а их результаты, могут представлять интерес для ряда групп GPS-пользователей
- ItemSATELLITE AERONAVIGATION CENTER OF NATIONAL AVIATION UNIVERSITY(Proceedings of NАU. 2005. №2. – P. 72-77, 2005) Конин, Валерий; Харченко, Владимир; Харченко, Володимир ПетровичSatellite Aeronavigation Center of National Aviation University is presented: research directions, laboratory practicum, research equipment, developed problems
- ItemUser’s data positioning by GPS and GLONASS navigation satellites measurements(The World Congress “Aviation in the XXIst Century». – Kyiv.: NAU. – 2003. – P. 5.40 – 5.46, 2003-09) Конин, Валерий; Харченко, Владимир; Погурельский, Алексей; Харченко, Володимир ПетровичThe calculation algorithm of user’s position data is cited with the addition of GPS and GLONASS navigation satellites measurements. The algorithm is generalized on certain types of satellite-based navigation systems. The generalized algorithm is illustrated by the results of the full-scale modeling experiment
- ItemЗарубежный опыт создания и применения систем FIS (FLIGHT INSPECTION SYSTEMS) для контроля характеристик и сертификации авионики и аэронавигационного обеспечения воздушных судов с использованием DGPS (DGNSS) подсистем(Авиа 2004: Матеріали VI Міжнар. наук.–техн. конф."Авіа-2004".– К.: НАУ.– 2004.– Т2.– C. 21.1 - 21.9, 2004-04) Конин, Валерий; Харченко, Владимир; Кондратюк, Василий; Жалило, Алексей; Харченко, Володимир ПетровичПриводится аналитический обзор зарубежного опыта создания и применения систем FIS (Flight Inspection Systems) для контроля характеристик и сертификации авионики и аэрона-вигационного обеспечения воздушных судов с использованием DGPS(DGNSS подсистем
- ItemМетодики экспериментальной оценки навигационных характеристик широкозонных функциональных дополнений GPS (GNSS)(Авиа 2004: Матеріали VI Міжнар. наук.–техн. конф."Авіа-2004".– К.: НАУ.– 2004.– Т2.– C. 21.10 - 21.16, 2004-04) Конин, Валерий; Харченко, Владимир; Кондратюк, Василий; Жалило, Алексей; Харченко, Володимир ПетровичПриводится краткое изложение методик оценок характеристик широкозонных спутниковых функциональных дополнений типа SBAS
- ItemСистемы спутниковой радионавигации(Системы спутниковой радионавигации / В.В. Конин, В.П. Харченко; Национальный авиационный университет. - К.: Холтех, 2010. - 520 с., 2010) Харченко, Владимир; Харченко, Володимир Петрович; Конин Валерий, Konin ValeriyРассматриваются глобальные спутниковые радионавигационные системы и нави- гационные характеристики с позиций потребностей систем CNS/ATM и международных организаций: ICAO, IMO, Евроконтроля. Приводятся характеристики сигналов навигационных спутников, алгоритмы формирования сигналов и корректирующей информации, методы расчета орбитального движения спутников, преобразования координат и решения навигационных задач. Излагаются вопросы проектирования авиационных дифференциальных спутниковых станций и адаптивных антенных систем для противодействия помехам. Прилагаются программы в среде MatLab, касающиеся всех процедур вторичной обработки данных навигационных спутников. Для инженерно-технических работников сфер проектирования и эксплуатации систем навигации, геодезии, управления транспортом, а также для студентов и аспирантов, специализирующихся в области аэрокосмических систем
- ItemСпособы и средства оценки тактико-технических характеристик широкозонных функциональных дополнений GPS (GNSS)(Авиа 2004: Матеріали VI Міжнар. наук.–техн. конф."Авіа-2004".– К.: НАУ.– 2004.– Т2.–C. 21.16 - 21.22, 2004-04) Конин, Валерий; Харченко, Владимир; Кондратюк, Василий; Жалило, Алексей; Харченко, Володимир ПетровичРассматриваются вопросы методического обеспечения, а также примеры использования аппаратных и программных средств для оценивания и анализа навигационных характери-стик GPS (GNSS) широкозонных спутниковых функциональных дополнений типа SBAS в раз-личных региональных условиях и зонах обслуживания потребителей, включая граничные рай-оны рабочих зон этих систем