Browsing by Author "Гордієнко, Катерина Олександрівна"
Now showing 1 - 20 of 26
Results Per Page
Sort Options
- ItemPsychological basis of the criminogenic tone formation of the text and its automatic determination(National Aviation University, 2023-04) Hordiienko, Kateryna; Joukl, Zdeněk; Гордієнко, Катерина ОлександрівнаInformation published in social networks plays an important role in modern society, which makes the issue of the psychological state of Internet users even more relevant. It determines success, features of interaction, emotional component and behavioral reactions of persons who encounter it. In social, clinical and legal psychology, topical issues of cyber socialization, features of the formation and manifestation of an individual or a social group in the conditions of the information society, the emergence of new phobias that encourage consideration of the impact of cyberspace on the psyche of its users are considered.
- ItemSelf-actualization of personality as a factor of implementing own living positions(«The scientific heritage», Hungary, 2019) Помиткіна, Любов Віталіївна; Гірчук, Олеся Василівна; Рудик, Світлана Анатоліївна; Гордієнко, Катерина Олександрівна; Назаренко, Наталія АнатоліївнаThe article are highlighted the results of theoretical analysis and practical study of self-actualization of stu- dents as a factor of realization of their own vital position. Furthermore, the justification of the characteristics of self-actualization is given like the main determinant of the human movement to the realization of own plans and conceptions.
- ItemThe problem of digitalization in psychological and education spheres(National Aviation University, 2021-04-07) Hordiienko, Kateryna; Гордієнко, Катерина ОлександрівнаDetermining the essence of the digitalization problem in psychological science and education is carried out in the process of studying modern technologies to meet human needs as a subject of the information society, social, cultural and economic trends in the world. Based on the above, digitalization in a broad sense is considered as a process and result of technologization collection, cultivation and dissemination of information using computer technology to meet human needs. At psychology, the problem of digitalization is studied by cyberpsychology which is a branch of psychology that observes mental processes, states, properties and manifestations of their activity (function, communication, behavior) in cyberspace.
- ItemTheoretical overview of the problem of increasing social-psychological adaptation based on success of the students` self-actualization(Національний авіаційний університет, 2020-04-01) Hordiienko Kateryna; Гордієнко, Катерина ОлександрівнаTechnological and global changes of modern society contribute to increasing the requirements for human adaptive capacity. The striving for the fullest possible detection and self-development of abilities, life knowledge and skills in different fields, which is, to self-actualization become especially relevant for adolescents. Based on this, there is a problem finding the tool and the promotion conditions for enhancing the socio-psychological adaptation capacity of student youth during higher education.
- ItemTo the problem of study of ways that provide socio-psychological adaption of personality in the conditions of higher education(2019-04-24) Hordiienko, Kateryna; Гордієнко, Катерина Олександрівна
- ItemАналіз проблеми розвитку соціально-психологічних адаптаційних можливостей через самоактуалізацію юнаків в умовах ЗВО(Academic Society of Michal Baludansky, UK TU Košice, Slovakia, 2020) Гордієнко, Катерина Олександрівна; Hordiienko KaterynaУ статті розглядається проблема аналізу розвитку соціально-психологічних адаптаційних можливостей через самоактуалізацію юнаків в умовах навчання у закладах вищої освіти. Динамічні зміни, що відбуваються в сучасному суспільстві, сприяють виникненню підвищених вимог до адаптаційних можливостей людини: як до організму, як до носія психічного, як до носія соціального. Юнацький вік виступає як особливо актуальний період для прийняття відповідальних рішень, становлення творчої особистості, оволодіння комплексом професійних ролей та формування спеціальних здібностей, характеру та інтелекту майбутнього фахівця. У зазначений віковий етап особистість набуває професійної ідентичності, саморозвитку та професійної самоактуалізації в умовах навчально-професійної діяльності, а конкретніше, в умовах закладу вищої освіти. У психолого-педагогічній літературі представлено досить суттєві результати теоретичних та емпіричних досліджень із питань проблеми адаптації особистості до колективу, вищого навчального закладу та/або професійної діяльності. Аналіз матеріалів відображає теоретичне обґрунтування літературних джерел, що вивчають різні аспекти вивчення адаптації, соціально-психологічної адаптації, самоактуалізації та їх взаємозв’язку, з точки зору особливостей самоактуалізації особистості в контексті її професійної самореалізації; вікових та гендерних особливостей самоактуалізації в період становлення особистості; розуміння суті самоактуалізації, її видів, компонентів, критеріїв; виявлення і аналізу взаємозв'язків самоактуалізації із соціально- психологічною адаптацією; дослідження само актуалізації впродовж професійної підготовки у закладах вищої освіти. Однак питання підвищення соціально-психологічних адаптаційних можливостей студентської молоді на основі сприяння їхній самоактуалізації з урахуванням основоположних компонентів і динаміки показників у різних сферах життєдіяльності, залишаються недостатньо дослідженими, що сприяє пошуку засобів та умов удосконалення взаємодії учасників навчально-виховного процесу в контексті вищої освіти з точки зору соціально-психологічної адаптації. Актуальність і недостатня вивченість проблеми обумовили вибір теми теоретичного узагальнення та аналітичного огляду досліджень, що стане поштовхом для здійснення емпіричного дослідження.
- ItemДо проблеми дослідження самоактуалізації молоді у професійній сфері(2014) Гордієнко, Катерина ОлександрівнаCучасні тенденції євроінтеграції зводять проблему розвитку особистості та підвищення рівня кадрового забезпечення в ранг пріоритетних завдань. В умовах соціально-економічних змін посилюється увага до проведення в Україні освітніх реформ, які свідчать про принципово нові вимоги до професійної підготовки молодих фахівців. Однак, вирішення проблем людини в правовому аспекті потребує розв’язання й проблем суто психологічних. Однією з таких є проблема методики вивчення самоактуалізації молоді у професійній сфері, яка на сьогодні залишається недостатньо розробленою. Це зумовило проведення дослідження, спрямованого на розроблення методики дослідження професійної самоактуалізації як засобу підвищення адаптованості студентів.
- ItemДо проблеми суті тривожності та можливостей її зниження у людини(Національна академія внутрішніх справ, 2013-10-16) Гордієнко, Катерина ОлександрівнаВ умовах сучасних соціально-економічних змін посилюється увага до проведення в Україні правових реформ, які свідчать про піклування про громадян, про їх задовільні умови життєдіяльності. Однак, вирішення проблем людини в правовому аспекті потребують розв'язання й проблем суто психологічних. Однією з таких є проблеми зниження тривожності особи.
- ItemДіджіталізація психологічного насильства студентської молоді(Кафедра, 2021-04-15) Гордієнко, Катерина ОлександрівнаУ даній статті висвітлюються питання кібербулінгу студентському молоді. Розвиток інформаційно-комунікаційних технологій та соціальних сервісів загострює актуальність і поширеність проблеми діджиталізації насильства серед студентів, адже булінг у кіберпросторі може визначати психологічний стан, соціалізацію та подальше становлення юнаків та дівчат. Отримані під час подальшого дослідження цієї теми дані зможуть продемонструвати поширеність проблеми, рівень необізнаності студентів, агресії й толерантності до психологічного насилля у Інтернет-мережі.
- ItemЕмпатія як показник кібербулінгу серед здобувачів вищої освіти(International Science Group, 2021-10-08) Гордієнко, Катерина ОлександрівнаВіртуальна реальність, ефект присутності, опосередкована активність через гаджет та постійна залученість у процес спілкування дають необмежені можливості створювати й приміряти на себе, власне реальне «Я» різноманітні соціальні ролі для отримання нових відчуттів, емоцій і програвання конструктивних та деструктивних моделей поведінки. Кібербулінг ми розглядаємо як таку деструктивну модель поведінки, що систематично використовується агресором для цькування жертви через соціальні мережі. Для ґрунтовного дослідження явища, необхідно визначити його особливості активного прояву серед студентів та показники діагностики феномену.
- ItemЗапобігання кібербулінгу у віртуальному просторі як умова самореалізації студентської молоді у закладі вищої освіти(Vědecká perspektiva, 2021) Гордієнко, Катерина Олександрівна; Hordiienko, KaterynaРозвиток соціальних комунікацій, які задовольняють різні потреби людини та супроводжують її протягом усього життя – потреба у безпеці, у приналежності до групи, визнанні, самореалізації та самоактуалізації буде завжди актуальною проблемою. Інтернет-комунікацію можна вважати одним із способів задоволення цих потреб. Соціальні мережі містять структуровану інформаційну базу даних про мільйони необхідних і непотрібних речей в залежності від потреб користувачів: від бажання до самореалізації та самоактуалізації у різних сферах діяльності до задоволення фізіологічних, пізнавальних, соціальних потреб, тощо. Чим більше людей спілкуються у віртуальній реальності, тим більше з’являється електронної інформації про особисте життя, інтереси, думки, роботу, навчання, тощо, яка може бути використана сторонніми особами проти її власника у різних формах кібербулінгу (переслідування, шантаж, приниження, зведення наклепів, анонімні погрози та ін.).
- ItemЗастосування дельфінотерапії для учасників АТО(2016) Гордієнко, Катерина ОлександрівнаВоєнні дії в нашій державі загострюють актуальність підвищення вітальності населення. Для цього необхідні нові підходи та сучасні технології в галузі психології та медицини. В силу багатофакторності негативного впливу на здоров`я учасників зони АТО, корекційні, терапевтичні та реабілітаційні заходи необхідно вибудовувати як медикопсихологічний комплекс. Всім цим вимогам відповідає метод дельфінотерапії.
- ItemЗахист прав людини у діяльності психолога(2015) Гордієнко, Катерина ОлександрівнаСоціально-економічні зміни в нашій державі загострюють актуальність проблеми захисту прав та свобод людини та висувають принципово нові вимоги до професійної компетентності спеціалістів при роботі з клієнтами. Сучасний розвиток психології, застосування нових ефективних методів навчання та виховання, формування та корекції особистості, управління соціальнопсихологічними процесами та індивідуальнопсихологічних особливостей вимагають спеціальної регламентації дій психолога як при дослідженнях психіки, так і при застосуванні їх результатів на практиці для захисту прав клієнта та систематизації моральних норм психолога
- ItemЗначення наукового товариства у системі вищої освіти(Національна академія внутрішніх справ, 2015-10-29) Гордієнко, Катерина ОлександрівнаНині соціально-економічні процеси, які відбуваються у сучасному суспільстві та регулюються правовими реформами, зміщують акценти і напрямки вищої освіти щодо підготовки студентів. Незаперечною є важливість участі студентства у науковій роботі, активізація їх участі у становленні та розвитку наукових шкіл. Максимально ефективно налагодити цей вид діяльності допомагають студентські громадські структури відповідних вищих навчальних закладів, такі як наукове товариство, яке є добровільним самоврядним неприбутковим формуванням студентів, які мають хист до науково-дослідної роботи та активно нею займаються.
- ItemМодель психотерапевтичного впливу в залежності від ментальних особливостей клієнта(Видавничо-друкарський комплекс Університету «Україна», 2017) Гордієнко, Катерина ОлександрівнаВ сучасних реаліях сьогодення актуальною є проблема ефективної взаємодії практикуючого психолога та клієнта. Виходячи з того, що людське суспільство розподіляється на певну кількість ментально-відмінних груп, які мають свої особливості (фізичні, етнічні, релігійні, світоглядні, гендерні, соціальні, вікові, психологічні тощо), практикуючому психологу необхідно володіти навичками спілкування та диференціювання психологічних специфік клієнта. Особливо це стосується вміння надавати психологічну допомогу людям з різними станами фізичного здоров'я, адже кількість інвалідизованого населення зростає.
- ItemМоніторинг психофізіології професійної придатності льотного складу цивільної авіації(Національний університет оборони України ім. Івана Черняховського, 2019-10-31) Гордієнко, Катерина ОлександрівнаСучасні професійні умови праці ставлять все вищі вимоги щодо здоров`я льотного складу цивільної авіації, адже екстремальні чинники впливають на психофізіологію професійної придатності.
- ItemОсобистісна самоактуалізація як чинник успішності соціально-психологічної адаптації студента(2016) Гордієнко, Катерина ОлександрівнаСоціально-економічні зміни в нашій державі загострюють актуальність проблеми соціалізації особи та становлення особистості в умовах ВНЗ. На сьогодні проблема сприяння соціально-психологічній адаптації студентів та засобів підвищення її успішності потребує подальших досліджень. Це й зумовило проведення дослідження, що носило теоретико-емпіричний характер.
- ItemПравова соціалізація як основа формування право слухняної поведінки особистості(2016-04-27) Гордієнко, Катерина ОлександрівнаПсихологічні знання потрібні кожному юристу. Розуміння законів соціального розвитку, ролі права у формуванні особистості, знання тих шляхів і способів, якими право виконує завдання розвитку правосвідомості громадян, дозволяє краще виявити соціально-психологічні причини, які приводять особистість до здійснення правопорушень. Оскільки правознавча робота направлена на недопущення правопорушень, то очевидним стає актуальність вивчення правової соціалізації.
- ItemПравове регулювання відносин викладача та студента(2019-05-23) Гордієнко, Катерина ОлександрівнаОсвіта є основою для всебічного, гармонійного розвитку особистості, суспільства і держави загалом. Начально-виховний процес у вищому освітньому закладі вимагає формування відносин, що регулюються не лише нормами адміністративного, фінансового, цивільного, трудового права, але й соціальними нормами і принципами, адже відсутнє єдине визначення поняття «освітнє право» серед науковців. Нормативно-смисловим регулятором суб’єктів освітньої діяльності є психолого-педагогічна етика як цілісно осмислена система поведінки викладача, яка заснована на моральних принципах.
- ItemПричини виникнення кібербулінгу у студентському середовищі(Інститут соціальної та політичної психології НАПН України, 2021-06-25) Гордієнко, Катерина Олександрівна; Hordiienko, KaterynaУ роботі висвітлені основні причини виникнення кібербулінгу серед студентської молоді, які зумовлені психофізіологічними, соціально-психологічними, індивідуально-психологічними та чинниками негативного впливу інформаційно-комунікаційних технологій на процес становлення особистості їх у цифровому просторі.