Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59359
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Walsh, Oksana | - |
dc.contributor.author | Волш, Оксана | - |
dc.date.accessioned | 2023-05-10T11:21:45Z | - |
dc.date.available | 2023-05-10T11:21:45Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | Walsh О. Emojis in intercultural communication dialogue: benefits and limitations // Мова та культура у просторі новітніх технологій: проблеми сучасної комунікації: матеріали VІ Міжнародної наукової конференції, м. Київ, 23 березня 2023 р. - К. : Талком, 2023. — С. 20-21. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59359 | - |
dc.description | 1. Bakewell L. 1998. Image Acts. American Anthropologist. Volume 100, Issue 1 pp. 22- 32. 2. Danesi M. The Semiotics of Emoji. The Rise of Visual Language in the Age of Internet. (Bloomsbury Advances in Semiotics) Paperback – Illustrated, 17 Nov. 2016. 3. Hansen, A. 1998. Content Analysis. In A. Hansen, S. Cottle, R. Negrine, & C. Newbold (Eds.), Mass Communication Research Methods, pp. 91-129. 4. Hook, D., and Glaveanu, V. P. 2013. Image analysis: An interactive approach to compositional elements. Qualitative Research in Psychology, 10(4), pp. 255–368. 5. Mandl, T., Chanjong, I., Schmideler, S., Helm, W. 2018. Automatic image processing in the Digital Humanities: A pre-study for Children`s Books in the 19th Century. In: Picture Archives and the Emergence of Visual History of Education, pp. 77-86 . 6. Manovich, L. 2015. Data Science and Computational Art History. International Journal for Digital Art History, 1, pp. 12-34. 7. Terras, M. 2012, Image processing and digital humanities. in N. M. Terras, J. Nyhan & C. Warwich (eds), Digital Humanities in Practice. Facet publishing. | uk_UA |
dc.description.abstract | Intercultural communication has stepped into a new era of design, spurred by technological and digital innovation. This advance was driven by ‘iconic’ turn leading to a greater role for images and visual representation in cross-cultural dialogue. Yet research into emojis is still in its infancy due to a so-called ‘visual neglect’, the prioritisation of words over images. | uk_UA |
dc.description.abstract | Міжкультурна комунікація вступила в нову еру дизайну, підштовхнута технологічними та цифровими інноваціями. Цей прогрес був зумовлений «знаковим» поворотом до більшої ролі зображень і візуальної репрезентації в міжкультурному діалозі. Проте дослідження емоджі все ще знаходиться в зародковому стані через так зване «візуальне нехтування», пріоритетність слова над зображеннями. | uk_UA |
dc.language.iso | en_US | uk_UA |
dc.publisher | National Aviation University | uk_UA |
dc.subject | міжкультурна комунікація | uk_UA |
dc.subject | вітання | uk_UA |
dc.subject | пунктуація | uk_UA |
dc.subject | поп-мова | uk_UA |
dc.subject | intercultural communication | uk_UA |
dc.subject | greetings | uk_UA |
dc.subject | punctuation | uk_UA |
dc.subject | pop language | uk_UA |
dc.title | Emojis in intercultural communication dialogue: benefits and limitations | uk_UA |
dc.title.alternative | Емоджі в міжкультурному комунікаційному діалогі: переваги та обмеження | uk_UA |
dc.type | Thesis | uk_UA |
Appears in Collections: | Матеріали конференцій кафедри української мови та культури |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Walsh-21-22.pdf | тези | 414.78 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.