Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/61927
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Шевченко, Ірина Вікторівна | - |
dc.contributor.author | Левковська, Тетяна Андріївна | - |
dc.contributor.author | Олійник, Олег Петрович | - |
dc.contributor.author | Shevchenko, Iryna Viktorivna | - |
dc.contributor.author | Levkovska, TetyanaAndriivna | - |
dc.contributor.author | Oliynyk, Oleh Petrovych | - |
dc.date.accessioned | 2024-01-11T12:12:44Z | - |
dc.date.available | 2024-01-11T12:12:44Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | Шевченко І.В., Левковська Т. А.,Олійник О.П.. Реалізація прикладної спрямованості у навчальній літературі при вивченні вищої математики // Актуальні питання у сучасній науці. - Серія: Педагогіка. - 2023. - Вип. 5(11). - С. 512–523. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/61927 | - |
dc.description | 1. Ткачук С.І. Особливості підготовки інженерів-педагогів для системи професійно-технічної освіти / С.І. Ткачук // Педагогічні науки. – 2015. – №125. – С. 138-146. 2. Шевченко І.В. Реалізація математичної освіти студентів технічних спеціальностей через міжпредметні зв’язки / І.В. Шевченко, Т.А. Левковська // Тези доповідей I Міжнародної науково-практичної конференції «An integrated approach to science modernization: methods, models and multidisciplinarity» (19 лютого 2021 року). – Вінниця, Відень, Австрія : ООО «Примедия эЛаунч», 2021 – С. 394-398. 3. Дзюба М.В. Прикладна спрямованість при викладанні математичних дисциплін в авіаційному коледжі [Електронний ресурс] / М.В. Дзюба – Слов’янськ : ВСПНАУ, 2023. – Режим доступу: https://www.sworld.com.ua/konfer22/429.htm. 4. Вища математика: збірник задач / за заг. ред. В. Дубовика, І. Юрика. – Київ: «Видавництво А.С.К.», 2005. – 480 с. 5. Вища математика. Інтегральне числення функцій однієї та багатьох змінних: навчальний посібник [у 2-х ч.] / О.В. Барабаш, Г.М Власик , Н.Б. Дахно, І.В. Замрій, О.В. Свинчук, В.В. Шкапа. – Київ : ДУТ, 2019. – Ч.2. – 232 c. 6. Денисюк В.П. Вища математика: підручник [у 2-х ч.] / В.П. Денисюк, В.К. Репета. – Київ : НАУ, 2017. – Ч.2. – 472 с. 7. Вища математика. Модуль 3. Невизначений та визначений інтеграли: навчальний посібник / І.О. Ластівка, В.С. Коновалюк, І.Ю. Ковтонюк, Ю.А. Паламарчук, В.П. Петрусенко, Л.О. Чуб. – Київ : НАУ, 2007. – 208 с. 8. Вища математика: підручник [у 2-х ч.] / Г.Й. Призва, В.В. Плахотнюк, Л.Д. Гординський та ін.. – Київ : Либідь, 2003. – Ч.1. – 400 с. 9. Буряк Д.В. Вплив інформаційного суспільства на розроблення навчальної літератури для сучасного технічного університету / Д.В. Буряк, Н.В. Крапива, І.В. Крапива //Тези доповідей VІ Міжнародної науково-практичної конференції «Математика в сучасному технічному університеті» (28-29 грудня 2017). – Київ : ТОВ «Спринт-Сервіс», 2018 – С. 341-344 | uk_UA |
dc.description.abstract | Проаналізовано сучасний стан професійної підготовки здобувачів вищої освіти – майбутніх інженерів у технічних закладах вищої освіти. Однією з стратегій інженерної освіти є задача підвищення якості підготовки спеціалістів в умовах сьогодення, а важливим аспектом у підготовці кваліфікованих спеціалістів є професійна компетентність. Розглянуто важливість урахування професійної спрямованості при підготовці навчально-методичного забезпечення, що сприятиме набуттю професійних компетентностей майбутніх спеціалістів з інженерною освітою. Проведено аналіз навчальної літератури (навчальних посібників, підручників), які рекомендовані для здобувачів вищої освіти технічних спеціальностей при вивченні дисципліни «Вища математика» у технічних закладах вищої освіти. Розглянуто наявність в навчальній літературі завдань прикладного характеру на прикладі вивчення теми «Інтегральне числення функцій», зокрема завдань на застосування геометричного змісту визначеного інтеграла: обчислення площ плоских фігур, довжин дуг плоских кривих, об’ємів тіл тощо, а також завдань фізичного застосування визначеного інтеграла: знаходження переміщення точки за певний проміжок часу; обчислення роботи, яку треба виконати для переміщення тіла з однієї точки в іншу; обчислення маси неоднорідного стержня, якщо відомо, як змінюється його лінійна густина; обчислення величини заряду, що переноситься за певний проміжок через переріз провідника тощо. Виділено основні типи завдань, які повинні включатися до змісту навчальної літератури, що орієнтована на студентів технічних спеціальностей. Розкриті ключові складові, що впливають на покращення ефективності професійної підготовки майбутніх інженерів в технічних університетах. | uk_UA |
dc.description.abstract | The current state of professional training of higher education graduates - future engineers in technical institutions of higher education is analyzed. One of the strategies of engineering education is the task of improving the quality of specialist training in today's conditions, and professional competence is an important aspect in the training of qualified specialists.The importance of taking professional orientation into account when preparing educational and methodological support, which will contribute to the acquisition of professional competences of future specialists with an engineering education, is considered. An analysis of the educational literature (teaching aids, textbooks) recommended for those seeking higher education in technical specialties when studying the discipline "Higher Mathematics" in technical institutions of higher education was carried out.The presence of tasks of an applied nature in the educational literature was considered on the example of studying the topic "Integral calculus of functions", in particular tasks for applying the geometric content of the definite integral: calculating the areas of plane figures, arc lengths of plane curves, volumes of bodies, etc., as well as tasks of physical application definite integral: finding the displacement of a point over a certain period of time; calculating the work that must be done to move the body from one point to another; calculation of the mass of an inhomogeneous rod, if it is known how its linear density changes; calculation of the amount of charge transferred over a certain interval through the cross-section of the conductor, etc.The main types of tasks that should be included in the content of educational literature aimed at students of technical specialties are highlighted. The key components affecting the improvement of the efficiency of professional training of future engineers in technical universities are revealed. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Наукові перспективи | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Актуальні питання у сучасній науці. Серія: Педагогіка.;Вип. 5(11) | - |
dc.subject | професійна підготовка | uk_UA |
dc.subject | технічний напрям | uk_UA |
dc.subject | навчальна література | uk_UA |
dc.subject | прикладні завдання | uk_UA |
dc.subject | прикладна спрямованість | uk_UA |
dc.subject | визначений інтеграл | uk_UA |
dc.subject | professional training | uk_UA |
dc.subject | technical direction | uk_UA |
dc.subject | educational literature | uk_UA |
dc.subject | applied tasks | uk_UA |
dc.subject | applied orientation | uk_UA |
dc.subject | definite integral | uk_UA |
dc.title | Реалізація прикладної спрямованості у навчальній літературі при вивченні вищої математики | uk_UA |
dc.title.alternative | Implementation of applied orientation in educational literature in the study of higher mathematics | uk_UA |
dc.subject.udc | 378.1:51 | uk_UA |
dc.identifier.doi | 10.52058/2786-6300-2023-5(11)-512-523 | - |
Appears in Collections: | Наукові статті кафедри вищої математики |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Реалізація прикладної спрямованості у навчальній літературі.pdf | стаття | 461.11 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.