Advances in Аerospase Technology / Досягнення авіаційно-космічної технології - матеріали кафедри комп'ютерних технологій будівництва та реконструкції аеропортів
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Advances in Аerospase Technology / Досягнення авіаційно-космічної технології - матеріали кафедри комп'ютерних технологій будівництва та реконструкції аеропортів by Author "Верюжский, Ю. В."
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemProbabilistic and deterministic risk assessment for extreme objects and ecologically hazardous systems(National Aviation University, 2003) Veryuzhsky, Yu.V.; Верюжський, Ю. В.; Верюжский, Ю. В.The paper include mostly the results o f works o f the Research Institute for Mechanics o f Quickproceeding Processes united in a general research direction - creation o f the methodology for risk assessment and risk management for ecologically hazardous systems, consisting o f the set o f different technological analyzed objects. The elements o f system can be characterized by high level o f radiation, toxic, explosion, fire and other hazards. The probalistic and deterministic approach for risk assessment, based on mathematical methods o f system analysis, non-liner dynamics and computer simulation, has been developed. Branching in problem definition, as well as diversity o f factor and criteria for determination o f system status, is also taken into account. The risks caused by both objective and subjective factors (including human factor) are examined. In many performed studies, the leading structural element, dominating in determination o f the system safety, is the structural part o f an object. The methodology is implemented for the safety analysis (risk assessment) for Chernobyl NPP Shelton Object and other industrial buildings.
- ItemВизначення розрахункового і допустимого значення ризиків відповідальних об’єктів(Національний авіаційний університет, 2003) Верюжський, Ю. В.; Ширшов, В. Г.; Верюжский, Ю. В.; Verugsky, Y. V.; Shirshov, V. G.Розглянуто значення, отримані в результаті аналізу напружено-деформованого стану будівельних конструкцій відповідальних об’єктів. Визначено параметри функції негативних наслідків падіння повітряного судна з урахуванням величин внутрішніх зусиль і їх впливу на ймовірне настання граничного стану конструкції