Browsing by Author "Драниця, Олена Володимирівна"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemЗв’язок індивідуально-психологічних особливостей та самооцінки у осіб юнацького віку(Національний авіаційний університет, 2021-06) Драниця, Олена ВолодимирівнаІнтерес до внутрішнього світу особистості завжди мав особливе значення. Поведінка людини поєднується з її власним образом і тим, ким вона хоче бути. Вивчення характеристик самосвідомості, чи є самооцінка адекватною, структура та функції образу «Я» пов’язані із формуванням особистого статусу в житті, що має не лише теоретичне значення, а й практичне. Самооцінка суттєво впливає на ефективність діяльності та формування особистості на всіх етапах розвитку. Залежність особистості суб'єкта та різних форм зовнішньої діяльності від його ставлення до себе неодноразово підтверджувалась у психології. Тому ставлення людини до себе є однією з основних характеристик її особистості. Адекватна самооцінка при взаємодії з оточуючими є одним з основних показників психосоціальної адаптації. Якщо самооцінка спотворена, то це вже є достатньою умовою соціального розладу, що свідчить про необхідність коригувальних заходів для запобігання серйозних психологічних проблем. Важливою передумовою розвитку національних і соціальних продуктивних сил є те, що компетентні фахівці можуть здійснювати самовизначення, саморозвиток, самовиховання, саморефлексію, самовдосконалення та самореалізацію в житті. Всі ці якості можна отримати та реалізувати лише з адекватною самооцінкою. У юнацькому віці особистість не лише зазнає психологічних та фізичних змін, але також відбувається прийняття важливих рішень та формування особистості. Після тихого шкільного життя, де більшість проблем вирішують батьки та вчителі, настає час самостійно обирати професійну діяльність, коханих та друзів. У цей період важливо зрозуміти себе, свій внутрішній досвід та психологічні реакції. Актуальні соціальні умови розвитку осіб юнацького віку сприяють зростанню соціально-психологічної нестабільності, що може призвести до деструктивних змін в установках, світогляді та поведінці особистості у процесі її формування. У взаємодії з властивими індивідуально-психологічними особливостями людини, така ситуація може мати суттєвий вплив на самооцінку представників юнацької молоді і в результаті на особистість в цілому. Питання самооцінки особистості у психологічній теорії є одним з найбільш досліджуваних. У науковій літературі проблема формування самооцінки та різні її аспекти дають доволі широке коло представлення. Велику увагу дослідженню феномену самооцінки приділено у роботах Л. Божович, О. Музики, У. Джемса, Ф. Зімбардо, Е. Еріксона, К. Роджерса, Ч. Кулі, Є. Шорохової, М. Лісіної, А. Липкіної, О. Соколової, Дж. Міда, Ч. Спілбергера, С. Рубінштейна, та інших авторів. Проблему формування особистості у юнацькому віці та особливостей самосвідомості досліджували А. Дмітрієв, І. Лілієнталь, М. Енеєва, Н. Протасова, В. Лісовський, А. Газізулін. Однак аналіз наукової літератури дозволяє констатувати, що проблема зв’язку особистісних характеристик та самооцінки потребує додаткового дослідження, що і обумовлює вибір теми нашої дипломної роботи: «Зв’язок індивідуально-психологічних особливостей та самооцінки у осіб юнацького віку».
- ItemНомофобія серед студентів як прояв внутрішньоособистісних конфліктів(Національний авіаційний університет, 2019-04-01) Драниця, Олена ВолодимирівнаПроцес інформатизації та комп’ютеризації суспільства хоч і несе, безперечно, позитивні зміни, призводить також і до негативних соціальних явищ. Серед них особливо гостро постала останнім часом проблема залежності дітей та молоді від гаджетів. Ця категорія населення є більш вразливою до засвоєння хибних цінностей, переконань, перейняття негативних моделей поведінки. Внаслідок цього формується неадекватний життєвий сценарій поведінки людини, яка частіше підпадає під шкідливий вплив оточення. Така людина має «перекручене» ставлення до інформації про світ загалом та до себе зокрема, внаслідок чого формується значна кількість внутрішніх протиріч та конфліктів. Останнє є спочатку причиною, а потім і наслідком номофобії серед студентської молоді