Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/66032
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBondik, Oleksandr Sergiyovich-
dc.contributor.authorБондік, Олександр Сергійович-
dc.date.accessioned2024-12-19T11:34:03Z-
dc.date.available2024-12-19T11:34:03Z-
dc.date.issued2023-04-19-
dc.identifier.citationBondik O.S. Methodologies for treat identification and risk management in the flight safety management systems // Sixteenth International Scientific Conference “AVIA-2023” – National Aviation University, 2024uk_UA
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/66032-
dc.descriptionОфіційний веб-сайт Міжнародної організації цивільної авіації (ІСАО) / [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.icao.int.; Офіційний сайт International Air Transport Association [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.iata.org.; Doc 9859 Safety Management Manual.- 4th edit., 2018 – International civil aviation organization.; Doc 9365 Manual of All-Weather Operations. 4th edit., 2017 – International civil aviation organization.uk_UA
dc.description.abstractAccording to the flight safety statistics, in the last 20 years, approximately 85% of aviation accidents have been caused by “human error.” The key element of risk decision-making is determining if the risk is justified. The risks involved with flying are quite different from those experienced in daily activities. Managing these risks requires a conscious effort and established standards (or a max risk threshold). The goal is to reduce the general aviation accident rate involving poor risk managementuk_UA
dc.description.abstractЗгідно зі статистикою безпеки польотів, за останні 20 років приблизно 85% авіаційних подій були спричинені «людським фактором». Ключовим елементом прийняття рішення про ризик є визначення того, чи є ризик виправданим. Ризики, пов'язані з польотами, значно відрізняються від ризиків, з якими ми стикаємося в повсякденній діяльності. Управління цими ризиками вимагає свідомих зусиль і встановлених стандартів (або максимального порогу ризику). Мета - знизити загальний рівень авіаційних подій, пов'язаних з поганим управлінням ризикамиuk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherNational Aviation Universityuk_UA
dc.subjectsafety Policyuk_UA
dc.subjectполітика безпекиuk_UA
dc.subjectsafety Risk Management (SRM)uk_UA
dc.subjectуправління ризиками для безпеки (SRM)uk_UA
dc.subjectsafety Assurance (SA)uk_UA
dc.subjectзабезпечення безпеки (SA)uk_UA
dc.subjectsafety Promotionuk_UA
dc.subjectпопуляризація безпекиuk_UA
dc.subjectcontinuous Improvementuk_UA
dc.subjectпостійне вдосконаленняuk_UA
dc.titleMethodologies for treat identification and risk management in the flight safety management systemsuk_UA
dc.title.alternativeДіяльність міжнародних організацій авіаційної галузі щодо управління якістю в авіаціїuk_UA
dc.typeThesisuk_UA
dc.subject.udc629.735.083.002.5uk_UA
Appears in Collections:Матеріали конференцій кафедри аеродинаміки та безпеки польотів літальних апаратів

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Thesis. Avia. 2023. Bondik O.S.pdfConference abstracts348.91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.