Browsing by Author "Сторожук, Марина Миколаївна"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemГендерні особливості прояву агресивності в підлітковому віці(Національний авіаційний університет, 2021-06) Сторожук, Марина МиколаївнаНапруженість у сучасному суспільстві стає глобальнішою, це обумовлює значне збільшення кількості різних конфліктів,стають більш гострими у протіканні вікові кризи. Підлітковий вік – це один із найскладніших етапів розвитку дитини, це конфліктний період, що зокрема виявляється в агресивності підлітків у різних формах її прояву. Вчені дослідили, що пубертатний періоду хлопців і дівчат проходить по-різному, є деякі відмінності, але основною схожістю у них є те, що вони намагаються вибороти свою свободу порушенням правил, зникненням з дому, вживанням алкоголю та різних шкідливих речовин, агресією. Це дозволяє і юнакам, і дівчатам самоствердитися, проте їхній емоційний стан, тип та рівень агресії мають значну різницю. Як вже зазначалося вище, цей період вважається найскладнішим через своєрідний перехід від дитинства до дорослості, від незрілості – до зрілості, який охоплює всі аспекти розвитку підлітка: анатомо-фізіологічну перебудову, інтелектуальний і моральний розвиток, особливості діяльності. Також у підлітка змінюється роль у соціумі, позиція та місце в колективі. У підлітковому віці нервова система є нестійкою, вона не здатна витримувати сильні подразники, що є причиною виникнення крайніх станів збудження чи гальмування. Під час дорослішання наступає криза 13-ти років, тому взаємини з близькими змінюються, підлітки прагнуть бути рівними, на деякий час вони можуть стати автономними від батьків, але більш залежними від своїх однолітків. Перевагу у спілкуванні вони надають тій групі, де почувають себе комфортно, де їх поважають, тобто у референтних групах. Унаслідок того, що підлітки стають більш зрілими та під впливом перебудови організмувони можуть стати агресивними у спілкуванні та ставленні до ситуацій навколо. Агресивність у дівчат і хлопців проявляється по-різному, оскільки у розвитку наявні фізіологічні відмінності, а також на це впливають соціальний чинник та гендерні стереотипи. Прояв прямої агресії у хлопців зустрічається частіше та є не таким незвичним, на відміну від прояву агресивності у дівчат. У випадках, коли чоловіча стать може відкрито поводити себе нестримано та агресивно, це є нормою для суспільства, і самі хлопці не будуть картати себе за таке поводження. У свою чергу, дівчата, показавши не зовсім адекватну та агресивну поведінку в оточенні, будуть тривожитися та переживати про те, яке враження на оточуючих вони могли справити своєю поведінкою. Виходячи з цього, через гендерні стереотипи та гендерні ролі, прояв агресії в чоловіків у різних її формах заохочується; у жінок є недопустимим.У деяких випадках чоловіків можуть спровокувати до агресивних дій тоді, коли ставлять під сумнів їхню соціальну значимість, жінки ж відчувають занепокоєння у подібних ситуаціях. Ролі, які обирають чоловіки, де потрібно проявляти агресію, тобто військова служба або спорт, жінки, навпаки, вважають агресивне поводження недоречним і обирають ролі спокійніші
- ItemОсобливості запам’ятовування дітей молодшого шкільного віку(Національний авіаційний університет, 2020-04) Сторожук, Марина Миколаївна; Storozhuk, MarynaУ сучасних умовах розвитку суспільства актуальними є проблеми, які пов’язані із суттєвими змінами особистісної сфери людини, насамперед її пізнавальними процесами. Особливої уваги потребують діти молодшого шкільного віку, тому що розвиток психічних пізнавальних процесів відбувається саме у цьому віці під впливом соціальної сфери. Важливою проблемою сучасної психологічної науки є вивчення властивостей пам’яті. Оскільки для того, щоб піднятися на вищий рівень розвитку, дитині необхідно набути певних знань, навичок та вмінь, і все це пов’язане з роботою пам’яті.
- ItemТрансформація емоційної сфери юнацької молоді у воєнний час(Національний авіаційний університет, 2022) Сторожук, Марина МиколаївнаУ кваліфікаційній роботі розкрито проблему трансформації емоційної сфери юнацької молоді у воєнний час, зокрема: у цьому віці відбувається завершення формування особистості, емоційна сфера юнаків стає гнучкішою, а емоційне життя стабільнішим, саме тому особам цього віку стає легше контролювати прояви свої емоцій. У вольовій сфері зростає рівень самоконтролю, що допомагає при подоланні перешкод та досяганні мети. Та все ж таки юнацька молодь є вразливою до зовнішніх факторів, так як переживає «кризу ідентичності». Юнацький вік є призивним віком, та враховуюючи теперішнє воєнне становище, емоційна сфера представників даного періоду може зазнавати сильних трансформацій, так як психічні процеси у екстремальних умовах перенавантажуються та сповільнюються. На соціально-психологічному рівні обсяг інформації, яка надходить значно збільшується, що іноді призводить до обмеження власнивостей юнака. Описано психодіагностичні методики для дослідження предмета дипломного пошуку та отримані в процесі їх використання результати, а саме показники у класифікації емоцій за Б.І.Додоновим до війни та під час значних змін не зазнали; за шкалою прояву тривожності Тейлора ми дослідили, що рівень тривожності наших респондентів під час війни збільшився; за тестом САН ми також побачили, що показники самопочуття, активності та настрою під час війни погіршилися, в порівнянні з показниками, які ми отримали до війни. Практичне значення роботи полягає в тому, що вони можуть бути використані вчителями у роботі з ючнями старших класів, викладачами, психологами, самими юнаками, їхніми батьками; при підготовці методичних рекомендацій з подолання негативних емоцій та тривожних станів; при викладанні вікової та кризової психології здобувачам вищої освіти зі спеціальності 053 «Психологія».