Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/64019
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorХайдарі, Наталія Ігорівна-
dc.contributor.authorЗаслужена, Алла Андріївна-
dc.contributor.authorЮхновець, Наталія Павлівна-
dc.contributor.authorKhaidari, Nataliia Ihorivna-
dc.contributor.authorZasluzhena, Alla Andriivna-
dc.contributor.authorYukhnovets, Nataliia Pavlivna-
dc.date.accessioned2024-06-13T06:59:14Z-
dc.date.available2024-06-13T06:59:14Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationХайдарі Н.І., Заслужена А.А., Юхновець Н.П. Європейські стандарти вищої освіти в Україні: Болонський вимір. Інноваційна педагогіка. 2024. Вип. 68. Т. 2. С. 20–23.uk_UA
dc.identifier.issn2663-6085-
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/64019-
dc.descriptionБІБЛІОГРАФІЧНИЙ СПИСОК: 1. Алексєєнко Т. А. Управління якістю підготовки фахівців в університеті в контексті Болонського процесу. Педагогічний процес: теорія і практика. 2017. Вип.1. С. 7–18. 2. Батечко Н. Болонський процес в Україні: пріоритетні завдання адаптації та виклики сучасності. Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Сер. : Педагогічні науки. 2013. Вип. 121 (1). С. 70–75. 3. Болонська декларація. Велика українська енциклопедія. URL: https://vue.gov.ua/%D0%91%D0% BE%D0%BB%D0%BE%D0%BD%D1%81%D1%8C% D0%BA%D0%B0_%D0%B4%D0%B5%D0%BA%D0% BB%D0%B0%D1%80%D0%B0%D1%86%D1%96%D1 %8F (дата звернення: 23.02.2024). 4. Болонський процес. Вікіпедія. URL: https:// uk.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%BE%D0%BB%D 0%BE%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8 %D0%B9_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%86%D0 %B5%D1%81 (дата звернення: 23.02.2024). 5. Моісєєва Ф. А., Усачов В. А. Європейська інтеграція вищої освіти України в контексті Болонського процесу. Наука. Релігія. Суспільство. 2014. № 1. С. 36–40. 6. Рашкевич Ю., Оржель О. Викладання і навчання (ЄКТС, результати навчання). Болонський процес в Україні 2005-2020: досягнення, виклики та перспективи. 2020. С. 14–16. URL: https://erasmusplus. org.ua/wp-content/uploads/2022/03/BolognaStudy_ Ukraine2005_2020_NEO_ukr.pdf (дата звернення: 25.02.2024). 7. Робоча програма навчальної дисципліни «Фахова іноземна мова». Київ : Національний авіаційний університет, 2022. 15 c. 8. Qualifications Frameworks. European Higher Education Area. URL: https://ehea.info/pagequalification-frameworks (дата звернення: 24.02.2024). 9. The Bologna Declaration of 19 June 1999. European Higher Education Area. URL: http:// www.ehea.info/media.ehea.info/file/Ministerial_ conferences/02/8/1999_Bologna_Declaration_ English_553028.pdf (дата звернення: 23.02.2024). 10. The Bologna Process and the European Higher Education Area. European Education Area. URL: https://education.ec.europa.eu/education-levels/highereducation/inclusive-and-connected-higher-education/ bologna-process (дата звернення: 24.02.2024). 11. Three-Cycle System. European Higher Education Area. URL: https://ehea.info/page-threecycle-system (дата звернення: 24.02.2024). БІБЛІОГРАФІЧНИЙ СПИСОК: 1. Алексєєнко Т. А. Управління якістю підготовки фахівців в університеті в контексті Болонського процесу. Педагогічний процес: теорія і практика. 2017. Вип.1. С. 7–18. 2. Батечко Н. Болонський процес в Україні: пріоритетні завдання адаптації та виклики сучасності. Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Сер. : Педагогічні науки. 2013. Вип. 121 (1). С. 70–75. 3. Болонська декларація. Велика українська енциклопедія. URL: https://vue.gov.ua/%D0%91%D0% BE%D0%BB%D0%BE%D0%BD%D1%81%D1%8C% D0%BA%D0%B0_%D0%B4%D0%B5%D0%BA%D0% BB%D0%B0%D1%80%D0%B0%D1%86%D1%96%D1 %8F (дата звернення: 23.02.2024). 4. Болонський процес. Вікіпедія. URL: https:// uk.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%BE%D0%BB%D 0%BE%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8 %D0%B9_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%86%D0 %B5%D1%81 (дата звернення: 23.02.2024). 5. Моісєєва Ф. А., Усачов В. А. Європейська інтеграція вищої освіти України в контексті Болонського процесу. Наука. Релігія. Суспільство. 2014. № 1. С. 36–40. 6. Рашкевич Ю., Оржель О. Викладання і навчання (ЄКТС, результати навчання). Болонський процес в Україні 2005-2020: досягнення, виклики та перспективи. 2020. С. 14–16. URL: https://erasmusplus. org.ua/wp-content/uploads/2022/03/BolognaStudy_ Ukraine2005_2020_NEO_ukr.pdf (дата звернення: 25.02.2024). 7. Робоча програма навчальної дисципліни «Фахова іноземна мова». Київ : Національний авіаційний університет, 2022. 15 c. 8. Qualifications Frameworks. European Higher Education Area. URL: https://ehea.info/pagequalification-frameworks (дата звернення: 24.02.2024). 9. The Bologna Declaration of 19 June 1999. European Higher Education Area. URL: http:// www.ehea.info/media.ehea.info/file/Ministerial_ conferences/02/8/1999_Bologna_Declaration_ English_553028.pdf (дата звернення: 23.02.2024). 10. The Bologna Process and the European Higher Education Area. European Education Area. URL: https://education.ec.europa.eu/education-levels/highereducation/inclusive-and-connected-higher-education/ bologna-process (дата звернення: 24.02.2024). 11. Three-Cycle System. European Higher Education Area. URL: https://ehea.info/page-threecycle-system (дата звернення: 24.02.2024).uk_UA
dc.description.abstractСтаття присвячена дослідженню запровадження Болонського процесу в Україні як явища, що є основою реформування національної системи освіти відповідно до основних положень Болонської декларації. Встановлено, що Болонський процес – це процес структурного реформування національних систем вищої освіти країн Європи, зміни освітніх програм і потрібних інституційних перетворень у вищих навчальних закладах Європи. Доведено, що мета Болонського процесу – це створення європейського наукового та освітнього простору задля підвищення спроможності випускників закладів вищої освіти до працевлаштування, поліпшення мобільності громадян на європейському ринку праці, підняття конкурентоспроможності європейської вищої школи. Виокремлено такі цілі для створення та поширення Європейського простору вищої освіти: затвердження загальної системи порівнянних ступенів освіти; запровадження двох основних циклів вищої освіти; створення системи кредитів (ЄКТС); сприяння мобільності студентів, викладачів, дослідників та адміністративних працівників; підтримка європейської співпраці щодо забезпечення якості освіти; просування європейських стандартів вищої освіти, зокрема щодо розроблення освітніх програм, міжінституційного співробітництва, схем мобільності, інтегрованих освітніх програм і досліджень. Визначено, що відповідно до цілей встановлених Болонською декларацією всі країни-учасниці процесу зобов’язані: запровадити триступеневу систему вищої освіти, що складається з бакалаврату, магістратури та аспірантури; забезпечити взаємовизнання кваліфікацій і періодів навчання, отриманих в інших закордонних університетах; запровадити систему забезпечення якості освіти, щоб посилити якість і актуальність навчання та викладання. Виокремлено компоненти прозорості Європейської кредитно-трансферної системи (ЄКТС): інформаційна довідка про заклад вищої освіти, його структуру та організацію освітнього процесу; міжнародна співпраця між закладами вищої освіти, що є учасниками Болонського процесу; інформація щодо успішності студентів в цифровому форматі для зручної передачі будь-якому закладу вищої освіти; кредити ЄКТС, що вимірюють навчальне навантаження студента під час опанування конкретної дисципліни. У статті доведено, що на сучасному етапі розвитку національної системи освіти, українські заклади вищої освіти успішно переймають європейські практики у свою діяльність та дотримуються головних стандартів Європейського простору вищої освіти.uk_UA
dc.description.abstractThe article is devoted to the study of the introduction of the Bologna Process in Ukraine as a phenomenon that is the basis of reforming the national education system in accordance with the main provisions of the Bologna Declaration. It has been established that the Bologna Process is a process of structural reformation of national systems of higher education in European countries that involves changes in educational programs and necessary institutional transformations in European higher education institutions. It has been proven that the goal of the Bologna Process is the creation of a European scientific and educational space in order to increase the employability of graduates of higher education institutions, improve the mobility of citizens in the European labor market, and increase the competitiveness of European higher education. The following goals have been identified for the creation and expansion of the European Higher Education Area: approval of a general system of comparable degrees of education; introduction of two main cycles of higher education; creation of a credit system (ECTS); promotion of the mobility of students, teachers, researchers, and administrative workers; support for European cooperation in ensuring the quality of education; promotion of European standards of higher education, in particular regarding the development of educational programs, inter-institutional cooperation, mobility schemes, integrated educational programs, and research. It has been determined that in accordance with the goals established by the Bologna Declaration, all countries participating in the process are obliged to: introduce a three-cycle system of higher education, consisting of bachelor's, master's, and postgraduate courses; ensure mutual recognition of qualifications and study periods obtained in other foreign universities; introduce a system of ensuring the quality of education in order to strengthen the quality and relevance of learning and teaching. The components of the transparency of the European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) have been singled out: an information document about the institution of higher education, its structure, and organization of the educational process; international cooperation between institutions of higher education that are participants in the Bologna Process; information on student performance in a digital format for convenient transfer to any higher education institution; and ECTS credits, which measure the student's workload while mastering a specific discipline. It has been proven that at the current stage of the development of the national education system, Ukrainian institutions of higher education successfully adopt European practices in their activities and adhere to the main standards of the European Higher Education Area.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk_UA
dc.subjectзаклад вищої освітиuk_UA
dc.subjectБолонський процесuk_UA
dc.subjectміжнародна співпрацяuk_UA
dc.subjectреформування національної системи вищої освітиuk_UA
dc.subjectтрициклова система освітиuk_UA
dc.subjecthigher education institutionuk_UA
dc.subjectBologna Processuk_UA
dc.subjectinternational cooperationuk_UA
dc.subjectreformation of the national system of higher educationuk_UA
dc.subjectthree-cycle system of educationuk_UA
dc.titleЄвропейські стандарти вищої освіти в Україні: Болонський вимірuk_UA
dc.title.alternativeEuropean Standards of Higher Education in Ukraine: the Bologna Dimensionuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.subject.udc378:005.6uk_UA
Appears in Collections:Наукові роботи НПП, докторантів та аспірантів кафедри іноземних мов і перекладу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5.pdfСтаття148.43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.