Browsing by Author "Стрелкова Галина Георгиевна"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
- ItemAnalysis of implementing the ISO 50001:2011 standard in aviation segment of transport economy sector(Львівська політехніка, Львів, Україна, 2014) Strelkova Galyna; Стрелкова Галина Георгиевна; Стрелкова Галина Георгіївна; Agieieva Galyna; Агеева Галина Николаевна; Агєєва Галина МиколаївнаTo enhance energy efficiency policy of airports and to reduce their energy consumption the analysis of global experience of implementing the ISO 50001:2011 in aviation segment of transport economy sector was conducted. It was found that at the beginning of 2014, experience in implementing the standard at airports was limited and dissemination and frequency of standard implementation were different for various world economic regions. It was noted that one of the reasons of insufficient dissemination of the standard is the absence of systematization of existing experience that leads to uncertainty of trends in standard dissemination and slows down the decisionmaking by airport management concerning the standard’s implementation. To systematize data, the criteria and relevant to them attributes were defined and substantiated that allowed identifying the trends in disseminating the standard in the aviation sector by criteria of conformity assessment of EnMS with ISO 50001:2011 requirements, socio-economic and operational functions of airports. The prospects of implementing the standard at Ukrainian airports were considered.
- ItemSystem approach towards enhancement of airports’ energy efficiency(Vilnius, Lithuania, 2014-05-08) Strelkova Galyna; Agieieva Galyna; Агеева Галина Николаевна; Агєєва Галина Миколаївна; Стрелкова Галина Георгиевна; Стрелкова Галина ГеоргіївнаThe observed growth of aviation economy sector leads to increasing final energy consumption by both the air transport and airports. Nowadays, airports by their level of energy consumption are comparable to small towns with populations up to 50,000, which are integrated into the structure of megacities and urban areas.Comprehensive assessment of ener gy efficiency of aviation economy sector must include effectiveness of operation and maintenance of air transport services, ground services and efficiency of energy consumption by airport’s terminals and facilities. For reliable forecasts of energy costs and adequate decision-making, it is required to improve a system analysis. A hierarchical system “Sustainable Airport” is offered as a methodological approach to reduce energy consumption and CO2 emissions by improving energy and fuel efficiency.The key levels of hierarchical system “Sustainable Airport” are considered. An intelligent platform based on Smart technologies for air terminals, engineering processes, and related services in airports is proposed as a part of system’s tech nical level.
- ItemДекарбонізація та енергетична ефективність аеропортів - складові сталого розвитку муніципалітетів(Одеська державна академія будівництва та архітектури, 2020-10-15) Агєєва Галина Миколаївна; Агеева Галина Николаевна; Agieieva Galyna; Стрелкова Галина Георгіївна; Стрелкова Галина Георгиевна; Strelkova GalynaРеалізація цілей сталого розвитку населених пунктів до 2030 року передбачає диверсифікацію постачання первинних енергетичних ресурсів, перехід на відновлювальні джерела енергії, зниження негативних впливів на довкілля. Для їх досягнення на рівні муніципалітетів впроваджуються системи енергетичного менеджменту (СЕМ), формуються громадські інституції, реалізуються інвестиційні проекти, поширюються світові практики. Відносно населених пунктів аеропорти розглядаються як складові зовнішніх транспортних систем локального, регіонального та світового рівнів, які, у свою чергу, є джерелами стабільно агресивних впливів на прилеглі території, міські ландшафти та ін., зокрема, викидів вуглецю (СО2). З економічної точки зору аеропорти є важливими двигунами економічного зростання регіонів та зайнятості населення; опорними точками глобальних виробничих систем та потужними вузлами розвитку локального бізнесу, пов’язаного з усіма видами діяльності, включаючи авіаційну та неавіаційну складові. Разом з тим, вплив таких формувань на розташовані поруч муніципалітети крім економічних переваг несе посилення навантаження на навколишнє середовище. Метою роботи є визначення інституціонального середовища для декарбонізації та підвищення енергетичної ефективності аеропортів у сучасних умовах як складової сталого розвитку прилеглих до них муніципалітетів.
- ItemЕнергетична ефективність аеропортів у рамках концепції "місто - аеропорт"(К.: КНУБА, 2014) Стрелкова Галина Георгіївна; Стрелкова Галина Георгиевна; Strelkova Galyna; Агєєва Галина Миколаївна; Агеева Галина Николаевна; Agieieva GalynaДля підвищення енергоефективності функціонування аеропортів за концепцією "місто-аеропорт" проведено систематизацію аеропортів за ознакою міста. Згідно із запропонованим якіснім критерієм масштабування аеропортів по чисельності пасажирів та відповідними значеннями кількісних критеріїв визначено чотири типа "міста-аеропорту". Розкрити головні чинники впливу на енергоспоживання аеропортів на підставі яких зроблено класифікацію енергоефективних аеропортів за критерієм питомого показника добової завантаженості аеропорту пасажирами. Запропоновано використовувати визначені методологічні підходи та узагалнений існуючий досвід з енергоефективних проектів під час впровадження енергетичного менеджменту в аеропортах України.
- ItemЕнергетична ефективність у контексті концепції «місто-аеропорт»(НАУ, 2016-03) Стрелкова Галина Георгіївна; Стрелкова Галина Георгиевна; Strelkova Galyna; Агєєва Галина Миколаївна; Агеева Галина Николаевна; Agieieva GalynaУ контексті енергетичної ефективності реалізація концепції «місто-аеропорт» потребує нових методологічних підходів. З одного боку, необхідна систематизація та класифікація аеропортів за ознаками міста як складових урбанізованих територій. З точки зору містобудівної ситуації аеропорти можна розглядати не тільки як наземну складову авіаційної транспортної системи, але й як невеликі міста, які є критичними вузлами економічної діяльності у глобальних, національних і місцевих транспортних мережах.
- ItemМетодологічні аспекти підвищення енергоефективності функціонування аеропортів у контексті сталої авіації(Національний авіаційний університет, 2013-10-29) Стрелкова Галина Георгіївна; Агєєва Галина Миколаївна; Агеева Галина Николаевна; Agieieva Galyna; Strelkova Galyna; Стрелкова Галина ГеоргиевнаСталий розвиток цивільної авіації, що визначає екологічні та енергетичні пріоритети сучасних європейських аеропортів, є запорукою високої конкурентоздатності компаній на ринку авіаперевезень. В аеропортах існують типові недоліки експлуатації будівель та споруд, які призводять до значних необґрунтованих енергетичних втрат. У більшості випадків неефективність кінцевого споживання енергії не може бути виявлена обслуговуючим персоналом внаслідок недосконалого моніторингу, збору, обробки, аналізу та документування даних з енергоспоживання та недостатнього рівня взаємозв’язку між окремими службами. У зв’язку із цим існує значна кількість напрямів енерговикористання при функціонуванні аеропортів, ефективне і економічне управління якими потребує використання нових методологічних принципів та інноваційних ІКТ. Покращення рівня управління та якості прийняття рішень сприятиме підвищенню ефективності експлуатації та зростанню конкурентоспроможності як окремих підприємств цивільної авіації, так і галузі у цілому. Мета доповіді - трансфер сучасних світових методологій сталої авіації для системного підвищення енергоефективності функціонування аеропортів України, зменшення техногенного впливу на навколишнє середовище та покращення рівня авіаційних послуг.
- ItemПроектні рішення для технологій сонячної енергетики в інфраструктурі аеропортів(К.: НАУ, 2015-05-15) Агєєва Галина Миколаївна; Агеева Галина Николаевна; Agieieva Galyna; Стрелкова Галина Георгіївна; Стрелкова Галина Георгиевна; Strelkova GalynaЧерез високий рівень енергоспоживання сучасних аеропортів актуальним питанням стає застосування в їх інфраструктурі технологій з відновлюваними джерелами енергії. Впровадження технологій сонячної енергетики в аеропортах потребує сучасних проектних рішень, які повинні враховувати специфіку функціонування авіатранспортних підприємств. Аналіз проектів, що реалізовані в різних аеропортах світу, свідчить про безпечність застосування фотоелектричних систем та можливість їх використання в широкому діапазоні потужностей. Впровадження таких систем може забезпечити частку попиту на електроенергію для неавіаційних видів діяльності. При встановленні та монтажі фотоелектричних панелей використовуються переваги просторового розташування наземної інфраструктури аеропортів.