Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59237
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKniazieva, Tetiana-
dc.contributor.authorКнязєва, Тетяна В’ячеславівна-
dc.contributor.authorShevchenko, Аnna-
dc.contributor.authorШевченко, Анна Валеріївна-
dc.contributor.authorYaroshenko, Oleg-
dc.contributor.authorЯрошенко, Олег-
dc.contributor.authorInshyn, Mykola-
dc.contributor.authorІншин, Микола-
dc.contributor.authorYakovlyev, Oleksandr-
dc.contributor.authorЯковлев, Олександр-
dc.date.accessioned2023-05-03T11:46:56Z-
dc.date.available2023-05-03T11:46:56Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationKniazieva T., Shevchenko A., Shevchenko A., Yaroshenko O., Inshyn M., Yakovlyev O. Current trends in the formation and development of insurance marketing in Ukraine // Risk Management and Insurance Review / Wiley-Blackwell Publishing Ltd. - United Kingdom, 2021. - Volume 24, Issue 3. - P. 279-292uk_UA
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59237-
dc.descriptionBorn, P., & Bujakowski, D. (2021). Economic transition and insurance market development: Evidence from post‐communist European countries. GENEVA Risk and Insurance Reviewin Press. https://doi.org/10.1057/s10713‐021‐00066‐3 Deloitte. (2020). Impact of COVID‐19 on the insurance sector. https://www2.deloitte.com/ie/en/pages/covid‐19/articles/impact‐COVID‐19‐insurance‐industry.html Directive 2009/138/EU of the European Parliament and of the Council of 25 November 2009 on the taking‐up and pursuit of the business of Insurance and Reinsurance (Solvency II). (2009). http://nfp.gov.ua/content/direktivi‐es.html Fesenko, N. V., & Yaremchenko, L. M. (2019). Status and prospects of the insurance market of Ukraine in the context of globalization. Economy and State, 8, 28–34. Etc.uk_UA
dc.description.abstractThe relevance of the article due to the fact that the insurance industry of Ukraine at the present stage is developing in the global financial, economic and CORONA crisis, which deepens a number of unresolved problems: increases the risk of insurance companies, reduces demand for insurance products; distrust of insurance on the part of potential insurers has increased, increasing competition between insurers for the sphere of influence and customers. The purpose of the articles is to prepare theoretical foundations and develop practical recommendations for the introduction and improvement of the use of modern insurance management in the activities of Ukrainian insurers. The result of this studying is deepening and improvement of modern theory in insurance marketing, and development of practical recommendations for improving the efficiency and competitiveness of Ukrainian insurers.uk_UA
dc.description.abstractАктуальність статті зумовлена тим, що страхова галузь України на сучасному етапі розвивається в умовах світової фінансово-економічної та КОРОНА-кризи, яка поглиблює ряд невирішених проблем: підвищує ризик страхових компаній, знижує попит на страхування, продукти; зросла недовіра до страхування з боку потенційних страховиків, посилилась конкуренція між страховиками за сферу впливу та клієнтів. Метою статей є підготовка теоретичних основ та розробка практичних рекомендацій щодо впровадження та вдосконалення використання сучасного страхового менеджменту в діяльності українських страховиків. Результатом цього дослідження є поглиблення та вдосконалення сучасної теорії страхового маркетингу, розробка практичних рекомендацій щодо підвищення ефективності та конкурентоспроможності українських страховиків.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherWiley-Blackwell Publishing Ltd.uk_UA
dc.subjectcurrent trendsuk_UA
dc.subjectformationuk_UA
dc.subjectdevelopmentuk_UA
dc.subjectmarketinguk_UA
dc.subjectinsurance marketinguk_UA
dc.subjectсучасні тенденціїuk_UA
dc.subjectформуванняuk_UA
dc.subjectрозвитокuk_UA
dc.subjectмаркетингuk_UA
dc.subjectстраховий маркетингuk_UA
dc.titleCurrent trends in the formation and development of insurance marketing in Ukraineuk_UA
dc.title.alternativeСучасні тенденції формування та розвитку страхового маркетингу в Україніuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.identifier.doi10.1111/rmir.12185-
Appears in Collections:Матеріали конференцій, тези, статті кафедри маркетингу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Article_Kniazieva_Shevchenko_Yaroshenko_Insheun_Yakovlev.pdfArticle1.22 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.