Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/9216
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2014-07-16T09:04:18Z-
dc.date.available2014-07-16T09:04:18Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.urihttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/9216-
dc.description.abstractНаукова новизна полягає в тому, що вперше запропоновано метод прогнозування гра- ничного стану елементів авіаційних конструкцій за параметрами деформаційного рельєфу по- верхневого шару. Шляхом проведення фрактографічних досліджень доведено, що втомні трі- щини в плакованих алюмінієвих сплавах формуються в плакуючому шарі. Запропоновано но- вий параметр стану матеріалу при циклічному навантажуванні, Dкрит. – критичний параметр пошкодження, який визначається по насиченості деформаційного рельєфу поверхні. Для визна- чення насиченості деформаційного рельєфу в процесі циклічного навантажування розроблено відповідні методики. Уперше отримано регресійні моделі, які пов’язують тривалість стадії роз- повсюдження втомної тріщини і характеристики насиченості деформаційного рельєфу поблизу концентратору напружень. Уперше отримано регресійні моделі, які пов’язують швидкість роз- повсюдження втомних тріщин з насиченістю деформаційного рельєфу поверхні. Встановлено, що новий метод прогнозування граничного стану елементів авіаційних конструкцій за парамет- рами деформаційного рельєфу поверхневого шару може бути застосований як при регулярному циклічному навантажуванні в широкому діапазоні максимальних напружень і асиметрій циклу навантажувань, так і при нерегулярному циклічному навантажуванні. Наукова значимість роботи полягає у визначенні основних закономірностей еволюції поверхневих деформаційних структур при циклічному навантажуванні, які суттєво розширю- ють уявлення про фізику процесу втомного пошкодження і руйнування металів і створюють наукову базу для розвитку методології прогнозування граничного стану металевих конструкцій, що дозволить підвищити ефективність випробувань і безпеку експлуатації авіаційної техніки.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherНаціональний авіаційний університетuk_UA
dc.subjectповерхневий шарuk_UA
dc.subjectдеформаційний рельєфuk_UA
dc.subjectавіаційна конструкціяuk_UA
dc.subjectпрогнозуванняuk_UA
dc.titleПрогнозування граничного стану елементів авіаційних конструкцій за параметрами деформаційного рельєфу поверхневого шаруuk_UA
dc.typeTechnical Reportuk_UA
Appears in Collections:Наукові тематики НАУ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
14.pdf180.07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.