Browsing by Author "Ревякіна, Ольга Олександрівна"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemComparison of sinusoidal and involute spur gears by meshing characteristics(Одеський політехнічний університет, 2019) Ткач, Павло Миколайович; Носко, Павло Леонідович; Башта, Олександр Васильович; Цибрій, Юрій Олександрович; Ревякіна, Ольга Олександрівна; Бойко, Григорій ОлексійовичСтаття присвячена актуальному завданню створення зачеплень, які є альтернативними до евольвентного (традиційного), та можуть бути застосовані в силових приводах машин. Найпоширенішою вимогою до альтернативних видів зачеплень є більша у порівнянні з традиційним навантажувальна здатність та довговічність. Для забезпечення зазначеної вимоги може бути використано синусоїдальне зачеплення. Метою даної роботи є встановлення його переваг у порівнянні з традиційною передачею. Для досягнення мети було виконано теоретичне дослідження якісних показників працездатності, які відносяться до трьох рівнів – одиничні, комплексні та інтегральний. Для зубчастих зачеплень якісними показниками є швидкість ковзання, швидкість руху точок контакту у напрямку, нормальному до контактної лінії, відносні ковзання та приведена кривизна. Ці показники відносяться до групи геометро-кінематичних, оскільки залежать від геометрії зубців та кінематики передачі. Їх віднесено до одиничних та вони входять до складу комплексних показників, до яких зазвичай відносять контактну міцність активних поверхонь зубців, стійкість проти заїдання, зносостійкість, товщина масляного шару та питома робота сил тертя. Комплексні показники разом з геометро-кінематичними визначають втрати у зачепленні. Цей показник за своєю суттю є мірою ефективності зачеплення, а за алгоритмом його визначення – інтегральним показником. Встановлено, що у крайніх точках поля зачеплення синусоїдальні передачі мають щонайменше у 10,14 рази більший показник контактної міцності; у 10,13 рази менший показник заїдання; у 21,58 рази менший показник зносу поверхонь зубців шестірні; у 36,81 рази менший показник зносу поверхонь зубців колеса; у 6,57 рази більший показник товщини мастильної плівки; у 8,3 рази меншу питому роботу сил тертя на поверхні зубців шестірні; у 14,16 рази меншу питому роботу сил тертя на поверхні зубців колеса. Втрати у зачепленні синусоїдальної передачі у 2,13 рази менші. Таким чином підтверджено припущення розробника синусоїдального зачеплення Е. Вільдгабера (Ernest Wildhaber) про підвищену навантажувальну здатність, а також попередні результати, отримані першим дослідником цього зачеплення Ю.В. Анікіним. Результати роботи можуть бути використані для подальших експериментальних досліджень, зокрема для вибору рівнів навантаження редукторів при випробуваннях.
- ItemMATHEMATICAL MODEL FOR FORMATION OF SPUR GEAR TEETH BY A HYPERBOLIC REFERENCE PROFILE(Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Сер. : Машинознавство та САПР, 2018) Ткач, Павло Миколайович; Носко, Павло Леонідович; Ревякіна, Ольга Олександрівна; Башта, Олександр Васильович; Корнієнко, Анатолій Олександрович; Тісов, Олександр Вікторович; Цибрій, Юрій ОлександровичThe aim of this work is to create a fundamentals of mathematical model which consists in definition of geometry of a generating surface and machining gearing for novel cylindrical spur transmission. The generating surface is considered as rack-cutter with teeth, which profiled by hyperbola – a curve which is smooth at whole addendum and dedendum parts of reference profile. The equations of teeth surfaces which help the basic performances of this generating surface surveyed, namely quadratic forms and normal curvatures in the given directions are presented. The equations of machining gearings which help to obtain the equations of surfaces of teeth which can be applied both for working surfaces and for their fillets are obtained. For these surfaces quadratic forms also defined. Boundaries of a contact zone are defined. The results obtained in a paper can be used for definition of quality indicators of serviceability of novel transmissions which will allow carrying out a comparative estimation of novel transmission with conventional one and with other types of transmissions.