Browsing by Author "Калмикова, Наталія Григорівна"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- ItemResistant Properties of Lubricating Materials with Fullerene Nanoadditives(Problems of Tribology, 2023-06) Olecsandrenco, Victor Petrovych; Олександренко, Віктор Петрович; Yefymenko, Valerii Volodymyrovych; Єфименко, Валерій Володимирович; Kalmycova, Nataliia Grygorivna; Калмикова, Наталія ГригорівнаThe main function of lubricating oils and greases is to reduce friction and wear of the surfaces of parts that rub. An important place in increasing the reliability of the equipment and increasing its service life is occupied by the wear resistance of the parts. During operation, intensive wear of friction nodes occurs as a result of significant loads, speeds and temperatures, exposure to aggressive environments and vibrations. One of the most economically beneficial ways to increase the durability of friction nodes in various machines and mechanisms is to improve the quality of lubricants, primarily their lubricating properties, which is achieved mainly by introducing anti-wear, anti-seize and anti-friction additives into them. The introduction of additives into oils and lubricants allows you to satisfy two main requirements of technology: increasing the service life (reliability) of machines and mechanisms; fuel energy conservation, because about 30 % of the energy produced in the industrialized countries of the world is ultimately wasted on friction. In recent years, one of the ways to improve the operational properties of materials is the use of nanomaterials - fullerene as additives to them, including as additives to lubricating materials. This is due to the fact that these compounds are unique objects from the point of view of electronic structure, physical and chemical properties. An extraordinary feature is also the fact that it is the only soluble form of carbon in hydrocarbon compounds, which allows it to be used in a variety of directions. Conducting experimental studies on the possibility of using fullerenes and fullerene-containing carbon black as anti-wear additives is a very relevant area of scientific work.
- ItemДжерела втрат нафтопродуктів під час різних технологічних операцій з ними(2020-04-16) Бойченко, Сергій Валерійович; Калмикова, Наталія ГригорівнаПідвищення ефективності використання моторних палив на сьогодні є одним із найреальніших напрямів вирішення енергетичних і екологічних проблем водночас [1]. Не менш актуальною проблемою на сьогодні є забруднення навколишнього середовища токсичними речовинами внаслідок втрат нафтопродуктів під час різних технологічних операцій з ними, що ставить під загрозу екологічну рівновагу та здоров’я людини, завдає матеріального збитку та значно скорочується технічний ресурс двигуна транспортного засобу [2]. З моменту видобутку до безпосереднього використання нафтопродукти піддаються більш ніж 20 перевалкам, при цьому 75 % втрат мають місце в результаті випаровування і тільки 25 % – через аварії і витік. За різними оцінками, щорічно в атмосферу планети викидається 50-90 млн. т. вуглеводнів. Значна частина цих викидів відбувається на підприємствах нафтопереробної і нафтогазовидобувної промисловості. На нафтопереробному заводі (НПЗ) основні втрати відбуваються в резервуарах (17,9 % від загальних втрат) при спалюванні на факелах (18,1 %), через негерметичність обладнання (16,4 %), у нафтовідділювачах (5,2 %), в очисних спорудах (8,3 %) [3].
- ItemОцінка якості моторних олив у процесі експлуатації(Національний університет "Львівська політехніка", 2020) Єфименко, Валерій Володимирович; Ефименко, Валерий Владимирович; Yefymenko, Valerii Volodymyrovych; Калмикова, Наталія Григорівна; Калмыкова, Наталыя Григорьевна; Kalmykova, Natali Grygorivna; Єфіменко, Олександр Валерійович; Ефименко, Александр ВалериевичДосліджено процес зміни загального лужного числа моторної оливи Castrol Magnatec 5W-30 А3/В4 в процесі реальної експлуатації в автомобілі (пробіг 0 – 21000 км). Встановлено, що загальне лужне число свіжої моторної оливи становить 8,7, при пробігу автомобіля 5000 км – 7,2, 10000 км – 5,1, 15000 – 3,6 , 17000 км – 2,06, 21000 км – 1,64 мг КОН/г оливи відповідно.Встановлено, що лужне число відпрацьованої моторної оливи досягло критичного значення при пробігу автомобіля понад 10000 км. Показано, що в процесі експлуатації моторної оливи відбувається спрацювання мийно-диспергуючих присадок, тому після її очищення обов'язковим є додавання пакету присадок.
- ItemПричинно-наслідковий аналіз втрат нафтопродуктів. Сучасний стан і перспективи вирішення(2020-05-18) Бойченко, Сергій Валерійович; Калмикова, Наталія ГригорівнаПідвищення ефективності використання моторних палив на сьогодні є одним із найреальніших напрямів вирішення енергетичних і екологічних проблем водночас[1]. Сучасний стан ефективності використання ПЕР в Україні, внаслідок втрат нафтопродуктів не відповідає вимогам сучасного світу. Сьогодні 40 % нафти виливається у море під час аварій танкерів, 27 % – при перекачці по нафтопродуктопроводам, 16 % складають втрати при зберіганні[1].Значною частиною цих втрат є втрати від випаровування при проведенні різних технологічних операцій, а саме: транспортуванні, зберіганні, перекачуванні, застосуванні тощо. Світові статистичні дані вказують на те, що загальні втрати нафти та нафтопродуктів від випаровування коливаються у межах 0,5-1,7 % від загального об'єму переробленої сировини, тоді як в Україні їх величина суттєво більша і становить 3-7 %[2]. Так, за оцінками спеціалістів, лише через усунення втрат нафтопродуктів можна отримати до 20% усієї економії паливно-енергетичних ресурсів [3].
- ItemПричинно-наслідковий взаємозв’язок емісії вуглеводнів і втрат бензинів у горизонтальних резервуарах. Причини, фактори, джерела(Національний авіаційний університет, 2020) Бойченко, Сергій Валерійович; Калмикова, Наталія Григорівна; Boichenko, S; Kalmykova, NПідвищення ефективності використання моторних палив на сьогодні є одним із найреальніших напрямів вирішення енергетичних і екологічних проблем водночас [1]. Середньостатистичні дані літературних джерел [1] свідчать про те, що 40 % нафти виливається у море під час аварій танкерів, 27 % — під час перекачки по нафтопродуктопроводам, 16 % складають втрати під час зберігання.