Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/42077
Title: | Моделювання системи професійної підготовки інженерів у технічному університеті |
Other Titles: | Modeling of the system of professional training of engineers at a technical university |
Authors: | Кокарєва, Анжеліка Миколаївна Kokarieva, Anzhelika |
Keywords: | професійна підготовка інженерів моделювання професійної підготовки технічний університет заклад вищої освіти professional training of engineers modeling training тechnical university institution of higher education |
Issue Date: | 20-Mar-2020 |
Publisher: | Національний авіаційний університет |
Citation: | Кокарєва А.М. Моделювання системи професійної підготовки інженерів у технічному університеті / А.М. Кокарєва // Актуальні проблеми вищої професійної освіти. – Київ, 2020. – С. 96 – 98 |
Abstract: | Професійна підготовка студентів інженерних спеціальностей, її теоретико-методологічні та методичні аспекти є предметом дослідження багатьох науковців. Проведені нами дослідження засвідчують про наявність проблемних питань у професійній підготовці майбутніх фахівців інженерного профілю, які потребують: нового тлумачення мети інженерної освіти у контексті особистісного підходу до неї; обґрунтування моделі оновлення професійної підготовки студентів інженерно-технічних спеціальностей; оновлення змісту навчальних дисциплін. The process of modeling professional training involves the implementation of a systematic approach to personal comprehension, planning, preparation and realization of procedural and activity side of the specialist including communicative, cognitive, professional and technical orientation of students' personality, a set of stable motivational and value characteristics, the presence of professional intuition, professional knowledge, professional awareness, self-awareness, tendency to professional dynamism. The set of stable motivational and value characteristics, the presence of professional intuition with professional consciousness and self-awareness due to the tendency to professional dynamism realizes the model of specialist training. |
URI: | http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/42077 |
Appears in Collections: | Матеріали конференції кафедри педагогіки та психології професійної освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Кокарєва А.М..pdf | 300.47 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.