Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59264
Title: Мотивація студентів щодо вивчення англійської мови в навчальному закладі
Other Titles: Motivation of students regarding learning english in an educational institution
Authors: Дученко, Анна
Duchenko, Anna
Keywords: motivation
knowledge
skills
education seekers
мотивація
знання
уміння
здобувачі освіти
Issue Date: 2023
Publisher: Національний авіаційний університет
Citation: Duchenko А. Motivation of students regarding learning english in an educational institution // Мова та культура у просторі новітніх технологій: проблеми сучасної комунікації: матеріали VІ Міжнародної наукової конференції, м. Київ, 23 березня 2023 р. К. : Талком, 2023. — С. 20-32.
Abstract: Матеріальні стимули (наявність стипендії), відмінність від однолітків, потреба спеціалістів, диплом для працевлаштування, а також почуття обов’язку отримати вищу освіту відзначали як значущі мотиви здобувачів освіти для вивчення англійської мови в навчальному закладі. Чітке розуміння власної позиції та можливостей захищати – це показник цілісної особистості, яка в майбутньому організовуватиме її внутрішні якості по відношенню до професійних категорій.
Material incentives (availability of a scholarship), difference from peers, need for specialists, a diploma for employment, as well as a sense of obligation to obtain a higher education were noted as significant motives of education seekers for learning English in an educational institution. A clear understanding of one's own position.
Description: 1. Voloshchuk A.M. Peculiarities of the formation of professional competence of the future foreign language teacher during pedagogical practice in primary school. Prospects of early learning of foreign languages in Ukraine and abroad: monograph. Zhytomyr: Publishing House of the Ivan Franko State University, 2012. P. 172–181. 2. Ivanova N. Motivation of a specialist to professional activity: concept, content and functions. Bulletin of Taras Shevchenko Kyiv National University. Military special sciences, 2016. Vol. 1. P. 21–24. 3. Kolosova L.M. Problems of managing the professional development of a methodologist of a scientific and methodical institution in theory and practice. Bulletin of Postgraduate Education, 2021. P. 19–25. 4. Curly O.H. The phenomenon of professional and pedagogical culture: the aspect of the terminological system of its theory in a holistic dimension. Bulletin of the T.G. Shevchenko National University of Chernihiv Collegium. Chernihiv: NUUK. Issue 1(157), 2019. P. 81–86.
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59264
Appears in Collections:Матеріали конференцій кафедри української мови та культури

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Duchenko 31-33.pdfтези732.86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.