Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59228
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kniazieva, Tetiana | - |
dc.contributor.author | Князєва, Тетяна В’ячеславівна | - |
dc.contributor.author | Radchenko, Hanna | - |
dc.contributor.author | Радченко, Ганна Анатоліївна | - |
dc.contributor.author | Shevchenko, Аnna | - |
dc.contributor.author | Шевченко, Анна Валеріївна | - |
dc.date.accessioned | 2023-05-03T11:35:03Z | - |
dc.date.available | 2023-05-03T11:35:03Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Kniazieva Т., Radchenko Н., Shevchenko А. The transnational corporations’ activities and their impact on the development of the ukrainian consumer market: the globalization aspect // International Journal of Recent Technology and Engineering (IJRTE) / Blue Eyes Intelligence Engineering & Sciences Publication. - Volume-8 Issue-4S, November 2019. – Р. 20-27. | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2277-3878 | - |
dc.identifier.uri | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59228 | - |
dc.description | 1. Arrow KJ 1973. Higher education as a filter. Journal of Public Economics, 2(3). 193–216. 2. Castells M 1997. The End of the Millennium, The Information Age: Economy, Society and Culture. Cambridge, MA; Oxford, UK: Blackwell. 3. Eames C, Cates C 2011. Theories of learning in cooperative and work-integrated education. International handbook for cooperative and work-integrated education: International perspectives of theory, research and practice. 2. 41–52. 4. Fässler J 2018. Implementing the dual education system: the success, the challenges and the future. From <https://www.alpla.com/en/blog/2018/03/implementing-dual-education-system-success-challenges-and-future> (Retrieved on 1 July 2019). 5. Göhringer A 2002. University of Cooperative Education – Karlsruhe: The Dual System of Higher Education in Germany. Asia-Pacific Journal of Cooperative Education, 3(2). 53–58. 6. Holod A 2017. Bezpeka rehional'nykh turystychnykh system: teoriya, metodolohiya ta problemy harantuvannya [Safety and Security of Regional Tourism Systems: Theory, Methodology, and Guarantee Problems]. Lviv: LSUPC. 7. Layard R, Psacharopoulos G 1974. The Screening Hypothesis and the Returns to Education. Journal of Political Economy, 82. 985–998. 8. Schultz TW 1960. Capital Formation by Education. Journal of Political Economy, 6. 571–583. 9. Sen A 1990. Development as Capability Expansion. Human Development and the International Development Strategy for the 1990s. London: Macmillan, pp. 41–58. 10. Shevchuk A 2013. Rehional'ni osvitni systemy: teoriya, metodolohiya, praktyka innovatsiynoho rozvytku [Regional Educational Systems: Theory, Methodology, Practice of Innovative Development]. Lviv: Institute for Regional Studies of the NAS of Ukraine. 11. Van der Vorm PT 1988. Response to the Preliminary Report of the Ad Hoc Committee on Cooperative Education. Journal of Cooperative Education, 24(2-3). 120–124. | uk_UA |
dc.description.abstract | The paper deals with the methodological principles of the dual education development in the hotel and restaurant business taking into account the modernization paradigm. The preconditions for the formation of dual education systems in different countries suggest that such an approach should be more appropriately applied to practically oriented specialties. Analysis of the advantages and disadvantages of existing dual education systems offers an opportunity to suggest ways to modernize them in the conditions of the information society development. The paper proposes a system of principles (general and specific) on which the cooperation of higher education institutions and hotel and restaurant business should be based. The stages and methodological approaches to the analysis of hotel and restaurant business modernization processes in the context of the formation of a dual education system are substantiated. | uk_UA |
dc.description.abstract | У роботі розглянуто методичні принципи розвитку дуальної освіти в готелі та ресторані бізнесу з урахуванням парадигми модернізації. Передумови формування дуальних систем освіти в різних країнах припускають, що такий підхід має бути більш доцільно застосований до практично орієнтованих спеціальностей. Аналіз про переваги та недоліки існуючої дуальної освіти системи пропонує можливість запропонувати шляхи їх модернізації в умовах розвитку інформаційного суспільства. У роботі пропонується система принципів (загальних і специфічних) на яких співпраця вищих навчальних закладів і готелю і ресторанного бізнесу повинна базуватися. Етапи і методологічні підходи до аналізу готельно-ресторанної діяльності, процеси модернізації бізнесу в контексті становлення обґрунтовано дуальну систему освіти. | uk_UA |
dc.language.iso | en | uk_UA |
dc.publisher | Blue Eyes Intelligence Engineering & Sciences Publication | uk_UA |
dc.subject | concept | uk_UA |
dc.subject | cooperative education | uk_UA |
dc.subject | foundations | uk_UA |
dc.subject | hospitality industry | uk_UA |
dc.subject | system | uk_UA |
dc.subject | концепція | uk_UA |
dc.subject | кооперативне виховання | uk_UA |
dc.subject | основи | uk_UA |
dc.subject | індустрія гостинності | uk_UA |
dc.subject | система | uk_UA |
dc.title | The transnational corporations’ activities and their impact on the development of the ukrainian consumer market: the globalization aspect | uk_UA |
dc.title.alternative | Діяльність транснаціональних корпорацій та їх вплив на розвиток українського споживчого ринку: аспект глобалізації | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Матеріали конференцій, тези, статті кафедри маркетингу |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Аrticle_Kniazieva_Radchenko_Shevchenko.pdf | Article | 230.41 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.