Browsing by Author "Михеєва, Тамара Олександрівна"
Now showing 1 - 17 of 17
Results Per Page
Sort Options
- ItemБулінг як актуальна соціально-педагогічна проблема(Національний авіаційний університет, 2024-04-04) Затишна, Марія Володимирівна; Михеєва, Тамара ОлександрівнаБулінг, або систематичне та навмисне притискання та агресія, стає надзвичайно актуальною соціально-педагогічною проблемою у сучасних закладах освіти та суспільстві в цілому. Це явище може проявлятися в різних формах, таких як фізичне, вербальне, соціальне цькування та кібербулінг, завдаючи серйозних негативних наслідків для жертв булінгу, знижуючи їхню самооцінку та впливаючи на соціальну адаптацію. Водночас, це викликає необхідність активного втручання педагогічних установ, щоб виробити ефективні стратегії протидії булінгу, створюючи безпечне та підтримуюче середовище для учнів.
- ItemДослідження емпатії у майбутніх практичних психологів(Національний авіаційний університет, 2024-03) Михеєва, Тамара Олександрівна; Mykheieva, TamaraНадавати психологічну допомогу клієнтам та підтримувати їх психічне здоров’я є одним із завдань діяльності майбутнього практичного психолога. Успішне здійснення такої діяльності потребує готовності психолога бути об’єктивним при оцінці певних незвичних особливостей проблеми клієнта, що передбачає наявність у психолога сформованих не тільки професійних, але й особистісних харакетеристик. Багато психологічних шкіл, що вивчають проблеми взаємодії фахівців різних сфер, досліджують емпатію, яка є одним із основних факторів ефективної професійної діяльності практичних психологів.
- ItemЗастосування коефіцієнту рангової кореляції Спірмена при дослідженні показників толерантності до невизначеності та стресостійкості у іноземних студентів-майбутніх інженерів з ТОРПСА(Національний авіаційний університет, 2023-04) Михеєва, Тамара Олександрівна; Mykheieva, TamaraУ ході нашого дослідження, присвяченого удосконаленню професійної підготовки іноземних студентів-майбутніх інженерів з технічного обслуговування повітряних суден та авіадвигунів, ураховуючи результати ґрунтовного аналізу вимог міжнародних авіакомпаній до претендентів на посади авіаційних інженерів, нами було виокремлено ряд навичок та умінь, які покращують ефективність виконання професійної діяльності: здатність працювати у полі-національних, мультикультурних та міждисциплінарних групах, ефективно співпрацюючи з усіма членами команди; здатність працювати у змінних, непередбачуваних або невизначених умовах; стресостійкість; креативність; аналітичні навички; комунікативні навички.
- ItemКомпонентно-критеріальна характеристика сформованості готовності до професійної діяльності іноземних студентів-майбутніх фахівців авіаційної галузі(Національний авіаційний університет, 2022) Михеєва, Тамара Олександрівна; Mikheyeva, TamaraУ статті здійснено теоретичний аналіз наукових праць вітчизняних вчених щодо визначення компонентів, критеріїв, показників та рівнів сформованості готовності до професійної діяльності майбутніх фахівців авіаційної галузі. Мета статті полягає у виокремленні компонентів, критеріїв, показників та рівнів сформованості готовності до професійної діяльності іноземних студентів-майбутніх інженерів з технічного обслуговування повітряних суден та авіадвигунів. Завдання дослідження – визначити компоненти та виокремити критерії, показники та рівні сформованості готовності до професійної діяльності іноземних студентів-майбутніх інженерів з технічного обслуговування повітряних суден та авіадвигунів. Для досягнення поставленої мети були використані такі методи дослідження: науковий аналіз, систематизація, узагальнення, порівняння. У результаті проведеного дослідження було визначено структурні компоненти, які входять до складу професійної підготовки іноземних студентів-майбутніх інженерів з технічного обслуговування повітряних суден та авіадвигунів: профорієнтаційний, мотиваційно-ціннісний, когнітивно-діяльнісний, особистісний. Критеріями сформованості готовності до професійної діяльності обрано мотиваційний, когнітивно-діяльнісний, рефлексивний. Виділено початковий (низький), достатній та високий рівні готовності до професійної діяльності іноземних студентів-майбутніх фахівців авіаційної галузі. Висновки. Показники мотиваційного критерію: спрямованість та мотивацію здійснювати професійну діяльність в авіаційній галузі; толерантне ставлення до представників інших культур та національностей; професійно-ціннісні орієнтації. Показники когнітивно-діяльнісного критерію: комплекс набутих теоретичних знань, умінь та навичок з фундаментальних і гуманітарних дисциплін, а також професійно-значущі якості та уміння, набуті протягом навчання в університеті. Показники рефлексивного критерію: стресостійкість, толерантність до невизначеності, здатність вирішувати конфліктні ситуації, креативність, вміння мислити нестандартно та приймати професійні рішення у складних невизначених ситуаціях, здатність до рефлексії.
- ItemМатематична обробка результатів дослідження щодо визначення показників толерантності до невизначеності у іноземних студентів-майбутніх авіаційних інженерів(Національний авіаційний університет, 2023-04-04) Михеєва, Тамара ОлександрівнаВ рамках нашого дослідження, присвяченого удосконаленню професійної підготовки іноземних студентів-майбутніх інженерів з технічного обслуговування та ремонту повітряних суден та авіадвигунів (ТОРПСА) [2], було проведено констатувальний експеримент щодо визначення показників толерантності (ТН) та інтолерантності (ІТН) до невизначеності. В опитуванні взяли участь іноземці, які працюють інженерами в авіакомпаніях та іноземні студенти-майбутні інженери авіаційної галузі з таких країн: Алжир, Еквадор, Єгипет, Китайська Народна Республіка, Конго, Марокко, Нігерія, Об’єднані Арабські Емірати, Республіка Узбекистан, Судан, Туреччина. Для діагностики було використано методику Баднера [4, 5].
- ItemМедіаманіпуляція як основна модель сучасної ділової комунікації(Національний авіаційний університет, 2024-04-04) Русняк, Ольга Сергіївна; Михеєва, Тамара ОлександрівнаТрадиційні медіа (друковані видання, преса, телебачення) з кожним роком втрачають свій вплив, а нові медіа навпаки наступають. Наприклад, за даними Mediascope, в 2019 році інтернет в Україні вперше перевершив телебачення за добовим охопленням: щодня онлайн виходили близько 75% жителів великих міст, а телевізор дивилися 70,4% (Azzimonti, M., Fernandes, M. 2021).
- ItemМетоди подолання синдрому недостатності уваги у дітей підліткового віку(Національний авіаційний університет, 2024-04-04) Приймаченко, Тетяна Володимирівна; Михеєва, Тамара ОлександрівнаВпродовж багатьох років дослідники гіперактивний розлад розглядали лише з точки зору медицини і не враховували психічний аспект. Уперше з точки зори психології цей симптом було описано шотландським лікарем О. Кричтон, який охарактеризував даний розлад як вроджену хронічну незграбність, що призводить до розладів соціальної адаптації. Завдяки цьому було виявлено ще один напрямок, не лише медичний, а й психологічний [2].
- ItemОсобливості професійної адаптації фахівцівців IT-сфери під час війни(Національний авіаційний університет, 2024-04-04) Алексєєва, Іванна Петрівна; Михеєва, Тамара ОлександрівнаУ сучасному світі, де військові конфлікти залишають глибокий слід у багатьох сферах людської діяльності, розуміння процесів адаптації фахівців у високотехнологічних областях, таких як IT-галузь, набуває особливої значущості. Складність та динамічність сучасних воєнних умов вимагають від професіоналів не лише високого рівня технічної майстерності, але й здатності ефективно адаптуватися до стрімких змін, зберігаючи при цьому психологічну рівновагу та продуктивність. Питання адаптації в IT-сфері під час війни охоплює широкий спектр викликів – від психологічної стійкості до професійної гнучкості, та вимагає всебічного наукового аналізу та розробки цілеспрямованих стратегій. Таким чином, дослідження цієї тематики відіграє критичну роль у визначенні ефективних підходів до підтримки та розвитку фахівців у сфері інформаційних технологій в умовах, що швидко змінюються, що є важливим внеском у забезпечення сталого розвитку галузі та загального благополуччя суспільства в цілому [1].
- ItemОсобливості синдрому емоційного вигорання(Національний авіаційний університет, 2024-04-04) Михеєва, Тамара ОлександрівнаПовномасштабна війна, що триває в Україні більше двох років, впливає на усі сфери нашого суспільства, зокрема й на систему освіти. Через тривалу дію воєнного стану і науково-педагогічні працівники, і студенти почуваються емоційно виснаженими, оскільки зіштовхуються з різними стресовими факторами, що чинять негативний вплив на їх психічний та емоційний стан. Варто зазначити, що емоційне вигорання не лише негативно впливає на ефективність роботи того чи іншого фахівця, але й спричиняє зміни психічного та соматичного стану особистості, призводить до психологічних проблем і погіршення фізичного здоров’я людини.
- ItemОсобливості формування національної ідентичності української молоді(Національний авіаційний університет, 2024-10) Михеєва, Тамара Олександрівна; Mikheyeva, TamaraУ статті розглядаються ключові аспекти формування національної свідомості української молоді в умовах сучасних викликів, зокрема глобалізації, війни та соціально-політичної нестабільності. Проаналізовано нормативно-правову базу України, що спрямована на розвиток національної та громадянської ідентичності молоді, культурних і соціальних компетентностей, формуванню патріотичної свідомості. Наголошується на необхідності інтеграції національної ідентичності в освітні програми та підготовці фахівців для національно-патріотичного виховання. Водночас підкреслюється важливість боротьби з російською пропагандою, розвитку медіаграмотності та формування єдиної інфраструктури для підтримки національної свідомості в умовах війни. Зазначено, що ефективне формування національної ідентичності потребує комплексного підходу, включаючи освіту, культурні ініціативи та підтримку громадянського суспільства. Мета статті – теоретично обґрунтувати та проаналізувати проблему формування національної ідентичності української молоді. Завдання дослідження: проаналізувати нормативно-правову щодо формування національної свідомості української молоді; дослідити роль освіти та громадянської свідомості у формуванні національної ідентичності; проаналізувати соціокультурні та психологічні аспекти етнонаціональної ідентичності. Для досягнення поставленої мети були використані такі методи дослідження: науковий аналіз, систематизація, узагальнення, порівняння. У результаті проведеного дослідження було проаналізовано нормативно-правові акти України щодо формування національної свідомості української молоді; проаналізовано пріоритетні напрямки, стратегічні цілі, завдання для їх досягнення та показники результативності. Висновки. Формування національної свідомості серед української молоді є важливим завданням державної молодіжної політики, що спрямована на розвиток громадянської, національної та культурної ідентичності, виховання патріотизму та розвиток культурних цінностей. Протидія російській пропаганді та розвиток медіаграмотності серед населення є необхідними для зміцнення національної ідентичності. Для успішного формування національної ідентичності необхідно популяризувати українську мову, культурні традиції, активно залучати молодь до патріотичних та культурно-просвітницьких заходів, розвивати ефективну систему кадрового забезпечення у сфері національно-патріотичного виховання.
- ItemПрофесійне становлення майбутнього фахівця: психологічні чинники розвитку толерантності до невизначеності(Національний авіаційний університет, 2022) Кокарєва, Анжеліка Миколаївна; Kokarieva, Anzhelika; Лузік, Ельвіра Василівна; Luzik, Elvira; Ладогубець, Наталія Віталіївна; Ladohubets, Nataliia; Михеєва, Тамара Олександрівна; Mykheieva, TamaraУ статті здійснено аналіз процесу професійного становлення фахівця, що обумовлено психологічними чинниками розвитку толерантності до невизначеності здобувачів вищої освіти. Автори статті доводять важливість врахування властивостей особистості, які є базовими, стійкими, стабільними у часі, що впливають на професійне становлення майбутнього фахівця та відіграють суттєву роль при оцінці ймовірних результатів прийняття рішень в ситуаціях невизначеності. Мета статті полягає в теоретичному обґрунтуванні та емпіричному дослідженні психологічних чинників розвитку толерантності до невизначеності. Завдання дослідження зосереджені на науковому обґрунтуванні поняття «толерантність до невизначеності»; виявленні психологічних чинників розвитку толерантності до невизначеності; аналізі та інтерпретації результатів дослідження щодо розвитку толерантності до невизначеності. Результати проведеного дослідження довели, що здобувачі вищої освіти, у яких сформований високий рівень толерантності до невизначеності, здатні приймати альтернативні, креативні та нестандартні рішення, набувати новий досвід навіть за умов невизначеності. Здобувачі вищої освіти, що володіють означеною компетентністю, готові до творчості, експериментів, імпровізації. Здобувачі вищої освіти, у яких сформовано середній рівень толерантності до невизначеності, готові до праці за умов браку інформації, отримуючи новий досвід, готові до новизни, до розв'язання складних завдань. Висновки. Підсумовуючи результати дослідження щодо розвитку толерантності до невизначеності, ми спираємося на властивість особистості, психологічна сутність якої полягає в стійкості до впливів фактору невизначеності, нечіткості середовища та виявляється у прийнятті неоднозначності під час пошуку альтернатив рішення; терпиме відношення до новизни, мінливості та складності ситуацій, до непередбачуваності. Доведено, що ситуації невизначеності, які є джерелом активності особистості, сприяють як сформованості позитивної мотивації до дослідницької діяльності, так і необхідності спеціальної підготовки здобувача вищої освіти до професійних дій в ситуаціях невизначеності, сприяючи, таким чином, їх подальшому професійному становленню.
- ItemРефлексивний підхід до формування освітньо-інформаційного середовища системи дистанційної освіти в закладах вищої технічної освіти(Національний авіаційний університет, 2021-12) Лузік, Ельвіра Василівна; Luzik, Elvira; Семиченко, Валентина Анатоліївна; Semychenko, Valentyna; Ладогубець, Наталія Віталіївна; Ladohubets, Nataliia; Михеєва, Тамара Олександрівна; Mykheieva, TamaraДослідження присвячено обґрунтуванню теоретичних та методичних засад проєктування мультимедійного навчально-методичного комплексу (МНМК) для дистанційного навчання у відповідному освітньо-інформаційному середовищі та експериментальній перевірці ефективності його використання в освітньому процесі закладу вищої технічної освіти. Методики дослідження. Педагогічний експеримент проведеного дослідження включав три етапи. На констатувальному етапі для обґрунтування доцільності використання освітньо-інформаційних технологій були використані наукові методи: структурно-науковий, системно-функціональний аналіз; емпіричні методи: діагностика, спостереження, анкетування, опитування; методики (Р. Кеттелла, К. Роджерса, Т. Ільїної, Л. Кабардової, А. Лачинса, С. Будассі, М. Осташевої) та тестові завдання для вхідного та вихідного контролю. У ході констатувального етапу дослідження для виявлення якості та ефективності процесу дистанційного навчання було проведено опитування серед іноземних (86 студентів з 28 країн світу) та українських студентів НАУ. У формувальному експерименті генеральну сукупність досліджених склали: 18 (експериментальна група) і 20 (контрольна група) студентів. Результати формувального експерименту засвідчили позитивну динаміку зміни показників мотиваційно-ціннісної складової формування готовності майбутніх практичних психологів до використання освітньо-інформаційних технологій у процесі дистанційного навчання. Отримані результати підтвердили гіпотезу про те, що використання МНМК в освітньому процесі ЗВТО сприяє: створенню інтерактивного освітнього середовища для ефективного навчального процесу на засадах компетентісно-рефлексивного підходу; забезпеченню навчальної взаємодії між учасниками освітнього процесу; наявності умов для самоконтролю з урахуванням зворотніх жорстких та гнучких зв’язків. Висновки. МНМК для дистанційного навчання включає основний, розширений та продвинутий навчальні курси і складається з наступних елементів: теоретико-методологічний блок, навчальні модулі, контролюючий розділ. Системоутворювальним компетентнісно-цільовим елементом МНМК стала інформаційно-особистісна магістраль успішності навчання як оновлювана база новоутворених і накопичених знань, де реалізується навчальна взаємодія як між викладачем і студентами, так і зі сторонніми джерелами навчальної і прикладної інформації.
- ItemРобота з психічною травмою: інтегративний підхід(Національний авіаційний університет, 2024-04-04) Терлецька, Альона Ігорівна; Михеєва, Тамара ОлександрівнаВпродовж останніх років проблема психічної травми стала настільки актуальною, що її досліджують в усіх сферах життя: від медицини та психотерапії до соціальної та політичної діяльності. Ця тема вимагає удосконалення методів та підходів, щоб відповідати сучасним викликам. Саме тому інтегративний підхід стає все більш привабливим і перспективним у цій сфері.
- ItemФормування soft skills в іноземних студентів-майбутніх інженерів авіаційної галузі як фактор ефективної реалізації індивідуальної освітньої траєкторії(Національний авіаційний університет, 2022-04) Михеєва, Тамара Олександрівна; Mykheieva, TamaraВисокі вимоги провідних авіакомпаній світу до фахівців авіаційної галузі, які здобувають відповідну освіту в технічних університетах, обґрунтовують необхідність удосконалення процесу підготовки іноземних студентів-майбутніх інженерів авіаційної галузі. Однією з особливостей їхньої професійної підготовки є реалізація індивідуальної освітньої траєкторії (ІОТ) кожного студента. У межах нашого дослідження поняття «індивідуальної освітньої траєкторії іноземних студентів-майбутніх інженерів авіаційної галузі» розглядаємо як персональний маршрут опанування інтегральними, загальними та фаховими компетентностями з урахуванням особистісних цілей та можливостей, власних національних та релігійних інтересів з метою досягнення програмних результатів навчання. ІОТ передбачає формування у іноземних студентів не тільки професійно-важливих якостей, але й Soft Skills.
- ItemФормування Soft Skills у майбутніх практичних психологів в процесі вивчення дисципліни «Математичні методи в психології»(Національний авіаційний університет, 2024-06) Михеєва, Тамара Олександрівна; Mikheyeva, TamaraУ статті висвітлено особливості формування Soft Skills (м’яких навичок) у студентів-майбутніх практичних психологів. Встановлено, що сучасні практичні психологи, крім професійних якостей, мають володіти добре розвиненими соціальними навичками, такими як здатність генерувати нові ідеї (креативність), здатність працювати в команді, комунікабельність, здатність приймати обґрунтовані рішення. Описано основні методи та форми викладання, що застосовувались в процесі вивчення студентами навчальної дисципліни «Математичні методи в психології». Метою статті є аналіз освітньо-професійної програми «Практична психологія» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 053 «Психологія» та сучасних вимог роботодавців до практичних психологів. Завдання дослідження: проаналізувати ОПП «Практична психологія» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 053 «Психологія»; виокремити м’які навички (Soft Skills), що мають бути сформовані у психологів, щоб вони були конкурентоспроможними на ринку праці. Для досягнення поставленої мети були використані такі методи дослідження: науковий аналіз, систематизація, узагальнення, порівняння. У результаті проведеного дослідження було проаналізовано сучасні вимоги роботодавців до практичних психологів; виокремлено м’які навички (Soft Skills), якими мають володіти психологи, щоб бути конкурентоспроможними на ринку праці; представлено приклади методів і прийомів навчання, що застосовувались викладачем для формування загальних компетентностей в процесі викладання навчальної дисципліни «Математичні методи в психології». Висновки. (Soft Skills), якими мають володіти психологи, щоб бути конкурентоспроможними на ринку праці: комунікативні навички, аналітичні здібності, навички командної роботи, здатність розв’язувати проблеми, організаційні навички, гнучкість та адаптивність тощо. Методи і прийоми навчання, що застосовувались викладачем в процесі викладання навчальної дисципліни «Математичні методи в психології»: дискусія, презентація, case-study, метод аналогій, метод проєктів, робота в малих групах, створення психологічно сприятливої атмосфери, метод створення відчуття успіху.
- ItemФормування готовності до професійної діяльності іноземних студентів-майбутніх інженерів авіаційної галузі(Національний авіаційний університет, 2020) Михеєва, Тамара Олександрівна; Mikheyeva, TamaraУ статті розкрито актуальність вирішення проблеми формування готовності до професійної діяльності іноземних студентів-майбутніх інженерів авіаційної галузі в процесі їхньої професійної підготовки. Проаналізовано погляди сучасних вітчизняних та зарубіжних науковців щодо професійної підготовки інженерних кадрів у закладах вищої технічної освіти, зокрема авіаційних спеціальностей, та актуальні питання підготовки іноземних студентів. Виокремлено низку суперечностей, з якими зіштовхуються іноземні студенти, які приїжджають у незнайому країну отримувати обрану спеціальність. Наголошено на важливості педагогічної підтримки під час адаптаційного періоду студентів-іноземців. Проаналізовано основні вимоги та обов’язки інженерів з обслуговування повітряних суден згідно Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (Випуск 68 «Авіаційний транспорт»). З’ясовано, що готовність до професійної діяльності іноземних студентів-майбутніх інженерів авіаційної галузі являє собою динамічну систему взаємопов'язаних зовнішніх та внутрішніх чинників особистості, які взаємодіють у сукупності з набутими під час професійної підготовки знаннями, вміннями та навичками, спрямованими на успішне виконання професійної діяльності. Наголошено на тому, що формування готовності до професійної діяльності іноземних студентів-майбутніх інженерів авіаційної галузі буде ефективним за умови створення відповідного освітньо-інформаційного середовища та побудови особистісної траєкторії навчання.
- ItemФормування готовності до професійної діяльності іноземних студентів-майбутніх інженерів в технічних університетах(Національний авіаційний університет, 2023-05-17) Михеєва, Тамара Олександрівна; Mykheieva, TamaraДисертація присвячена вирішенню актуальної науково-педагогічної проблеми формування готовності до професійної діяльності іноземних студентів-майбутніх інженерів в технічних університетах. Теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено шляхи оптимізації освітнього процесу закладу вищої освіти шляхом використання авторської технології формування готовності до професійної діяльності іноземних студентів-майбутніх інженерів в технічних університетах. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити ефективність авторської технології формування готовності до професійної діяльності іноземних студентів-майбутніх інженерів. Наукова новизна одержаних результатів дисертаційної роботи полягає в тому, що вперше: сформульовано й науково обґрунтовано авторське визначення ключового поняття дослідження «готовність до професійної діяльності іноземних студентів-майбутніх інженерів з технічного обслуговування та ремонту повітряних суден та авіадвигунів (ТОРПСА)», що тлумачиться як динамічна система взаємопов'язаних зовнішніх і внутрішніх чинників особистості, що взаємодіють у сукупності з набутими під час професійної підготовки знаннями, вміннями та особистісними навичками, спрямованими на успішне виконання завдань професійної діяльності в багатонаціональних колективах за умов невизначеності чи непередбачуваних ситуацій; розкрито зміст і виокремлено структурні компоненти готовності до професійної діяльності іноземних студентів-майбутніх інженерів з ТОРПСА; визначено критерії готовності до професійної діяльності (мотиваційний, пізнавально-оперативний, рефлексивний) та відповідні показники; схарактеризовано рівні (початковий, достатній, високий) готовності до професійної діяльності іноземних студентів-майбутніх інженерів з ТОРПСА; розроблено й обґрунтовано авторську технологію формування готовності до професійної діяльності іноземних студентів-майбутніх інженерів з ТОРПСА, що складається з таких етапів: профорієнтаційного (проведення профорієнтаційних заходів серед іноземних слухачів підготовчих відділень/факультетів та іноземних абітурієнтів за кордоном із залученням іноземних авіафахівців), аналітично-організаційного (науковий аналіз нормативно-правової бази підготовки іноземних студентів, сучасних вимог міжнародного ринку праці до авіаційних інженерів, освітньо-професійних програм і стандартів; визначення компонентів, критеріїв, показників і рівнів сформованості готовності до професійної діяльності іноземних студентів-майбутніх інженерів з ТОРПСА; виокремлення педагогічних умов і вибір діагностувальних методик), процесуально-діяльнісного (застосування системного, особистісно зорієнтованого, технологічного та культурологічного підходів; форм, методів, прийомів і засобів) та результативно-оцінного (застосування діагностувальних методик для визначення рівнів сформованості готовності до професійної діяльності в іноземних студентів-майбутніх інженерів з ТОРПСА за мотиваційним, пізнавально-оперативним і рефлексивним критеріями). Подальшого розвитку набули теорія та методика професійної підготовки іноземних студентів-майбутніх інженерів авіаційної галузі у закладах вищої освіти. Практична значущість результатів дослідження полягає в розробці та впровадженні діагностувального інструментарію та авторської технології формування готовності до професійної діяльності іноземних студентів-майбутніх інженерів з ТОРПСА; розробці та реалізації авторських завдань до практичних занять з навчальних дисциплін «Основи авіаційного менеджменту», «Математичні методи оптимізації процесів технічного обслуговування повітряних суден і авіадвигунів», «Авіаційна безпека (офіційний курс ІСАО 123/Авіакомпанія, секція S)». Представленою авторською технологією можуть скористатися науково-педагогічні працівники закладів вищої технічної освіти, які здійснюють професійну підготовку іноземних студентів-майбутніх інженерів.