Browsing by Author "Проскурка, Наталія Миколаївна"
Now showing 1 - 20 of 51
Results Per Page
Sort Options
- ItemАВТОПСИХОЛОГІЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ(2012-03-22) Проскурка, Наталія Миколаївна
- ItemАВТОПСИХОЛОГІЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ(Науково-практична конференція «Актуальні проблеми вищої професійної освіти України», 2012-03) Проскурка, Наталія МиколаївнаВ тезах доповіді описані основні особистісні характеристики, що надають перевагу особистості в майбутній професійній діяльності.
- ItemАвтопсихологічна компетентність майбутніх фахівців з інформаційних технологій: ціннісно-смисловий аспект(2014) Проскурка, Наталія МиколаївнаУ статті розкриваються методика та результати дослідження ціннісно-смислового компоненту автопсихологічної компетентності майбутніх фахівців з інформаційних технологій. Визначено рівні розвитку та гендерно-вікові особливості ціннісно-смислового компоненту автопсихологічної компетентності майбутніх фахівців з інформаційних технологій .
- ItemАвтопсихологічна компетентність як складова професійної підготовки майбутніх практичних психологів(2017-03-23) Проскурка, Наталія Миколаївна
- ItemВплив емоційного інтелекту на вибір стратегії поведінки в конфлікті(Національний авіаційний університет, 2022) Бондарчук, Дар’я Петрівна; Bondarchuk, Daria; Проскурка, Наталія Миколаївна; Proskurka, NataliiaМетою дослідження є вивчення впливу емоційного інтелекту осіб юнацького віку на вибір стратегії поведінки в конфлікті. Актуальність дослідження визначено сьогоденням, соціально-політичною ситуацією як в Україні так і цілому світі. Застосовано такі методи психодіагностичного дослідження: методика діагностики емоційного інтелекту Н. Холла; опитувальник Томаса-Кілмена «Визначення типу поведінки особистості у конфліктній ситуації», тест «Самооцінка конфліктності» В. Ряховського та тест соціального самоконтролю М. Снайдера (в адаптації А. Рукавишнікова та М. Соколової). Результати. В ході емпіричного дослідження було встановлено, що у майже половини респондентів було виявлено низький рівень емоційного інтелекту. Досліджуючи складові емоційного інтелекту було визначено, що у здобувачів є проблеми із управлінням своїми емоціями та самомотивацією, а найкраще розвинені емоційна обізнаність та емпатія. В той же час, було встановлено той факт, що за результатами опитувальника Томаса-Кілмена «Визначення типу поведінки особистості у конфліктній ситуації», більшість респондентів використовують стратегії уникнення та компромісу. Спираючись на результати методики «Самооцінка конфліктності» В. Ряховського було визначено, що у більшої частини респондентів (60,0%) слабо виражена конфліктність. В той же час, у чверті (25,0%) респондентів виявлено виражену або високо виражену конфліктність. Також було визначено, що за результатами тесту соціального самоконтролю М. Снайдера (в адаптації А. Рукавишнікова та М. Соколової) більша половина (56,6%) респондентів мають середній рівень соціального самоконтролю. Висновки. За результатами статистичної обробки даних було визначено існування додатного кореляційного зв’язку між рівнем емоційного інтелекту та стратегією поведінки в конфлікті «співробітництво» (р ≤ 0,01), стратегією «компроміс» (р ≤ 0,05) та від’ємного кореляційного зв’язку зі стилем «уникнення» (р ≤ 0,01). Також було виявлено існування додатних кореляційних зв’язків між такими компонентами емоційного інтелекту, як «самомотивація» та «управління своїми емоціями» зі стратегією поведінки в конфлікті «співробітництво» (р ≤ 0,05), «емоційна обізнаність» та «розпізнання емоцій інших людей» зі стратегією «компроміс» (р ≤ 0,05), «емоційна обізнаність» зі стратегією «співробітництво» та «емпатія» зі стратегією «компроміс» (р ≤ 0,01). Виявлено від’ємні кореляційні зв’язки між «емоційною обізнаністю», «управлінням власними емоціями» та стратегією «уникнення» (р ≤ 0,01), між «розпізнанням емоцій інших людей» та стратегією «суперництва» (р ≤ 0,01), між емпатією на «суперництвом» (р ≤ 0,01). Таким чином, зроблено висновок, про вплив емоційного інтелекту на вибір стратегії поведінки в конфлікті у осіб юнацького віку.
- ItemВплив самоставлення студентів на вибір стилю поведінки в конфлікті(Науковий журнал "Габітус", 2020-05-20) Проскурка, Наталія Миколаївна; Бондар, Людмила Вікторівна; Синчук, Вероніка Володимирівна; Proskurka, Nataliya; Bondar, Ludmila; Synchuk, VeronikaУ статті висвітлено особливості впливу самоставлення студентів на вибір стилю поведінки в конфлікті. Представлено аналіз вікових особливостей розвитку самоставлення студентів, основних новоутворень юнацького віку. До психологічного дослідження впливу особливостей самоставлення на вибір стилю поведінки в конфлікті, було залучено студентів другого курсу, що навчаються в Національному авіаційному університеті.
- ItemВікова фізіологія і валеологія(Національний авіаційний університет, 2022) Демченко, Наталія Іванівна; Проскурка, Наталія МиколаївнаКурс спрямований на формування у майбутніх психологів цінності збереження особистісного здоров’я та вміння проводити просвітницьку, профілактичну роботу з різними групами населення щодо збереження особистісного здоров’я та зменшення впливу негативних факторів що впливають на нього. Знання основ вікової фізіології і валеології є важливим фактором розвитку професійної компетентності, ініціативи, творчого ставлення до праці, культури здоров’я особистості. Задачею вивчення навчальної дисципліни є оволодіння теоретичними та практичними знаннями галузі валеології, яка направлена на формування збереження, зміцнення, відновлення та передання наступним поколінням здоров’я.
- ItemДослідження автопсихологічної компетентності майбутніх практичних психологів(2018-03-20) Проскурка, Наталія Миколаївна
- ItemДослідження впливу особистісних характеристик на статус підлітків у групі(Національний авіаційний університет, 2022) Демченко, Наталія Іванівна; Demchenko, Nataliia; Проскурка, Наталія Миколаївна; Proskurka, NataliiaМетою цього дослідження є вивчення індивідуально-психологічних якостей підлітка як складової, що впливає на різні аспекти діяльності особистості та взаємодії з оточуючими. Особливим постає питання дослідження соціально-психологічного статусу серед підлітків та оцінка індивідуально-психологічних якостей, які сприяють цьому. Застосовано такі методи: опитувальник Кеттела для підлітків 14PF; методика «Визначення загальної самооцінки» Г.Н Казанцевої; тест міжособистісних відносин Т. Лірі; соціально-психологічний тест «Соціометрія» Дж. Морено; метод математичної обробки даних – коефіцієнту рангової кореляції Спірмена. Результати. В ході емпіричного дослідження було встановлено, що для даної вибірки підлітків характерні екстравертованість, врівноважений рівень емоційної стійкості, сором’язливість, енергійність, середній рівень самоконтролю, слабка мотиваційна діяльність. В той же час було встановлено той факт, що найбільша кількість респондентів має адекватну самооцінку, далі за кількістю йдуть респонденти з низьким рівнем самооцінки, і найменша кількість респондентів має високий рівень самооцінки. За результатами методики виявлення рівня міжособистісних відносин Т. Лірі було встановлено, що для підлітків характерні такі риси, як домінантність та дружелюбність. За результатами методики «Соціометрія» Дж. Морено було встановлено, що за результатами групових виборів найбільша кількість респондентів є позитивним вибором групи, а респондентів, які не мають жодного вибору у групі немає. Висновки. Так, було встановлено існування двосторонніх кореляційних зв’язків між шкалами специфіки взаємовідносин членів колективу та рівнями міжособистісних відносин (р ≤ 0,05). Також було встановлено існування двосторонніх кореляційних зв’язків між шкалами «дружелюбність» та кількістю позитивних виборів групи в соціометрії (р ≤ 0,05), та між індивідуальними властивостями і рисами характеру та специфікою взаємовідносин членів колективу (р ≤ 0,05). Таким чином, було зроблено висновок, що індивідуально-психологічні особливості підлітків мають вплив на їх статус в групі.
- ItemДослідження когнітивної складової автопсихологічної компетентності майбутніх фахівців з інформаційних технологій(Актуальні проблеми вищої професійної освіти: Матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції, 2015-03) Проскурка, Наталія МиколаївнаВ доповіді описані результати дослідження когнітивної складової автопсихологічної компетентності майбутніх фахівців з інформаційних технологій
- ItemДослідження когнітивної складової автопсихологічної компетентності майбутніх фахівців з інформаційних технологій(2015-03-19) Проскурка, Наталія Миколаївна
- ItemДіагностика ціннісних орієнтацій майбутніх фахівців з інформаційних технологій(2014-03-20) Проскурка, Наталія Миколаївна
- ItemДіагностика ціннісних орієнтацій майбутніх фахівців з інформаційних технологій(Актуальні проблеми вищої професійної освіти: Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції, 2014-03) Проскурка, Наталія МиколаївнаВ доповіді представленні особливості досліження ціннісного компоненту автопсихологічної компетентності майбутніх фахівців з інформаційних технологій
- ItemЕмоційний інтелект як складова професійної компетентності студентів психологів(Національний авіаційний університет, 2020) Проскурка, Наталія Миколаївна; Proskurka, Nataliia; Бондар, С.О.; Bondar, S.Важливим чинником професійної компетентності майбутніх психологів є високий рівень розвитку емоційного інтелекту. У роботі висвітлено основні результати дослідження емоційного інтелекту студентів-психологів. Наголошено на важливості проведення тренінгової роботи, спрямованої на розвиток емоційного інтелекту студентів-майбутніх психологів.
- ItemЕмоційний інтелект як чинник розвитку життєстійкості студентів-психологів під час воєнного стану(Національний авіаційний університет, 2024-04-04) Бесараб, Анастасія Володимирівна; Проскурка, Наталія МиколаївнаСтудентська молодь стикається з різними викликами, які потребують адаптації та відповідальності. Саме тому студентський період найбільш сприятливий для формування життєстійкості, однак війна та її негативний вплив на особистість є джерелом зниження життєстійкості. Саме тому даний феномен дуже актуальний та потребує вивчення.
- ItemКар’єрне зростання особистості в організації(2009-03-25) Проскурка, Наталія Миколаївна
- ItemКопінг-стратегії ґеймерів дорослого віку(Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, 2020) Бондар, Людмила Вікторівна; Проскурка, Наталія Миколаївна; Бойченко, Микита Максимович; Bondar, Ludmila; Proskurka, Nataliia; Boichenko, Mykyta; Бондарь, Людмила Викторовна; Проскурка, Наталия Николаевна; Бойченко, Никита МаксимовичУ статі висвітлено особливості копінг-стратегій ґеймерів дорослого віку. Представлено уточнення терміну копінг-стратегій, вивчення зв’язку копінг-стратегій та механізмів психологічного захисту, а також виявлення детермінант, що впливають на їх вибір. Так, основними особистісними детермінантами вибору копінг-стратегій було визначено наступні показники: «Я»-концепція, емоційний інтелект, вік, стать та ґендер, соціальна компетентність, приналежність до малих та великих соціальних груп, отриманий соціальний досвід. До психологічного дослідження прояву копінг-стратегій ґеймерів дорослого віку було залучено ґеймерів MMORPG «Perfect World». З метою вивчення прояву копінг-стратегій ґеймерів було використано ряд психологічних методик, а саме: методика діагностики копінг-стратегій Р. Лазаруса та методику діагностики ситуаційних копінг-стратегій «COPE» К. Карвера, М. Шейера й Дж. Вейнтрауба (в адаптації О. Расказової, Т. Гордєєвої і Є. Осіна). Окрім того, з метою діагностики механізмів психологічного захисту, була використана методика «LSI» Плутчика-Келлермана-Конте. Також, для дослідження соціально-психологічних чинників, що впливають на вибір копінг-стратегій ґеймерів дорослого віку, нами було проведено анкетування з використання авторської анкети. Отримані результати дослідження вказують на те, що в системі копінг-стратегій дорослих ґеймерів найбільшу роль відіграють копінги, що мають деструктивний та дезадаптивний вплив на особистість. За результатами кореляційного аналізу було встановлено, що високі показники витіснення та заміщення детермінують надмірне використання ґеймерами таких копінгів як втеча-уникнення та дистанціювання. Натомість, високі показники інтелектуалізації в системі копінг-стратегій ґеймерів можуть детермінувати вибір таких адаптивних копінгів як гумор, прийняття відповідальності та активний копінг.
- ItemМЕТОДИКА ДОСЛІДЖЕННЯ АВТОПСИХОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ(Університет менедж. освіти НАПН. Вип. 9 (22)., 2013-04) Проскурка, Наталія МиколаївнаУ статті розкриваються методики дослідження автопсихологічної компетентності майбутніх фахівців з інформаційних технологій.
- ItemМобільні застосунки як інструмент підтримки ментального здоров’я здобувачів вищої освіти під час війни(Національний авіаційний університет, 2024-03) Проскурка, Наталія Миколаївна; Proskurka, Nataliia; Демченко, Наталія Іванівна; Demchenko, Nataliia; Кокарєва, Анжеліка Миколаївна; Kokarieva, AnzhelikaМентальне здоров’я є критично важливим для будь-кого й будь-де. Обсяг потреб у сфері психічного здоров’я у світі є значним, однак заходи з реагування на такі потреби не достатні та не відповідні. За визначенням Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ) «ментальне (психічне) здоров’я – «це стан психічного благополуччя, який дозволяє людям справлятися зі стресами життя, реалізувати свої здібності, добре навчатися та добре працювати, а також робити внесок у суспільство»
- ItemНавчально-методичний комплекс з дисципліни "Вступ до спеціальності"(НАУ, 2017-08) Проскурка, Наталія МиколаївнаНавчально-методичний комплекс складається з Навчальної та робочої навчальної програм, розроблених ККР, конспекту лекцій, МКР та білетів до екзамену.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »