Browsing by Author "Павленко, Олександр Олегович"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemСоціально- психологічні чинники соціалізації підлітків в сучасному суспільстві(Національний авіаційний університет, 2024-06) Павленко, Олександр ОлеговичУ кваліфікаційній роботі розкрито проблему соціалізації підлітків в сучасному середовищі, зокрема: розглянуто труднощі інтеграції підлітків у суспільство під впливом змінних соціально-психологічних умов. Описано соціально-психологічні чинники що формують соціалізацію підлітків, а саме адаптивність, соціальний інтелект, життєвий оптимізм, сімейне оточення та виховання, освітнє середовище, ровесницька група та ЗМІ. Практичне значення роботи полягає в результатах, що дозволяють краще розуміти взаємозв'язки між соціальним інтелектом, адаптивністю, життєвим оптимізмом та соціальними чинниками, що впливають на соціалізацію. Це знання можна використовувати для створення ефективних програм психологічної підтримки та розвитку підлітків, що сприятиме їхньому гармонійному розвитку та успішній інтеграції в суспільство.
- ItemСоціально-психологічні чинники соціалізації підлітків у кризовому середовищі(Національний авіаційний університет, 2024-10) Хоменко-Семенова, Леся Олексіївна; Khomenko-Semenova, Lesia; Рожківський, Андрій Миколайович; Rozhkivskyi, Andrii; Павленко, Олександр Олегович; Pavlenko, OleksandrУ статті проводиться теоретичний аналіз та емпіричне дослідження соціальнопсихологічних чинників соціалізації підлітків у кризовому середовищі Мета статті полягає у теоретичному визначенні та емпіричному дослідженні соціальнопсихологічних чинників соціалізації підлітків у кризовому середовищі; Результати. У ході емпіричного дослідження ми використали методики: авторська анкета спрямована на дослідження соціальних чинників формування соціалізації у підлітків в сучасному суспільстві; опитувальник «Ваш життєвий оптимізм» (В. А. Семиченко); багаторівневий особистісний опитувальник «Адаптивність» (А. Г. Маклакова і С. В. Чермяніна); тест Гілфорда «Соціальний інтелект». У ході дослідження було встановлено, що соціально-психологічними чинниками соціалізації підлітків є: Сім'я є одним із соціальних інститутів, психологічна сутність якого розглядається в багатьох дослідженнях. Система освіти, а саме шкільне середовище, виділяється як другий (поряд зі сім'єю) провідний інститут соціалізації. Ровесницька група відіграє ключову роль у формуванні соціалізації індивідів, що є об'єктом вивчення як соціології, так і психології. Засоби масової інформації (ЗМІ), такі як телебачення, радіо, інтернет, газети і журнали, грають значну роль у процесі соціалізації, сприяючи передачі культурних цінностей, стандартів поведінки і норм суспільства. Пандемія коронавірусу (COVID-19) відзначилася різкими змінами у всіх аспектах життя суспільства, включаючи соціалізацію. Війна відіграє критичну роль у соціалізації підлітків, впливаючи на всі аспекти їхнього життя, від соціальних навичок до емоційного стану. Висновок. Емпіричне дослідження показало наступні результати: за допомогою багаторівневого особистісного опитувальника «Адаптивність» (А. Г. Маклаков, С. В. Чермяніна) було виявлено, що 37% респондентів належать до групи задовільної адаптації. Вони здатні адаптуватися до змін, хоча цей процес потребує більше часу та зусиль; 62,8% респондентів мають високий або нормальний рівень адаптації, що свідчить про їхню легкість у пристосуванні до нових умов та змінних обставин. За допомогою тесту «Соціальний інтелект» Гілфорда було встановлено, що: у 44,2% респондентів рівень соціального інтелекту є середнім, 37,2% респондентів продемонстрували рівень соціального інтелекту вище середнього, що вказує на їхню високу здатність до ефективної взаємодії в соціумі. Діагностика рівня життєвого оптимізму за опитувальником «Ваш життєвий оптимізм» (В. А. Семиченко) показала, що у 39,5% респондентів рівень оптимізму знизився з високого до середнього, що пов’язано зі значними емоційними змінами та впливом негативних подій, таких як війна; 46,5% опитаних зберегли стабільний рівень оптимізму, демонструючи емоційну стійкість. За допомогою авторської анкети було виявлено основні соціальні чинники, які сприяють адаптації підлітків до кризового середовища, зокрема, вплив родини, ровесників, освітніх закладів та ЗМІ. Результати демонструють складний вплив сучасного кризового середовища на соціалізацію підлітків, а також варіативність їхньої адаптивності та емоційної стійкості.