Browsing by Author "Халецька, Леся Пилипівна"
Now showing 1 - 20 of 48
Results Per Page
Sort Options
- ItemCommunication Library Mechanisms for Children՚s Social Integration(Національний авіаційний університет, 2019-11-29) Тюрменко, Ірина Іванівна; Божук, Людмила Володимирівна; Халецька, Леся Пилипівна; Струк, Ірина ВасилівнаThe article deals with communicative mechanisms of social interaction between libraries and different population categories. In conditions of information society, crisis situations, and war conflicts libraries should not only be supported by society but also to reintegrate into social life. Legislative instruments that regulate the work of libraries for children and determine its place in society were analyzed. The information about sociocultural, educational and informational functions of libraries much broader on the current conditions than set by legislation have been considered. The study finds that libraries for children work with different categories of young people including relocates, children with limited health capacities, teach finance and computer basics, develop creative talents and provide psychological help for parents. The paper presents an idea that libraries are not only limited to leisure activity institutions but have an important role in the process of socialization. The article deals with mechanism of library interaction with young people, particularly social partnership. Based on the research of sites and blogs of regional children's libraries, the National Library of Ukraine for children, the main mechanisms of communication for social integration of young people into public and social life were determined.
- ItemISO 15836: 2003 : «Інформація та документація. Набір елементів метаданих Дублінське ядро»: створення та практики застосування(ФОП Домбровська Я.М., 2022) Юрченко, Ольга Андріївна; Халецька, Леся Пилипівна; Yurchenko, Olha; Lesia, LesiaВ статті висвітлюється проблема створення та застосування оригінального механізму каталогізації цифрових інформаційних ресурсів ISO 15836: 2003: «Інформація та документація. Набір елементів метаданих Дублінське ядро». Виділено етапи створення та розвитку міжнародного стандарту метаданих Дублінське ядро. Висвітлено міжнародний та національний досвід використання метаданих Дублінського ядра для опису електронних ресурсів бібліотек, музеїв, архівів. Найширше використання стандарт Дублінського ядра знайшов саме в діяльності бібліотечних установ. Його застосування розглянуто на прикладі публічної бібліотеки Квінсленду (Австралія), бібліотеки університету Альберти (Канада), Кіровоградської обласної універсальної наукової бібліотеки ім. Д.І. Чижевського (Україна) тощо. Значно меншою мірою відображено досвід використання метаданих Дублінського ядра для опису електронних ресурсів архівів і музеїв. Зокрема, у статті представлено результати реалізації ініціативи CIMI з оцінки стандарту метаданих Дублінського ядра для пошуку ресурсів музейної інформації, а також Quinkan Matchbox Project (Австралія), у ході якого було апробовано кваліфікований набір метаданих Дублінського ядра 2005. Констатуємо відсутність наукових публікацій, присвячених аналізу українського досвіду застосування стандарту метаданих Дублінського ядра в діяльності музейних та архівних установ. Представлена лише думка фахівців про універсальність даного стандарту, призначеного для опису будь-яких цифрових об’єктів і електронних ресурсів. Притаманні стандарту Дублінського ядра властивості, такі як семантика загального вживання, простота створення і підтримки даних, можливості розширювання, забезпечують прийнятний рівень технологічності процесів опису електронних інформаційних ресурсів метаданими Дублінського ядра (аналіз можливостей стандарту, коригування та безпосереднє його застосування). З огляду на це, а також на наявну сьогодні практичну незатребуваність стандарту насамперед музейними й архівними установами, меншою мірою бібліотеками, видається доцільним звернути увагу працівників установ соціальної пам’яті на перспективність його застосування з подальшим висвітленням у наукових публікаціях успіхів і проблем здобутого практичного досвіду, що дозволить робити обґрунтовані висновки про доцільність використання метаданих Дублінського ядра для створення описів різних типів електронних ресурсів.
- ItemБлог як форма інтеграції обласних бібліотек для дітей України в цифровий інформаційно-комунікаційний простір(Видавництво Львівської політехніки, 2020) Халецька, Леся ПилипівнаНа основі вивчення сайтів 22 обласних дитячих бібліотек України, за винятком Донецької, Луганської обласних дитячих бібліотек, дитячих бібліотек АР Крим і м. Севастополь (тимчасово окуповані території) було досліджено блог як форму інтеграції обласних дитячих бібліотек до простору електронних комунікацій. Блоги почали створюватися від 2008 р. Блоги обласних бібліотек для дітей відрізняються різноманітністю тематики. Як правило, вони мають схожу структуру, мета створення блогу – активізація взаємодії бібліотеки з користувацькою аудиторією. Існує тенденція до створення спільних, корпоративних веб-ресурсів обласними бібліотеками для дітей. Серед проблемних питань – складність вимірювання ефективності функціонування блогів. Отже, створення бібліотеками блогів активізує комунікаційні можливості, сприяє повнішій реалізації інформаційно-комунікаційної, освітньої, просвітницької, виховної та інших притаманних бібліотекам функцій у суспільстві.
- ItemГеополітичний контекст української кризи в працях сучасних французьких дослідників(2015) Халецька, Леся ПилипівнаВ статті висвітлено підходи сучасних французьких дослідників до визначення ролі і місця України в геополітичних умовах початку ХХІ ст. у зв’язку з політичними подіями в Україні наприкінці 2014 – на початку 2015 рр. («революцією гідності») та військовою агресією Росії, анексією Росією Криму. Розкрито бачення французькими науковцями чинників геополітичного статусу сучасної України та ймовірні сценарії її розвитку.
- ItemДосвід Франції зі створення інтегрованих електронних інформаційних ресурсів установ соціальної пам’яті(2017-11) Халецька, Леся ПилипівнаУ статті проаналізований та представлений досвід Франції з консолідації електронних інформаційних ресурсів архівів, музеїв і бібліотек
- ItemДосвід Франції зі створення інтегрованих електронних інформаційних ресурсів установ соціальної пам’яті(Історико-культурна спадщина: збереження, доступ, використання: збірка наукових праць / відп. ред. Тюрменко І. Тернопіль: «Бескиди», 2017., 2017-11) Халецька, Леся ПилипівнаУ статті проаналізований та представлений досвід Франції з консолідації електронних інформаційних ресурсів архівів, музеїв і бібліотек.
- ItemЕволюція поняття «могутність» у політичній думці Франції кінця ХХ – початку ХХІ століття(НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2012) Халецька, Леся ПилипівнаУ статті аналізуються зміст поняття «могутність» у політичній думці Франції кінця ХХ – поч. ХХІ ст., критерії та засоби реалізації могутності держав у сучасних геополітичних умовах.
- ItemЕволюція європейської політики Франції 90-х років ХХ ст. у контексті її участі в діяльності Європейського Союзу(ВЦ «Київський університет», 2000) Халецька, Леся ПилипівнаАналізується еволюція позиції Франції у 90-ті рр. ХХ ст. щодо методів і перспектив будівництва єдиної Європи.
- ItemЗ історії розвитку електронних бібліотек: міжнародний інформаційний проект «Bibliotheca Universalis»(2017-06) Халецька, Леся ПилипівнаСтаття присвячена історії створення та реалізації «Bibliotheca Universalis» – міжнародного проекту з оцифровки книжкових текстів, формуванню віртуальної колекції наукових знань, доступної користувачам через всесвітні мережі телекомунікацій
- ItemЗ історії розвитку електронних бібліотек: міжнародний інформаційний проект «Bibliotheca Universalis»(Інформація та соціум: матеріали II Міжнародної науково-практичної конференції / редкол.: О. М. Анісімова (голова), А. М. Пелещишин, О. Є. Гомотюк, Якуб Коралєвській та ін. – Вінниця : ДонНУ імені Василя Стуса, 2017., 2017) Халецька, Леся ПилипівнаСтаття присвячена історії створення та реалізації «Bibliotheca Universalis» – міжнародного проекту з оцифровки книжкових текстів, формуванню віртуальної колекції наукових знань, доступної користувачам через всесвітні мережі телекомунікацій.
- ItemКиївські бібліотечні хаби (Україна): перший досвід та виклики становлення(Arşiv Dünyası, 2021) Тюрменко, Ірина Іванівна; Халецька, Леся Пилипівна; Смольніков, Юрій Борисович; Tiurmenko, Iryna; Khaletska, Lesia; Smolnıkov, YuriiУ дослідженні висвітлюється інноваційна діяльність бібліотечних установ України, спрямована на трансформацію їхнього соціокультурного та інформаційного простору. Підкреслюється, що бібліотечний хаб є досить новим явищем в українському культурному середовищі. З 16 000 бібліотек лише невелика кількість стала сучасними бібліотечними хабами. Створення бібліотечних хабів в Україні розпочалося лише у 2016 році. Їх впровадження та функціонування є недостатньо вивченим науковим питанням, яке потребує глибшого аналізу. У статті виявлено розбіжності у використанні терміна «бібліотечний хаб» у науковій літературі та бібліотечній практиці. Висвітлено зміни, які відбуваються в організації бібліотечного простору для дітей у Києві відповідно до світових тенденцій, нормативно-правових актів України, рішень органів місцевого самоврядування. Якщо на початку 2000-х років соціокультурна діяльність бібліотек обмежувалася дозвіллєвою та просвітницькою діяльністю, то сьогодні комунікації бібліотечних установ розглядаються значно ширше, оскільки вони є невід’ємною частиною соціокультурної та інформаційної системи України. Їхньою особливою місією є соціалізація особистості, розвиток зв’язків з громадськістю та організація доступу до культурних цінностей. Авторське трактування поняття «бібліотечний хаб» було сформульовано на основі аналізу результатів досліджень та вивчення практик. Дослідження відкритих джерел інформації, моніторинг бібліотечних сайтів, безпосереднє вивчення публічного простору київських бібліотек-хабів для дітей дозволило узагальнити досвід створення сучасного культурно-інформаційного простору та виявити чинники зростаючої популярності бібліотек-хабів серед населення. У дослідженні окреслено проблеми, які гальмують розвиток та ефективне функціонування бібліотечних хабів. Аргументовано, що бібліотечні хаби – це модернізовані відкриті багаторівневі та багатофункціональні інформаційно-комунікаційні системи, які дозволили урізноманітнити та модернізувати діяльність бібліотечних закладів шляхом зонування бібліотечного простору та використання інноваційних форм роботи з користувачами та відвідувачами.
- ItemКонсолідація електронних інформаційних ресурсів установ національної культурно-історичної спадщини: досвід Франції(2017-09) Халецька, Леся ПилипівнаПроаналізовано сучасний стан і здобутки Франції з питання інтеграції електронних інформаційних ресурсів установ соціальної пам’яті (Інтернет-портали консолідованих інформаційних ресурсів Національного архіву Франції, цифрової колективної бібліотеки Gallica Національної бібліотеки); з’ясовано підходи до інтеграції електронних інформаційних ресурсів архівних і бібліотечних установ. З’ясовано, що шляхами створення консолідованих ресурсів є інтеграція електронних інформаційних ресурсів на єдиному порталі або розміщення на ньому посилань на ресурси установ-партнерів. Таким чином забезпечується зростання соціального потенціалу здобутків національної культурно-історичної спадщини не лише в межах держави, але й у світових масштабах
- ItemКонсолідація електронних інформаційних ресурсів установ національної культурно-історичної спадщини: досвід Франції(Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія. – № 3. – 2017. – С. 66–73. Фахове видання. Наукометричні бази Science Index (РІНЦ); Google Scholar; Research Bible; Polish Scholarly Bibliography; BASE., 2017) Халецька, Леся ПилипівнаПроаналізовано сучасний стан і здобутки Франції з питання інтеграції електронних інформаційних ресурсів установ соціальної пам’яті (Інтернет-портали консолідованих інформаційних ресурсів Національного архіву Франції, цифрової колективної бібліотеки Gallica Національної бібліотеки); з’ясовано підходи до інтеграції електронних інформаційних ресурсів архівних і бібліотечних установ. З’ясовано, що шляхами створення консолідованих ресурсів є інтеграція електронних інформаційних ресурсів на єдиному порталі або розміщення на ньому посилань на ресурси установ-партнерів. Таким чином забезпечується зростання соціального потенціалу здобутків національної культурно-історичної спадщини не лише в межах держави, але й у світових масштабах.
- ItemКультурний хаб як форма трансформації інформаційно-комунікаційного простору музеїв в Україні(Видавництво СПД «Охотнік»., 2021) Халецька, Леся Пилипівна; Khaletska, LesiaТрансформація інформаційного простору установ культури, зокрема музеїв, передбачає створення культурних хабів, коворкінгів, новаторських форм організації музейного дозвілля. Програми розвитку культури, які приймаються місцевими органами влади, зокрема Київською міською радою, містять положення про створення нових та оновлення наявних об’єктів культури, актуалізацію та просування культурної пропозиції. Орієнтуючись на потреби громади, музеї стають більш гнучкими, адаптованими, мобільними, перетворюючись на культурні центри. Широкі можливості для апробації нових форм діяльності надає щорічне проведення Міжнародного дня музеїв. Приклади змін щоденної музейної діяльності демонструють, зокрема, Музей історії Києва, Літературно-меморіальний музей-квартира П. Тичини. Таким чином, трансформація культурного простору музеїв дає можливість використати нові форми роботи, зробити простір більш зручним і привабливим для відвідувачів.
- ItemЛьвівський аеропорт – аеропорт європейського типу(Національний авіаційний університет, 2018) Халецька, Леся ПилипівнаУ статті розглянуто розвиток ДП «МА «Львів» ім. Данила Галицького» на сучасному етапі, позитивні зміни його діяльності та перспективи подальшого розвитку. Описано етапи розвитку ДП «МА «Львів»: від Левандовського летовища, збудованого айстро-угорською владою у 1914 р. як військовий аеродром; кінцевого пункту першої регулярної польської авіалінії, яка розпочала роботу у вересні 1922 р.; аеровокзалу, збудованого у 1955 р., до сучасного реконструйованого аеропорту, який відповідає міжнародним архітектурним та технічним стандартам і вимогам ICAO (Міжнародна організація цивільної авіації) та IATA (Міжнародна Асоціація повітряного транспорту). Охарактеризовано сучасний стан ДП «МА «Львів» ім. Данила Галицького» (структуру, особливості функціонування, розміри пасажиропотоку, співробітництво з вітчизняними та міжнародними авіакомпаніями), з’ясована стратегічна мета, визначена керівництвом ДП «МА «Львів» ім. Данила Галицького», – стати провідним
- ItemНавчально-методичний комплекс дисципліни «Аналітика тексту»(Національний авіаційний університет, 2022) Халецька, Леся Пилипівна; Khaletska, Lesia; Халецкая, ЛесяДана навчальна дисципліна є теоретичною та практичною основою сукупності знань та вмінь, що формують профіль фахівця в галузі документознавства та комунікаційних технологій. Метою навчальної дисципліни у контексті спеціальності з урахуванням вимог стандарту вищої освіти є формування професійних знань і навичок аналізу тексту. Навчальна дисципліна дає можливість навчитися застосовувати методи текстологічного аналізу текстів; здійснювати психолінгвістичний аналіз тексту; здійснювати контент аналіз медіа та кібер-текстів; здійснювати інтент- та івент-аналіз текстів; застосовувати когнітивне картування для встановлення особливостей політичного мислення індивідуальних і групових суб’єктів міжнародних відносин; здійснювати аналіз та створювати комерційні тексти.
- ItemНавчально-методичний комплекс дисципліни «Аналітико-синтетична переробка інформації»(Національний авіаційний університет, 2022) Халецька, Леся Пилипівна; Khaletska, Lesia; Халецкая, ЛесяДана навчальна дисципліна є теоретичною та практичною основою сукупності знань та вмінь, що формують профіль фахівця в галузі документознавства та комунікаційних технологій. Метою навчальної дисципліни у контексті спеціальності з урахуванням вимог стандарту вищої освіти є розвиток аналітичного та синтетичного мислення щодо документної інформації; формуванні системи теоретичних, емпіричних і методичних знань та практичних компетентностей про аналітико-синтетичну переробку інформації та її застосування в сфері інформаційної діяльності, документного та інформаційного менеджменту. Навчальна дисципліна дає можливість навчитися складати однорівневі, багаторівневі та аналітичні бібліографічні описи документів різних видів; оформлювати бібліографічні посилання на документи різних видів; створювати анотації та реферати різних видів; готувати оглядові документи.
- ItemНавчально-методичний комплекс дисципліни «Інформаційний ринок України»(Національний авіаційний університет, 2022) Халецька, Леся Пилипівна; Khaletska, Lesia; Халецкая, ЛесяДана навчальна дисципліна є теоретичною та практичною основою сукупності знань та вмінь, що формують профіль фахівця в галузі документознавства та комунікаційних технологій. Метою навчальної дисципліни у контексті спеціальності з урахуванням вимог стандарту вищої освіти є подання відомостей про особливості становлення, функціонування та перспективи розвитку інформаційного ринку України та світового інформаційного ринку; формування у здобувачів вищої освіти цілісного уявлення про структуру ринку інформаційних продуктів і послуг, суб’єктів інформаційного ринку, правове середовище інформаційної діяльності.
- ItemНавчально-методичний комплекс дисципліни «Аналітико-синтетична переробка інформації»(Національний авіаційний університет, 2024) Халецька, Леся Пилипівна; Khaletska, LesiaДана навчальна дисципліна є теоретичною та практичною основою сукупності знань та вмінь, що формують профіль фахівця в галузі документознавства та комунікаційних технологій. Метою навчальної дисципліни у контексті спеціальності з урахуванням вимог стандарту вищої освіти є розвиток аналітичного та синтетичного мислення щодо документної інформації; формування системи теоретичних, емпіричних і методичних знань та практичних компетентностей про аналітико-синтетичну переробку інформації та її застосування в сфері інформаційної діяльності, документного та інформаційного менеджменту.
- ItemНавчально-методичний комплекс дисципліни «Електронне урядування»(Національний авіаційний університет, 2024) Халецька, Леся Пилипівна; Khaletska, LesiaДана навчальна дисципліна є теоретичною та практичною основою сукупності знань та вмінь, що формують профіль фахівця в галузі документознавства та комунікаційних технологій. Мета викладання навчальної дисципліни у контексті спеціальності з урахуванням вимог стандарту вищої освіти полягає у розкритті особливостей становлення, впровадження, функціонування та перспектив розвитку електронного урядування в України та світі; формуванні у студентів комплексу професійної компетентності стосовно системи електронного урядування з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій з метою підвищення ефективності діяльності державних органів влади, органів місцевого самоврядування, державних інформаційних установ.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »