Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/62474
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPershukova, Oksana-
dc.contributor.authorПершукова, Оксана Олексіївна-
dc.contributor.authorVasiukovych, Oksana-
dc.contributor.authorВасюкович, Оксана Миколаївна-
dc.contributor.authorNikolska, Nina-
dc.contributor.authorНікольська, Ніна Вікторівна-
dc.date.accessioned2024-03-01T08:25:17Z-
dc.date.available2024-03-01T08:25:17Z-
dc.date.issued2020-03-
dc.identifier.citationPershukova O. Fostering students’ autonomy in learning English in nonlinguistic university [Електронний ресурс] / O. Pershukova, O. Vasiukovych, N. Nikolska // SHS Web Conf. Volume 75, 2020 The International Conference on History, Theory and Methodology of Learning (ICHTML 2020). – 2020. - 1-10 p.uk_UA
dc.identifier.issn2261-2424-
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/62474-
dc.description1. D. Little, Learner autonomy and second/foreign language learning, in The Guide to Good Practice for Learning and Teaching in Languages, Linguistics and Area Studies (CIEL Language Support network, 2003), https://www.researchgate.net/publication/25987462 4_Learner_autonomy_and_second_foreign_languag e_learning. Accessed 01 Dec 2019 2. V. Karastateva, M. Krasteva, Fostering Autonomy in ESP. Proceedings of the University of Ruse 49(6.3) (2010) 3. Ph. Benson, Teaching and researching autonomy in language learning (Longman, London, 2001) 4. Ph. Benson, Autonomy in language teaching and learning. Language teaching 40, 21-40 (2006). doi:10.1017/S0261444806003958 5. H. Holec, Autonomy and Foreign Language Learning (Pergamon, Oxford, 1981)uk_UA
dc.description.abstractThe study aims to find out whether it is possible to foster students’ learner autonomy in the context of ESP language learning in non-linguistic universities by the creation of a special learning environment. It was carried out at National Aviation University in Ukraine with two groups of first-year students of electronics (experimental and control) in 2018-2019. Testings to determine students’ level of communicative competence in English and surveys to identify students’ level of learner autonomy development were conducted in September and May of the same year of education. The control group did not receive any special training, while in the experimental group were created special learning conditions for students’ autonomy fostering. With the purpose to prepare students to accept responsibility for their learning, they were given the opportunities to choose educational materials; to set goals of their learning; to reflect the process and evaluate the results of learning, etc. Modern technologies were widely used as well as scaffolding (if necessary). According to the results of the experiment, it was stated that only a part of the most active students used the created conditions and gained experience in autonomous learning. The conclusion was made about creating such an environment. It is a challenge that is appropriate to realize to give an autonomous learning experience to aspiring students.uk_UA
dc.description.abstractДослідження має на меті з'ясувати, чи можливо сприяти самостійності студентів у контексті вивчення мови ESP у нелінгвістичних університетах шляхом створення спеціального середовища навчання. Педагогічний експеримент проводився в Національному авіаційному університеті в Україні з двома групами студентів-першокурсників за спеціальністю ''Електроніка'' (експериментальна та контрольна) у 2018-2019 роках. Тестування для визначення рівня комунікативної компетентності студентів англійською мовою та опитування щодо виявлення рівня розвитку самостійності студентів були проведені у вересні та травні зазначеного навчального року. Контрольна група не проходила спеціальної підготовки, тоді як в експериментальній групі були створені спеціальні умови навчання для самостійності виховання студентів. З метою підготовки студентів до прийняття відповідальності за своє навчання, їм було надано можливість вибору навчальних матеріалів; ставити цілі свого навчання для відображення процесу та оцінки результатів навчання тощо. За результатами експерименту було зазначено, що лише частина найактивніших студентів використовувала створені умови та набула досвід в автономному навчанні. Зроблено висновок про створення такого середовища, яке доцільно реалізувати, щоб надати студентам досвід у самастійному вивченні та опрацюванні пропонованого навчального матеріалу.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherEDP Sciencesuk_UA
dc.subjectlearner autonomyuk_UA
dc.subjectnon-linguistic universityuk_UA
dc.subjectspecial learning environmentuk_UA
dc.subjectESPuk_UA
dc.subjectukrainian contextuk_UA
dc.subjectавтономія учняuk_UA
dc.subjectнелінгвістичний університетuk_UA
dc.subjectспеціальне навчальне середовищеuk_UA
dc.subjectукраїнський контекстuk_UA
dc.titleFostering students’ autonomy in learning English in nonlinguistic universityuk_UA
dc.title.alternativeСприяння самостійності студентів у вивченні англійської мови в нелінгвістичному університетіuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.identifier.doi10.1051/shsconf/20207503007-
Appears in Collections:Наукові статті кафедри авіаційної англійскої мови

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
shsconf_ichtml_2020_03007.pdf1.49 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.