Browsing by Author "Кашпіровська, Валентина Вікторівна"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- ItemГендерність і тілесність у творчості автохтонних письменників Північної Америки(Талком, Київ, 2021-04) Побережна, Вікторія Олександрівна; Кашпіровська, Валентина Вікторівна; Чумаченко, Сергій СергійовичНа даний момент не існує жодного сумніву, що у формуванні літературної традиції індіанських народів не останню роль відіграють процеси деколонізації. Індіанські автори на зразок Н.Скотта Момадея, Ігнатії Брокер, Леслі Мармон Сілко, Джорданa Вілерa декларують свою творчість як ідеологічно заангажовану і стверджують у ній національну ідентичність поневолених народів Північної Америки, звертаючись до національного тубільного спадку, що довгий час вважався неважливою відмираючою культурною складовою американських індіанців. Важливу роль у цьому спадку відіграє концепт тілесності і сексуальності. Літературно-тілесний дискурс як ціннісно-світоглядний сегмент картини світу цих авторів є особливим способом оприявлення авторської свідомості в художньому тексті. Так О.Шостак зауважує, що «уявлення про стать і сексуальність у корінних общинах Північної Америки значно відрізнялося від тих, що мали їхні іспанські, французькі й англійські завойовники. У багатьох корінних суспільствах розрізняли третю і четверту стать, які визначали ролі тих членів громади, чия гендерна ідентичність не збігалася із природною статтю. Так, наприклад, у народу зуні гендерну орієнтацію вважали радше «набутою, а не вродженою рисою. Біологічна стать не диктувала ті ролі, які обирала собі людина».
- ItemДоцільність функціонування студентської навчальної лабораторії(Талком, Київ, 2019-05) Кашпіровська, Валентина ВікторівнаРозвиток творчої особистості є одним із першочергових завдань вищих навчальних закладів освіти України. У сьогоднішніх умовах реформування вищої освіти в Україні, її стійкої орієнтації на європейську систему освіти та входження до Болонського процесу, відбувається постійний перегляд змісту, методів та форм організації навчальної діяльності студентів у ВНЗ. Концепція ступеневої (багаторівневої) підготовки фахівців у вищих навчальних закладах визнає самостійну роботу студентів одним із пріоритетних напрямків підготовки висококваліфікованих спеціалістів. Для сучасного фахівця у галузі підготовки немовних спеціальностей особливо важливо орієнтуватися в потоці наукової інформації включаючи інформацію іноземною мовою), оволодівати теоретичними фундаментальними знаннями як основою професійної діяльності, а також уміти застосувати ці знання практично. Самостійна робота студентів – це інтелектуальна праця, спрямована на придбання знань, умінь і навичок. Серед основних завдань самостійної роботи є: • формування інтересу до освоєння методики самостійного розв’язання науково-дослідницьких завдань; • пошук та робота із джерелами інформації; • розвиток інтелектуальної сфери, творчого мислення та самостійності.
- ItemРецепція літературної національної ідентичності корінних жителів США(Талком, Київ, 2020-04) Побережна, Вікторія Олександрівна; Яковенко, Надія Леонідівна; Кашпіровська, Валентина ВікторівнаПроцеси деколонізації відіграють провідну роль у формуванні літературної традиції корінних народів Північної Америки. Письменники, такі як Н. Скотт Момадай, Ігнатія Брокер та Леслі Мармон Сілко, декларують свої твори як ідеологічно переплетені з претензіями на національну ідентичність колонізованих народів Північної Америки, посилаючись на національну корінну спадщину, яка здавна вважається невагомою культурною смертю компонент американських індіанців. Важливу роль у цій спадщині відіграє концепція тілесності та сексуальності. Літературно-фізичний дискурс як ціннісно-ідеологічний сегмент картини світу цих авторів є особливим способом просування свідомості автора в художньому тексті. О. Шостак зауважила, що поняття сексу та сексуальності в корінних громадах Північної Америки суттєво відрізнялося від понять їх іспанських, французьких та англійських завойовників. Багато корінних товариств розрізняли третю та четверту статі, що визначало ролі цієї громади члени, гендерна ідентичність яких не збігалася з природною статтю. Наприклад, серед людей Зуні гендер вважався «набутою, не вродженою ознакою. Біологічна стать не диктувала тих ролей, які обирали люди». В сучасному культурному дискурсі американських індіанців ми маємо справу з величезною кількістю різноманітних визначень фізичності та сексуальності, які сьогодні є однією з ключових системоутворюючих концепцій культурного, соціологічного, мовного, антропологічного та літературного аспектів дослідження корінних жителів Північної Америки.
- ItemФормування культурної ідентичності корінних народів Північної Америки(Талком, Київ, 2020) Побережна, Вікторія Олександрівна; Яковенко, Надія Леонідівна; Кашпіровська, Валентина Вікторівна; Коваль, Світлана ВолодимирівнаАналізуючи історичні підходи до розгляду поняття культурної ідентичності, можна стверджувати, що у минулому усталилися два шляхи до вирішення цієї проблеми. З одного боку, панував картезіанський підхід, згідно з яким людина зводилася до дихотомії свідомості і розуму. Інший підхід був в опозиції до першого; згідно з ним, не існує людини взагалі, але натомість кожна особистість є культурно і національно закоріненою. Станом на початок ХХІ ст. вважається, що обидві ці позиції не відповідають повною мірою людській природі. Сучасний стан філософської думки вимагає пошуку такої нтерпретативної схеми, у якій людина, свобода і культурна ідентичність постали б як взаємодоповнення, а не взаємовиключення. Персональне розгортання ідентичності відбувається у певному комунікативному середовищі і взаємопов’язане з наявними мовленнєво-дискурсними практиками.