Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59227
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKolbushkin, Urii-
dc.contributor.authorКолбушкін, Юрій Петрович-
dc.contributor.authorShevchenko, Anna-
dc.contributor.authorШевченко, Анна Валеріївна-
dc.contributor.authorBritchenko, Igor-
dc.contributor.authorБрітченко, Ігор Геннадійович-
dc.date.accessioned2023-05-03T08:59:30Z-
dc.date.available2023-05-03T08:59:30Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationKolbushkin U., Shevchenko A., Britchenko I. Information environment of international marketing / U. Kolbushkin, A. Shevchenko, I. Britchenko // Conceptual aspects management of competitiveness the economic entities: collective monograph. - Higher School of Social and Economic. - Przeworsk., 2019, - 274 p. - P. 85-92uk_UA
dc.identifier.isbn978-83-937354-1-9-
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59227-
dc.description1. International Markets: Teaching manual / ed. Yu.G. Kazak, S. Smichka, IL Litovchenko - K .: “Center for Educational Literature”, 2014-294 p. 2. Pakhomov SB International Marketing: Experience of Foreign Firms: Study. allowance M., 2003. 3. Naumova O.E. Increasing the role of marketing information systems in providing effective management of enterprise marketing. Economic Newsletter Donbass № 2 (32), 2013. – p. 129-134. 4. Starostina A.O. Marketing researches of national and international markets [Text]: textbook / А.О. Starostina - K .: LLC "Lazarit-Poligraf", 2012. - 480 p.uk_UA
dc.description.abstractThe modern industry of information, information systems and communication networks, as well as information technology is of great importance for the development of international marketing and marketing tasks, since it allows marketers to conduct large-scale and deep marketing research, operate with a large number of data associated with the global marketing environment, markets, goods and firms of foreign countries, including through the connection to the databases of other organizations and through the unification of communication systems in the local , National, regional and international scale. It contributes to the effective collection, accumulation, processing, systematization and analysis of the multifaceted structure of marketing information, expands the possibility of using mathematical methods, complex, optimal econometric models for economic and market forecasting and modeling, creates conditions for increasing the efficiency and significant acceleration of the process of formation of marketing programs and management decisions, simulation tests in laboratory conditions, leads to the development of a new kind of marcketing (e-marketing, etc.).uk_UA
dc.description.abstractСучасна індустрія інформації, інформаційних систем і комунікаційних мереж, а також інформаційних технологій має велике значення для розвитку міжнародного маркетингу та маркетингових завдань, оскільки дозволяє маркетологам проводити масштабні та глибокі маркетингові дослідження, оперувати великою кількістю даних, пов'язаних із глобальним маркетинговим середовищем, ринками, товарами та фірмами зарубіжних країн, у тому числі через підключення до баз даних інших організацій та через уніфікацію комунікаційних систем у локальному, національному, регіональному та міжнародному масштабах. Це сприяє ефективному збору, накопиченню, обробці, систематизації та аналізу багатоаспектної структури маркетингової інформації, розширює можливості використання математичних методів, комплексних оптимальних економетричних моделей для економічного та ринкового прогнозування та моделювання, створює умови для підвищення ефективності та значне прискорення процесу формування маркетингових програм і управлінських рішень, імітаційних випробувань в лабораторних умовах, призводить до розвитку нового виду маркетингу (електронний маркетинг тощо).uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherHigher School of Social and Economic Przeworskuk_UA
dc.subjectinformationuk_UA
dc.subjectenvironmentuk_UA
dc.subjectinformation environmentuk_UA
dc.subjectmarketinguk_UA
dc.subjectinternational marketinguk_UA
dc.subjectindustry of informationuk_UA
dc.subjectінформаціяuk_UA
dc.subjectсередовищеuk_UA
dc.subjectінформаційне середовищеuk_UA
dc.subjectмаркетингuk_UA
dc.subjectміжнародний маркетингuk_UA
dc.subjectіндустрія інформаціїuk_UA
dc.titleInformation environment of international marketinguk_UA
dc.title.alternativeІнформаційне середовище міжнародного маркетингуuk_UA
dc.typeThesisuk_UA
dc.subject.udc339.137.2uk_UA
Appears in Collections:Матеріали конференцій, тези, статті кафедри маркетингу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kolbushkin_Shevchenko_Britchenko_monograf.pdfThesis389.83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.