Browsing by Author "Алфімова, Анна Андріївна"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemВплив гендерних особливостей на виникнення міжособистісних конфліктів у юнацькому віці(Національний авіаційний університет, 2022) Алфімова, Анна АндріївнаУ кваліфікаційній роботі розкрито гендерні особливості розвитку особистості в юнацькому віці та вплив цих особливостей на виникнення міжособистісних конфліктів. Описанi теоретичні засади дослідження гендерних особливостей та виникнення мiжособистiсних конфлiктiв у юнацькому вiцi, а саме психологічна характеристика віку та міжособистісні конфлікти. Практичне значення роботи полягає в тому, що полягає в тому, що її можна застосовувати як додаткове джерело знань про гендерні особливості прояву емоційної сфери особистості, використовувати ці знання в практиці психологічної роботи. Також результати кваліфікаційної роботи можуть використовувати психологи під час роботи із сімейними парами, що знаходяться в непорозумінні один з одним; при викладання загальної та вікової психології майбутнім психологам.
- ItemОсобливості прояву міжстатевих відмінностей у здібностях людини(Національний авіаційний університет, 2020-04) Алфімова, Анна Андріївна; Alfimova, AnnaВ умовах кардинальних змін багатьом психологам став очевидним той факт, що через вплив демократизації суспільства статеві властивості чоловіків і жінок стають все менш поляризованими і все більш перетинаються. Особливої уваги потребує вивчення розвитку здібностей сучасних жінок і чоловіків, оскільки зміна статевої ролі впливає на напрям інтелектуального розвитку людини, і біологічна основа не є визначальним чинником цього розвитку.
- ItemҐендерні особливості прояву емоційної сфери особистості в юнацькому віці(Національний авіаційний університет, 2021-06) Алфімова, Анна АндріївнаВ умовах кардинальних змін для багатьох психологів став очевидним той факт, що, у міру демократизації суспільства, статеві властивості чоловіків і жінок стають все менш поляризованими і все більш взаємопересікаються. Особливої уваги вивчення означеної проблематики потребує саме прояв емоційної сфери сучасних жінок і чоловіків, оскільки зміна статевої ролі впливає на напрям інтелектуального розвитку людини, і біологічна основа не є визначальним чинником цього розвитку. Відтак, одна із найбільш актуальних та складних проблем сучасної психологічної науки є вивчення прояву емоційної сфери у чоловіків та жінок саме в юнацького віці. Складність полягає у відсутності єдиної думки щодо залежності проявів емоцій щодо гендерної приналежності людини та віку. Аналіз наукової літератури, присвяченої дослідженням проблеми вивчення психологічних чинників прояву емоцій, засвідчує той факт, що означений феномен людської психіки досліджується багатьма галузями наукових знань, таких як біологія, психологія, філософія, визначення терміну різниться залежно від науки. Так, в біології емоції розглядалися як психічні стани і процеси в людини та вищих тварин; психологія розглядає емоції як загальну активну форму переживання організмом своєї життєдіяльності, в філософії емоції розглядаються як відносно короткочасні переживання, які носять чітко виражений ситуативний характер, тобто зв'язані зі ставленням людини до ситуацій, що виникають, або можливих ситуацій, до своєї діяльності, до конкретних вчинків. У межах означених галузей дослідження даного явища здійснювалось цілим рядом зарубіжних та вітчизняних психологів. У зарубіжній психології проблемами вивчення емоційної сфери займалися Йоганн Фрідріх Гербарт, Ян Амос Коменський, Джон Лок, Йоганн Генріх Песталоцці, Жан-Жак Руссо. Серед представників вітчизняних психологів науковий інтерес виявляли учені: Рубінштейн Сергій Леонідович, Бех Іван Дмитрович, Бех Іван Дмитрович, Антон Семенович Макаренко, Ушинський Костянтин Дмитрович. У психологічних словниках та підручниках емоції, як правило, розглядаються як форма психічного відображення. У психології існують кілька теорій, що пояснюють, чому виникають емоції. Ще в опублікованій в 1872 році книзі «Вираження емоцій у людини і тварин» Чарлз Дарвін продемонтрував еволюційний шлях їх розвитку. Порівнюючи емоційні прояви у людей і тварин, він підмітив, що виразні рухи людини, які пов’язані з емоціями, є значущими для еволюції і являють собою залишки раніше доцільних реакцій, що були вироблені в ході боротьби за існування. У таламічній теорії Кенона-Барда роль центральної ланки емоційних переживань відводиться таламусу. При сприйнятті подій, що спричиняються емоціями, нервові імпульси спочатку надходять у таламус. У таламусі вони діляться: одна частина надходить у кору великих півкуль, де виникає суб’єктивне переживання емоції, а друга – у гіпоталамус, що є відповідальною за вегетативні зміни в організмі. Таким чином, у цій теорії об’єктивне переживання емоцій виділяється як самостійна ланка і пов’язане з діяльністю кори великих півкуль головного мозку [1]. Зважаючи на широкий спектр теоретичних та експериментальних досліджень емоційної сфери, слід зауважити, що специфіка вивчення даного феномена людської психіки переважно стосується діагностики та особливостей її прояву на певних вікових етапах становлення особистості, виокремлення загально психологічних чинників її виникнення, а також пошуку шляхів щодо її корекції. Проте вирішення проблеми, що стосується емоційної сфери, спираючись на ґендерну приналежність, залишається відкритим й дотепер. Зазначене приводить до висновку про необхідність комплексного дослідження даного явища у гендерних особливостях прояву у чоловіків і жінок як запоруки гармонійного особистісного та професійного розвитку людини. Існуюча ситуація обумовлює актуальність проблеми та вимагає певної уваги щодо гендерних особливостей прояву емоційної сфери, чим і обумовлюється вибір теми нашого дослідження: «Гендерні особливості прояву емоційної сфери особистості в юнацькому віці».