Browsing by Author "Матієнко-Купріянов, В.І."
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemМісце інтересів у педагогічному процесі у контексті трансформації ролі педагога(Національний авіаційний університет, 2022, 2022-06-16) Вржесневський, Іван Іванович; Янішевський, Ю.В.; Матієнко-Купріянов, В.І.Якщо головною функцією педагогіки залишається – сприяти становленню особистості в ході освітнього (освітньо-виховного) процесу, то науковий пошук у такій педагогіці розглядає закономірності та закони властиві саме цій функції (наприклад, корекція дидактичних принципів систематичності чи послідовності). Якщо головною функцією педагогіки стає надання освітніх послуг (що базується на задоволенні вимог та інтересів споживача), то науковий пошук спрямований на виявлення найефективніших маркетингових ходів. Це відноситься і до економічних аспектів організації педагогічної діяльності та власне до педагогічного процесу.
- ItemФілософсько-антропологічний базис педагогіки фізичних зусиль і рухової активності(Національний авіаційний університет, 2020-06-18) Вржесневська, Г.І.; Захарчук, І.Р.; Матієнко-Купріянов, В.І.Розглядаючи педагогіку фізичних зусиль і рухової активності як особливу специфічну форму педагогіки, в контексті загального антропогенезу людини, в діяльнісному аспекті, ми також зобов'язані бачити перспективи її впливів за межами часових рамок – навчання студента у вищому навчальному закладі. Безпосередній вплив і післядії фізичних навантажень на стан функціональних систем нашого організму обмежено певним часовим діапазоном. Саме тому вони повинні досить регулярно повторюватися. Наскільки людина готова до регулярних тренувань, до такої витратної (за часом і зусиллям) постійної праці? І тут виникають проблеми філософського характеру – світогляд і життєтворчість. Розуміння кінцевості свого існування може викликати (і періодично викликає) у людини почуття приреченості і, відповідно, депресивний стан. Можливо, саме тому в педагогіці, пов'язаної з фізичними зусиллями і «тілесністю», традиційно ігнорується спроба розглянути по-справжньому довготривалі тілесні перспективи особистості. У людини періодично, в різні вікові періоди, виникають моменти, коли він болісно відчуває кінцевість, а значить і безглуздість свого існування – буття.