Browsing by Author "Триколенко, Ольга Вікторівна"
Now showing 1 - 20 of 21
Results Per Page
Sort Options
- ItemArtist-sorceress converted to glass jewelry(Intellectual Archive, 2016) Триколенко, Софія Тарасівна; Триколенко, Ольга ВікторівнаWe have long wanted to ask masters of glass: why they do not make jewelry, because such products would definitely use demand? A saw themselves in the absence of such traditions Art and craft in the direction of the Slavs, the daily existence of imports.
- ItemВироби у вигляді лінз з гірського кришталю в складі троянського скарбу L як вірогідний атрибут древніх ритуалів запалювання вогню.(Авіа–2013: ХІ між нар. наук.-техн. конф., 21 – 23 травня 2013р.: тези доп. – К., 2013. НАУ. –Т. 4,– С. 100-101., 2013) Триколенко, Ольга ВікторівнаВ статті йдеться про вироби з гірського кришталю зі скарбу L, який був знайдений Генріхом Шліманом у Трої. Розглядаються культурологічні аспекти їх використання в давньому Середземномор’ї.
- ItemДо питання історії заснування міста Костянтинівка Донецької області.(Збірник тез ІІІ міжнародної науково-практичної конференції «Аеропорти – вікно в майбутнє» 15-16 червня 2012 р. Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України. —К.: НАУ.– С. 101-103., 2012) Триколенко, Ольга ВікторівнаНова доба для Донбасу стала часом бурхливої появи та розвитку промисловості. Цей процес вельми цікавий і в історичному та культурологічному планах.
- ItemДревні форми в традиційній українській кераміці(Проблеми розвитку міського середовища.: Наук.-техн. зб.– Київ.: НАУ, 2015. – Вип.1(15)– С. 91-102., 2015) Триколенко, Ольга Вікторівна
- ItemЖиттєві скарби Варвари Николаївни Ханенко(Українська культура. – 2013 – №4 (1012). – С. 72-73., 2013) Триколенко, Ольга Вікторівна; Триколенко, Софія ТарасівнаВ Національному музеї мистецтв імені Богдана і Варвари Ханенків вперше відкрилася виставка присвячена Варварі Николівні Ханенко: «Сенс її життя. Варвара Ханенко – колекціонерка, благодійниця, музеєтворець».
- ItemИзделия из янтаря в составе троянского клада l и символика солнца.(Министерство культуры Калининградской области. Калининградский музей янтаря., 2010) Триколенко, Ольга ВікторівнаВ статье говорится о янтарных бусинах из клада L, который был найден Генрихом Шлиманом в Трое. Рассматриваются некоторые аспекты связанной с янтарём солярной символики.
- ItemИзображение осы и паука золотых пластинок из Мелитопольского кургана и его связь с реальностью.(Музейні читання: матеріали наукової конференції «Ювелірне мистецтво – погляд крізь віки» 14-16 листопада 2011 р. Міністерство культури України. Національний музей історії України. Музей історичних коштовностей України. – К: ТОВ «Фенікс», 2012. – С. 137-145., 2012) Триколенко, Ольга ВікторівнаВ статье утверждается, что за основу для изображений на золотых прорезных пластинках из женского погребения Мелитопольского кургана было взято волочение дорожной осой – криптохилом, – паука, добытого ею для прокорма своей личинки.
- ItemИзображения на драгоценной торевтике из кургана Солоха и пластине из села Михайловка; их связь с композициями на античных саркофагах из Сидона(Музейні читання: матеріали наукової конференції «Ювелірне мистецтво – погляд крізь віки» 14-16 листопада 2011 р. Міністерство культури України. Національний музей історії України. Музей історичних коштовностей України. – К: ТОВ «Фенікс», 2012. – С. 105-136., 2012) Триколенко, Ольга Вікторівна; Триколенко, Софія ТарасівнаВ течение 1912-1913 гг. профессором Санкт-Петербургского университета Н. И. Веселовским был раскопан огромный курган, который возвышался в урочище Солоха на полдороги между сёлами Большая Знаменка и Верхний Рогачик (ныне Запорожская область). В юго-западном секторе кургана исследователь открыл боковое погребение, которое осталось неразграбленным. Умершего по-царски снарядили большим набором драгоценностей. Часть их положили в погребальной камере, другую в специальном тайнике, устроенном в стене. Находки датируют ІV ст. до н. э.
- ItemКолісниця Геліоса(Україна: надбання культурної спадщини. Матеріали V Всеукраїнської наукової конференції «Вайнгортівські читання», листопад 2013 р. /За ред. О. Бєлявської. – Полтава: «Дивосвіт». 2013. – 344 с.: іл., 2013) Триколенко, Ольга ВікторівнаНа осінньому ярмарку в Національному Музеї народної архітектури та побуту України нас зацікавила кераміка майстра народного мистецтва Сергія Радько з села Межиріч Канівського району Черкаської області: баньки, дзбани та дзбанки, глеки, глечики, гладущики, ринки, горщики, миски, керамічні скульптурки та ін. Переважна кількість виробів дуже світлого кольору, де інде зі стриманим продряпаним орнаментом, нанесеним на поверхню глини ще на гончарному крузі. На деяких посудинах світлими жовтуватими, рудуватими, червонуватими, коричнюватими ангобами, зроблені розписи за мотивами мистецтва давнього Північного Причорномор’я, зокрема фігурки тварин. Відсутність поливи підсилює приємний ефект древності.
- ItemКосмічні пекторалі Васильєвих.(Українська культура. – 2013 – №3 (1011). – С. 72-75., 2013) Триколенко, Ольга ВікторівнаВ Мистецькому Арсеналі на Сьомому міжнародному форумі сучасного мистецтва Art Kyiv contemporary 2012 були представлені візуалізації Васильєвих на скіфську тему – Project “Neo”. Про цей мистецький проект ми говоримо з Віталієм Васильєвим.
- ItemМедальйон хіх століття з колекції музею Історичних коштовностей України.(Фенікс, 2017-11) Триколенко, Софія Тарасівна; Триколенко, Ольга ВікторівнаНа прикладі розглянутої нами псевдокамеї можна провести аналогію з іншими зразками мініатюрної пластики межі ХVІІІ – ХІХ століть, композиційним сюжетом яких стали античні міфи та легенди. Зокрема, слід згадати унікальну колекцію порцелянових виробів з ліверпульського Музею Леді Лівер, серед яких наявні посуд, декоративні панно, вази та прикраси. Барельєфні та об’ємні зображення античних персонажів мають чітко виражені спільні риси: пластика фігур, тканин, рух, допоміжні декоративні елементи. Трактування різних міфологічних сюжетів містять цілий ряд споріднених деталей, таких як одяг, предмети побуту, допоміжні композиційні природні елементи. На основі цих спостережень ми можемо зробити висновок, що майстри фірми Веджвуд могли багаторазово використовувати художні ескізи, або скульптурні шаблони. Складність процесу формотворення виробу унеможливлювала масштабне тиражування, проте цілком можливим було використання елементів одного ескізу для багатьох творів.
- ItemМотивы древнегреческих скульптурных рельефов в живописи Кузьмы Сергеевича Петрова-Водкина(Музейні читання: збірник наукових праць Інститут археології НАН України. Національний музей історії України. Музей історичних коштовностей України. – К.: ТОВ «Фенікс», 2013, С. 143-154., 2013) Триколенко, Ольга ВікторівнаВопросы праксеологии для древних эпох почти полностью остаются утраченными. И даже для не столь отдалённых времён они очень часто не известны и не ясны в виду своей специфики – главное, как и множество деталей, ведомо только самим творцам. Однако именно они чрезвычайно важны в искусствоведении. Искусство Древней Греции, прежде всего высокой классики, имело определяющее значение для всего европейского и примыкающего к его кругу искусства. Это стало ясно проявляться ещё тогда в Древнем мире. Влияние чрезвычайно мощное и разноплановое: шедевры быстро стали образцами, удачные находки базой для развития. С тех пор этот процесс и идёт беспрерывно в мейнстриме развития всего реалистического искусства непосредственно и косвенно в различных формах.
- ItemОльга Рапай, яка любила і творила прекрасне(Образотворче мистецтво. – 2013. – № 2. – С. 107., 2013) Триколенко, Ольга ВікторівнаОльга Рапай запам’яталася ще з 70-80-х ефектною жінкою: високою, статною, вродливою з довгим курчавим, підібраним у хвіст, чорним волоссям та променистим магнетичним поглядом… Щось від цього погляду бачиться в очах персонажів її творів. Одухотворений погляд з відтінком романтизму й меланхолії був властивий, як видно з фотографій, її батькові – відомому гуманісту та визнаному в Парижі красеню – Перецу Маркишу. Нажаль, ми не спілкувалися особисто, а лише віталися, зустрічаючись десь дорогою до корпусу художніх майстерень на вулиці Перспективній; її твори щастило бачити лише на виставках в Будинку Художника та в Національному музеї народного декоративного мистецтва України, де вони завжди виділялися.
- ItemПластинки з зображеннями оси і павука та лева і пантери із Мелітопольського кургану, пластинка з зображенням зайців із кургану в селі Ново-Ніколаєвці або Шульговці. (Вірогідність їх виготовлення у Пантікапеї).(Музейні читання: матеріали наукової конференції «Ювелірне мистецтво – погляд крізь віки» 15-17 листопада 2010 р. Міністерство культури України. Національний музей історії України. Музей історичних коштовностей України. – К: ООО «Фенікс», 2011. – С. 113-120., 2011) Триколенко, Ольга ВікторівнаНа міжнародній науковій конференції «Музейні читання» 2000 р. О. В. Триколенко була прочитана доповідь і опублікована стаття про зображення маленьких степових істот на золотих пластинках жіночого головного убору із Мелітопольського кургану (рис. 1) . Звернутися до цієї теми порадив видатний археолог Є. В. Черненко, який вважав, що на них зображений якийсь вид павуків-тарантулів поширений на півдні України. Оскільки нам, як художникам, зрозумілі творчий хід від задуму і збору матеріалу та процес втілення, ми теж завжди дотримувалися думки, що мотив протиборства двох істот є натурним, побаченим в природі, найвірогідніше, степової зони півдня України. В проведеному дослідженні доводилося що це саме так, хоча зображені на пластинках створіння стилізовані. Проте, комплекс питань пов’язаних з цими пластинками бачився нами значно ширше й потребував подальшої роботи. Одразу було зрозуміло, що тема не зводиться тільки до з’ясування видів, хоча це дозволяє окреслити певну територію, і, відповідно, дати висновки стосовно вірогідного місця їх виготовлення у Північному Причорномор’ї. Тоді ж після доповіді на конференції Л. С. Клочко задала запитання про розміщення такої войовничої сценки саме на жіночому головному уборі, на яке О. В. Триколенко пообіцяла відповісти у наступних статтях про ці пам’ятки.
- ItemПроисхождение изображений со сцены боя на золотой накладке ножен меча из кургана чертомлык(Музейні читання: зб. наук. праць.– К.: Національний музей історії України. Музей історичних коштовностей України. – 2013.– С. 124-142, 2012) Триколенко, Ольга ВікторівнаНа нескольких известных памятниках искусства Древнего мира мы заметили очень интересные сходства. Наше мастерство профессиональных художников позволило безошибочно определить: композиционные узлы, отдельные фигуры и некоторые детали эллино-скифской торевтики взяты с других очень известных скульптурных произведений греческих мастеров. Взяты по-разному – не только рисуночно более или менее похоже, но и с изменениями, так, что в итоге выглядят различно по глубокому внутренне-композиционному наполнению, эмоциональной окраске; действия перенесены в другие ситуации. Однако стержень, «скелет» просматривается везде, и там, где фигуры изменены по принципу шарнирного манекена, или развёрнуты на плоскости. Поскольку художественно-ремесленный ход заимствований однонаправленный и последовательный, его проявления позволяют, в частности, простраивать исторический коридор периода, уточнять относительную хронологию .
- ItemПіна для Афродіти(Українська культура.– 2008.– № 8. – С. 48-49., 2008) Триколенко, Ольга ВікторівнаВ наш час особливої популярності набуває натуральне мило зроблене ручним способом з рослинної сировини. Воно виробляється в невеликій кількості у Великобританії, Франції, Чехії, Латвії (фабрика Стендерса), Греції та інших країнах. Одне з найкращих – українське. Виробники цієї продукції намагаються відтворювати традиції, та ще ефективніше і ширше використовувати високоякісну натуральну сировину: зробити миючий засіб корисним, лікувально-косметичним, таким, що покращував би загальне самопочуття людини; розширити асортимент.
- ItemСирени Олександра Михальянца(Сирени Олександра Михальянца / О. Триколенко, С. Триколенко. // Українська культура. – 2012. – №6. – С. 50–51., 2012-06) Триколенко, Ольга Вікторівна; Триколенко, Софія ТарасівнаУ статті розглядаються ювелірні вироби Олександра Михальянца
- ItemСкляна нитка долі(Образотворче мистецтво. – 2011. – № 2. – С. 29., 2011) Триколенко, Ольга Вікторівна; Триколенко, Софія ТарасівнаНа виставці відомих львівських художників, які працюють зі склом – Василя Білоуса та Романни Гудими, як завжди людно. Неможливо відвести очі… Погляд то охоплює всю експозиційну композицію, то зупиняється на кожному предметі окремо, то заглиблюється в деталі, а то поринає в переливи…
- ItemТаємниці майстерності Ніколая Рапая(Журнал "Мистецькі грані" № 9 (59), 2014, 2014-09) Триколенко, Ольга Вікторівна; Триколенко, Софія ТарасівнаРозглядається проект «Мистецтво на папері», персональна виставка заслуженого діяча мистецтв України Ніколая Рапая «Торкнутись таємниці».
- ItemШлях у всесвіті(Українська культура. – 2012. – №8 (1004). – С. 40-43., 2012) Триколенко, Софія Тарасівна; Триколенко, Ольга ВікторівнаЩо таке людське життя? Це шлях, який доводиться пройти. На своєму творчому шляху Богдан Сильвестрович Ступка зіграв безліч ролей, пройшов крізь безліч спектаклів та кінофільмів, але одна з його театральних ролей особлива – роль Тев’є-молочника – простої людини, яка долає свій життєвий шлях, споглядаючи безкрайнє небо та спілкуючись з Богом, який спостерігає за ним з цього неба.