Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/61741
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Vodolaskova, K. | - |
dc.contributor.author | Holovko, S. | - |
dc.contributor.author | Водоласкова, К. | - |
dc.contributor.author | Головко, С. | - |
dc.date.accessioned | 2023-12-20T08:31:31Z | - |
dc.date.available | 2023-12-20T08:31:31Z | - |
dc.date.issued | 2023-03 | - |
dc.identifier.citation | Vodolaskova K., Holovko S. Historical aspects and overview of legal understanding of airspace sovereignty concept // Юридичний вісник. Повітряне і космічне право. – К.: НАУ, 2023. – № 1(66). - С. 9-16. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/61741 | - |
dc.description | 1. Ray Bonds. The History of Aviation: A Concise History of Flight. UK: Greenhill Book, 1997. 144 pp.2. Hugh Driver. The Birth of Military Aviation: Britain, 1903-1914. UK: Boydell & Brewer Ltd, 1997. 384 pp. 3. Carole Blackshaw. Aviation Law and Regulation: A Framework for the Civil Aviation Industry. UK: Financial Times Prentice Hall, 1992. 240 p. 4. The laws of armed conflicts. A collection of conventions, resolutions and other documents. Ed. by Dietrich Schindler, Jiří Toman. The American Journal of International Law. Vol. 76. No. 1 (Jan., 1982). Pp. 209-211. URL: https://doi.org/ 10.2307/2201005 5. International and EU Aviation Law. Selected Issues. Ed. By Elmar M. Giemulla, Ludwig Weber. The Netherlands: Kluwer Law International, 2011. 786 pp. 6. Rudolf Busse. Luftrecht: Einschließlich Luftverkehrsgesetz und Pariser Luftverkehrsabkommen. Berlin: Walter de Gruyter GmbH & Co KG, 2016. 208 pp. 7. De Leon, Pablo Mendes. The Dynamics of Sovereignty and jurisdiction in International Aviation Law. Gerard Kreijen, ed. State, Sovereignty, and International Governance. Oxford and New York: Oxford University Press, 2002. 483-496 pp. 8. Diederiks-Verschoor I.H., Pablo Mendes de Leon. An Introduction to Air Law. The Netherlands: Kluwer Law International, 2012. 429 pp. 9. Chehab Salih. International Aviation Law for Aerodrome Planning. Berlin: Springer Nature,2021. 260 pp. URL: https://doi.org/10.1007/978-3- 030-56842-9 10. Shrewsbury S. September 11th and the Single European Sky: Developing Concepts of Airspace Sovereignty. Journal of Air Law and Commerce. Vol. 68. Issue 1. Art. 5. 2003. 115-160 pp. URL: https://doi.org/10.21236/ADA405091 11. John A. Eubank. Ownership of the Airspace, 34 DICK. L. REV. 1, 1930. p. 75-104. Electronic version - Available at: https://ideas.dickinsonlaw. psu.edu/dlra/ vol34/iss2/1 12. Convention Relating to the Regulation of Aerial Navigation Signed at Paris, October 13, 1919 (Paris Convention). Available at: http://library.arcticportal.org/ 1580/1/1919_Paris_ conevention.pdf 13. Villiger M.E. Customary International Law and Treaties, A Study of their Interactions and Interrelations with Special Consideration of the 1969 Vienna Convention on the Law of Treaties. The Netherlands: Martinus Nijhoff Publishers, 1985, 432 pp. 14. Alan Dobson. History of International Civil Aviation: From Its Origins Through Transformative Evolution. The Netherlands: Routledge, Taylor & Francis, 2017. 146 p. URL: https://doi.org/ 10.4324/9781315180601 | uk_UA |
dc.description.abstract | When we, as passengers, fly in an airplane from the porthole we do not see borders on the ground, nor do we see them in the sky. God created Earth for peaceful human use for the benefit of all. However, in order to ensure the safety and security, to establish certainty in borders and due to development of technical capabilities of the aviation industry, humanity has begun to establish rules, objective standards and principles, based on the peace-making nature. | uk_UA |
dc.description.abstract | Коли ми, як пасажири, летимо в літаку з ілюмінатора, ми не бачимо кордонів на землі, і не бачимо їх у небі. Бог створив Землю для мирного використання людиною на благо всіх. Однак, для того, щоб забезпечити безпеку і захист, встановити визначеність у кордонах і належну встановлення визначеності в кордонах та завдяки розвитку технічних можливостей авіаційної галузі, людство почало встановлювати правила, об'єктивні стандарти та принципи, що ґрунтуються на принципах миру. | uk_UA |
dc.language.iso | en | uk_UA |
dc.publisher | National Aviation University | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Юридичний вісник «Повітряне і космічне право»;1(66); | - |
dc.subject | international agreements | uk_UA |
dc.subject | sovereignty | uk_UA |
dc.subject | aviation history | uk_UA |
dc.subject | supranationalism | uk_UA |
dc.subject | міжнародні договори | uk_UA |
dc.subject | суверенітет | uk_UA |
dc.subject | історія авіації | uk_UA |
dc.subject | наднаціоналізм | uk_UA |
dc.title | Historical aspects and overview of legal understanding of airspace sovereignty concept | uk_UA |
dc.title.alternative | Історичні аспекти та огляд правового розуміння поняття суверенітету повітряного простору | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.subject.udc | 341.231: 629.7 (091) (045) | uk_UA |
Appears in Collections: | Наукові роботи НПП, докторантів та аспірантів кафедри теорії та історії держави і права |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
водоласкова головко.pdf | 622.43 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.