Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59823
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБорсолюк, Ірина-
dc.contributor.authorBorsoliuk, Iryna-
dc.date.accessioned2023-06-13T06:51:08Z-
dc.date.available2023-06-13T06:51:08Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationБорсолюк І. Розвиток цифрової компетентності майбутніх викладачів закладів вищої освіти / І. Борсолюк // Актуальні проблеми вищої професійної освіти. – Київ, 2023. – С. 25-27uk_UA
dc.identifier.isbn978-617-8016-77-7-
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59823-
dc.descriptionСписок використаної літератури: Falloon, G. (2020). From digital literacy to digital competence: the teacher digital competency (TDC) framework. Education Tech Research Dev., 68, 2449– 2472. https://doi.org/10.1007/s11423-020-09767-4 TALIS (2018). U.S. Highlights Web Report (NCES 2019-132 and NCES 2020-069). U.S. Department of Education. Institute of Education Sciences, National Center for Education Statistics. Available at https://nces.ed.gov/pubsearch/pubsinfo.asp?pubid=2019132.uk_UA
dc.description.abstractЦифрова компетентність закладів вищої освіти є однією з восьми ключових компетентностей для навчання впродовж життя (key competences for lifelong learning), яка передбачає впевнене, критичне та відповідальне використання цифрових технологій для навчання, роботи, професійної взаємодії. В епоху цифрового розвитку суспільства наскрізне застосування інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі є одним з інструментів забезпечення успіху освітньої системи. Тому професійний розвиток педагога сьогодення тісно пов’язаний з інноваційними методами викладання, які дедалі більше ґрунтуються на ефективному та продуктивному використанні цифрових технологій. Це потребує постійного підвищення фахового рівня та розвитку цифрової компетентності, оскільки забезпечення викладачів достатньою цифровою компетентністю є ключовим фактором.uk_UA
dc.description.abstractThe digital competence of higher education institutions is one of the eight key competences for lifelong learning, which involves the confident, critical and responsible use of digital technologies for learning, work, and professional interaction. In the era of digital development of society, the cross-cutting use of information and communication technologies in the educational process is one of the tools to ensure the success of the educational system. Therefore, the professional development of today's teachers is closely linked to innovative teaching methods, which are increasingly based on the effective and efficient use of digital technologies. This requires continuous professional development and the development of digital competence, as ensuring that teachers have sufficient digital competence is a key factor.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherНаціональний авіаційний університетuk_UA
dc.subjectцифрова компетентністьuk_UA
dc.subjectмайбутні психологиuk_UA
dc.subjectвикладачі вищої освітиuk_UA
dc.subjectцифрові технологіїuk_UA
dc.subjectdigital competenceuk_UA
dc.subjectfuture psychologistsuk_UA
dc.subjectteachers of higher educationuk_UA
dc.subjectdigital technologiesuk_UA
dc.titleРозвиток цифрової компетентності майбутніх викладачів закладів вищої освітиuk_UA
dc.title.alternativeDevelopment of digital competence of future teachers of higher education institutionsuk_UA
dc.typeThesisuk_UA
dc.subject.udc378.1uk_UA
Appears in Collections:Матеріали конференції кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
БОРСОЛЮК Ірина.pdfТези493.88 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.