Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/62505
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPershukova, Oksana-
dc.contributor.authorПершукова, Оксана Олексіївна-
dc.contributor.authorPazyura, Natalia-
dc.contributor.authorПазюра, Наталія Валентинівна-
dc.contributor.authorVasiukovych, Oksana-
dc.contributor.authorВасюкович, Оксана Миколаївна-
dc.date.accessioned2024-03-04T11:46:38Z-
dc.date.available2024-03-04T11:46:38Z-
dc.date.issued2023-04-
dc.identifier.citationPershukova O. Using interactive learning in future aviation professionals teaching English / O. Pershukova, N. Pazyura, O. Vasiukovych. // Educational Dimension. – 2023. – Vol. 8. – С. 41–54uk_UA
dc.identifier.issn2708-4612 (Online)-
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/62505-
dc.description1. simulation. In: Cambridge Dictionary, Cambridge University Press& Assessment (2023), URL https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/simulation 2. simulation. In: Merriam-Webster.com Dictionary, Merriam-Webster (2023),URL https://www.merriam-webster.com/dictionary/simulation 3. Amelina, S.M., Tarasenko, R.O., Semerikov, S.O., Shen, L.: Using mo bile applications with augmented reality elements in the self-study pro cess of prospective translators. Educational Technology Quarterly 2022(4),263–275 (Sep 2022), https://doi.org/10.55056/etq.51 4. Bastturkmen, H.: Ideas and Options in English for Specific Purposes. ESL& Applied Linguistics Professional Series, Lawrence Erlbaum Associates,Inc., Mahwah, New Jersey & London (2006), URL https://www.academia.edu/29511629 Educational Dimension (2023) https://doi.org/10.31812/ed.584 13 5. Bilotta, F.F., Werner, S.M., Bergese, S.D., Rosa, G.: Impact and Imple mentation of Simulation-Based Training for Safety. The Scientific World Journal 2013, 652956 (2013), https://doi.org/10.1155/2013/652956uk_UA
dc.description.abstractThe article aims to find out whether interactive learning in ESP language course for future aviation professionals introduction can raise students’ level of motivation. This study was conducted dur ing the 2019-2020 academic year at National Aviation University (Kyiv, Ukraine). Testings to determine students’ level of proficiency accord ing to Language Proficiency Rating Scale (ICAO, Level 4) were con ducted in September and May of the same year of education. With the purpose to learn the motivational effect from interactive learning intro duction students were asked to respond to the questionnaire based on Attitude/Motivation Test Battery simultaneously with language testing. The analyses of the data revealed the positive effect of the interactive learning introduction in future aviation professionals’ training course on the motivational level as well as language competence level. A greater impact on students’ instrumental motivation is observed, which can be explained by the use of professionally-oriented training materials, while students’ integrative motivation also has a positive effect. According to the results of the experiment, some other conclusions are madeuk_UA
dc.description.abstractСтаття має на меті з'ясувати вплив інтерактивного навчання під час викладання фахової англійської мови для майбутніх авіаційних фахівців на підвищення рівня мотивації учнів. Дослідження проводилося протягом 2019-2020 навчального року в Національному авіаційному університеті (м. Київ, Україна). Тестування для визначення рівня володіння англійською мовою студентами відбувалось за шкалою ICAO, та проводилося у вересні та травні того ж року навчання, з метою дізнатися про мотиваційний ефект від початку навчання. Студентам було запропоновано заповнити анкету щодо мотивації одночасно з мовним тестуванням. Аналіз даних виявив позитивний ефект інтерактивних завдань на рівень мотивації майбутніх авіаційних фахівців, а також рівень мовної компетенції. Більший вплив спостерігається на інструментальну мотивацію студентів, що пояснюється використанням професійно-орієнтованих навчальних матеріалів, при цьому позитивно впливає і інтегративна мотивація студентів. Відповідно до результати експерименту, зроблені висновки.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherAcademy of Cognitive and Natural Sciencesuk_UA
dc.subjectESP language courseuk_UA
dc.subjectinteractive learninguk_UA
dc.subjectmotivationuk_UA
dc.subjectaviation professionalsuk_UA
dc.subjectlanguage proficiencyuk_UA
dc.subjectмовний курс інтерактивне навчанняuk_UA
dc.subjectмотиваціяuk_UA
dc.subjectавіаційні фахівціuk_UA
dc.subjectзнання мовиuk_UA
dc.titleUsing interactive learning in future aviation professionals teaching Englishuk_UA
dc.title.alternativeВикористання інтерактивного навчання англійської мови майбутніх авіаційних фахівцівuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.identifier.doi10.31812/ed.584-
Appears in Collections:Наукові статті кафедри авіаційної англійскої мови

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ED_584_Pershukova_et_al.pdfстаття302.4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.